Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker,og aner ikke hvordan jeg skal håndtere dette.

Jeg er sammen med en fyr,vi har holdt på i noen år nå.

Det har vært mye turbulens i dette forholdet.

Og vi har måtte vente endel på hverandre.

Han lot bl.a exen sin bo hos seg en periode for at hun og ungene deres ikke skulle bo rundt omkring mens hun letet etter et sted å bo.

Hun holder på å flytte ut nå,etter noen måneder.

Jeg viste forståelse for den, det gjaldt jo tross alt ungene.

Jeg ventet.

Nå er det snakk om en guttetur.

Jeg har fått høre hva som foregår på de turene, så dette likte jeg lite.

Jeg sa det til ham, hva jeg mente.

Han kunne forstå det, sa han.

Problemet er nå,at han meldte seg på allikavel.

Til tross for at han visste.

Jeg er skuffet over det.

Synes godt han kunne bare latt den gå.

Nå klare jeg ikke å være ekte med ham.

Jeg er ikke sint eller sur utad, men jeg skubber han fra meg.

Vet faktisk ikke om jeg vil fortsette med ham.

Han tar slike valg hele veien,og det virker som han regner med at jeg er der uansett.

Når jeg konfronterer ham, så er det bare meg som er sjalu ifølge ham.

Dette synes jeg er urettferdig.

Sjalu? jeg klagde aldri på at hun bodde der engang.Jeg forstod.

Så nå håper jeg noen har en mening å komme med til meg...

Er det meg som overreagerer her?

Eller ville dere også reagert slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139582-kan-jeg-f%C3%A5-en-mening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Icora Panter

Jeg hadde aldri godtatt at eksen til typa mi bodde hos typa mi!!

Bare at du sa ja til det, beviser at du ikke er spesielt sjalu av deg!

Hvordan kan du være sikker på at de ikke koste seg om natten når dere ikke var samme. kanskje de tenkte: Ja, ja, det er jo bare sex, så hvorfor ikke..

Og han viser deg lite respekt når han sier han forstår at du ikke vil han skal dra på den gutte turen. Men drar alikevel. Da forstår han jo ikke hvordan du føler..

Dessuten.. eksen.."så ungene skal slippe å bo så mange steder." Greier ho ikke å holde på en leilighet eller? Eller hva er grunnen til at ho ikke fant seg noe annet sted enn eksen?

Du fortjener bedre.. En som ser deg litt mer..

mil1365380270

Det var stort av deg å la de bo der, uten at du sa noe. Nå har du kanskje behov for at han skal vise at det lønte seg for deg å investere i ham, og det viser han IKKE ved å dra på den gutteturen.

Hvis det er sånn, skjønner sikkert ikke han det - du må si det! Så får du se hva han sier og gjør...

Hvordan kan du være sikker på at de ikke koste seg om natten når dere ikke var samme. kanskje de tenkte: Ja, ja, det er jo bare sex, så hvorfor ikke..

Og han viser deg lite respekt når han sier han forstår at du ikke vil han skal dra på den gutte turen. Men drar alikevel. Da forstår han jo ikke hvordan du føler..

Dessuten.. eksen.."så ungene skal slippe å bo så mange steder." Greier ho ikke å holde på en leilighet eller? Eller hva er grunnen til at ho ikke fant seg noe annet sted enn eksen?

Har du noen som helst erfaring med samlivbrudd hvor det er unger inkludert eller??? Vi bestemte oss for å bryte opp 2. juli, men av masse ulike grunner fikk ikke jeg nøklene til min nye leilighet før 1. desember! Sex med eksen var i denne tiden det siste jeg tenkte på...!

Gjest Håkki

"Sjalu? jeg klagde aldri på at hun bodde der engang."

Det høres nå ut som om du har tenkt å la han lide for det...

Du tenker: "Han burde ikke reise på guttetur, for tross alt har du holdt ut at eksen bodde hos han..."

Slik gutter tenker, er det ingen sammenheng mellom de to hendelsene. Eksen har flytta ut, ferdig med det. Det er bare forskrudde jenter som fører regnskap...

petter smart

Hvor lenge bodde x-en hos han? Det er ikke så enkelt når det er barn inne i bildet. Det tar tid å bryte opp og å få seg noe nytt.

Tviler meget sterkt på at de hadde sex i denne perioden.

At han er så snill at han tillater dette burde heller gå i hans fordel.

Hva er det som foregår på disse gutteturene?

Synes ikke det er så ille at han drar på guttetur (med mindre det er en sextur til Thailand eller noe sånt). Forventer du at han skal sitte hjemme med deg hele tiden?

Annonse

Det var da voldsomt, hvorfor i all verden skal man ha sex med en eks med den holdninga at 'det er bare sex', da kan man jo like gjerne ha sex med hvem som helst? Mine ekser er vel bortimot de siste i verden jeg ønsker å ha sex med, det er tross alt en grunn til at de er ekser.

Samboern min har ved et par anledninger bodd hos eksen og sønnen sin noen dager (de bor langt unna, og han har benyttet anledningen til å besøke sønnen når han har vært i området). At han skulle finne på å ha sex med eksen anser jeg for relativt utenkelig.

Jeg sier som Lillemus.

Ærlig talt, dette handler ikke om fjortiser som er kjærester til og fra, det handler om en familie som brytes opp p.g.a. skilsmisse/samlivsbrudd. Det er mange som må fortsette å bo under samme tak til de finner seg et nytt sted å bo. Den som skal bli boende i huset kan da ikke bare hive ut den andre og ungene? Fordeling av boet tar også tid.

En ny kjæreste som ikke viser forståelse for dette, vet ikke hva hun begir seg inn på. Blir man sammen med en skilt mann (eller kvinne)med barn, må man være forberedt på at eksen er en del av livet hans iallfall til barna er voksne, og man må være klar over den bagasjen han trekker med seg.

Jeg sier som Lillemus.

Ærlig talt, dette handler ikke om fjortiser som er kjærester til og fra, det handler om en familie som brytes opp p.g.a. skilsmisse/samlivsbrudd. Det er mange som må fortsette å bo under samme tak til de finner seg et nytt sted å bo. Den som skal bli boende i huset kan da ikke bare hive ut den andre og ungene? Fordeling av boet tar også tid.

En ny kjæreste som ikke viser forståelse for dette, vet ikke hva hun begir seg inn på. Blir man sammen med en skilt mann (eller kvinne)med barn, må man være forberedt på at eksen er en del av livet hans iallfall til barna er voksne, og man må være klar over den bagasjen han trekker med seg.

Nemlig. Det er sjeldent at man gidder bo sammen med eksen lenger enn høyst nødvendig! Man gjør det ikke for moro skyld liksom.

Nå har jeg et veldig greit forhold til eksens nye kjæreste og hun kunne jo ikke annet enn å akseptere at jeg bodde der den tiden det tok. Men hun har jo innrømmet at det ble enklere når jeg flyttet ja - selvfølgelig! :o)

Nemlig. Det er sjeldent at man gidder bo sammen med eksen lenger enn høyst nødvendig! Man gjør det ikke for moro skyld liksom.

Nå har jeg et veldig greit forhold til eksens nye kjæreste og hun kunne jo ikke annet enn å akseptere at jeg bodde der den tiden det tok. Men hun har jo innrømmet at det ble enklere når jeg flyttet ja - selvfølgelig! :o)

Jeg er enig i at man ikke bor sammen med eksen for moro skyld, men i vårt tilfelle var vi til hjelp og støtte for hverandre mens vi fortsatt delte hus. For min del fikk jeg tid på meg til å innstille meg på oppbruddet, og når dette endelig kom, gikk det veldig greit.

Så jeg er i ettertid glad for de månedene vi tilbrakte sammen etter bruddet.

Min nåværende kjæreste har daglig kontakt med sine barns mor. Hun trenger mye hjelp og støtte, og jeg er glad for at han stiller opp. Å være sjalu på denne kontakten kunne ikke falle meg inn. Det er vel heller hun som eventuelt er sjalu. Hun ser jo en lykkelig utgave av eksen som hun (i følge han) aldri opplevde mens de var gift. Jeg skjønner godt at dette kan såre.

Jeg vil starte med å si takk for at dere delte meningen deres med meg.

Jeg ville ikke brydd meg med gutteturene, hadde det ikke vært for at jeg vet hvordan de er på de turene.

Det blir kjøpt sex på disse turene.

Jeg ønsker aldri å legge bånd på, for den er jeg også imot.

Men på akkurat denne turen er jeg kraftig skeptisk.Og det går vel an å mislike en eneste tur uten at det betyr jeg vil binde og knyte ham vel?

Jeg ønsker heller ikke å gneldre for at exen bodde der, det var nemlig en situasjon jeg forstod.

Men det blir så urettferdig når jeg da blir kalt sjalu synes jeg.

Annonse

Har du noen som helst erfaring med samlivbrudd hvor det er unger inkludert eller??? Vi bestemte oss for å bryte opp 2. juli, men av masse ulike grunner fikk ikke jeg nøklene til min nye leilighet før 1. desember! Sex med eksen var i denne tiden det siste jeg tenkte på...!

Det ble mye greier rundt dette med exen ser jeg....

Bruddet deres var et faktum for to år siden.

Da flyttet han.

Livet gikk videre.

SÅ flyttet hun inn til ham.

Ingen problem det.Stolte på ham jeg så klart.

Han var snill og hjalp dem.

Jeg er av den oppfatningen selv, at ved å hjelpe moren, så hjelper man også sine egne barn.Og det er jo barna vi skal tenke på så klart.

mil1365380270

Jeg vil starte med å si takk for at dere delte meningen deres med meg.

Jeg ville ikke brydd meg med gutteturene, hadde det ikke vært for at jeg vet hvordan de er på de turene.

Det blir kjøpt sex på disse turene.

Jeg ønsker aldri å legge bånd på, for den er jeg også imot.

Men på akkurat denne turen er jeg kraftig skeptisk.Og det går vel an å mislike en eneste tur uten at det betyr jeg vil binde og knyte ham vel?

Jeg ønsker heller ikke å gneldre for at exen bodde der, det var nemlig en situasjon jeg forstod.

Men det blir så urettferdig når jeg da blir kalt sjalu synes jeg.

han er manipulerende, hvis han prøver å få deg til å tro du er sjalu! Guttetur med sexkjøp - halloo?! Passer dere sammen?

Flere her synes det er en selvfølge at du skal synes det er helt fint, at han bodde sammen med eksen. Du har valgt en mann med bagasje, som består av ekskone og barn, og da må du ta hensyn til det....

Sant nok det, men det er han som har bagasjen. Da må det gå an å forvente, at han også gjør det han kan, for at det skal bli så positivt for deg som mulig, at han kommer med barn og eks.

Virker som han stiller opp for familien sin, men tar deg som en selvfølge, ja...

han er manipulerende, hvis han prøver å få deg til å tro du er sjalu! Guttetur med sexkjøp - halloo?! Passer dere sammen?

Flere her synes det er en selvfølge at du skal synes det er helt fint, at han bodde sammen med eksen. Du har valgt en mann med bagasje, som består av ekskone og barn, og da må du ta hensyn til det....

Sant nok det, men det er han som har bagasjen. Da må det gå an å forvente, at han også gjør det han kan, for at det skal bli så positivt for deg som mulig, at han kommer med barn og eks.

Virker som han stiller opp for familien sin, men tar deg som en selvfølge, ja...

Det siste du skriver er jeg delvis enig i. Men det er også en del av bagasjen at han føler det slik. Det ligger ikke noe personlig i det.

Han har sannsynligvis dårlig samvittighet overfor eksen og barna, slik skilte foreldre ofte har. Ny kjæreste blir del av en ren egotripp, en form for "nytelse", mens "bagasjen" appellerer til ansvarsfølelse, plikt og - som sagt - ofte dårlig samvittighet.

Her ble det mye gåseøyne, gitt.

mil1365380270

Det siste du skriver er jeg delvis enig i. Men det er også en del av bagasjen at han føler det slik. Det ligger ikke noe personlig i det.

Han har sannsynligvis dårlig samvittighet overfor eksen og barna, slik skilte foreldre ofte har. Ny kjæreste blir del av en ren egotripp, en form for "nytelse", mens "bagasjen" appellerer til ansvarsfølelse, plikt og - som sagt - ofte dårlig samvittighet.

Her ble det mye gåseøyne, gitt.

Tror det er mye sant i det du skriver om "egotripp", p.g.a. at livet er fyllt med nok ansvar, som det er.

Samsvarer typisk dårlig med ny partner, som selvfølgelig har samme forventninger til hvor mye han skal investere i forholdet, som eksen hadde, da de var sammen.

Tror det er mye sant i det du skriver om "egotripp", p.g.a. at livet er fyllt med nok ansvar, som det er.

Samsvarer typisk dårlig med ny partner, som selvfølgelig har samme forventninger til hvor mye han skal investere i forholdet, som eksen hadde, da de var sammen.

Ja, nettopp. Derfor er det viktg at nye partnere viser forståelse for dette og kanskje firer litt på oppmerksomhetsbehovet.

Slik sett er det en fordel om begge har bagasje, men selvsagt ingen betingelse.

Hadde min kjæreste reist på tur for å kjøpe sex - og h*n visste at jeg var imot det - så hadde jeg latt ham dra.

Og flytta ut/kasta ut sakene ting før ferien var omme.

Forutsatt at forholdet var dårlig i forveien.

Var forholdet bra, ville jeg ikke godtatt at h*n dro på sextur.

Forutsatt at vi ikke hadde et åpent forhold, men det er utenkelig i mitt tilfelle/min verden.

mil1365380270

Ja, nettopp. Derfor er det viktg at nye partnere viser forståelse for dette og kanskje firer litt på oppmerksomhetsbehovet.

Slik sett er det en fordel om begge har bagasje, men selvsagt ingen betingelse.

"...kanskje firer litt på oppmerksomhetsbehovet."

Joda, men det er viktig å innse hvem/hva man velger. Er det utsikter til noen gang å få det man ønsker seg? Sender han signaler om at han vil ha samme type forhold som deg?

Også er det litt dumt å tilpasse seg for mye til situasjonen, uten å si noe, for da gir man også han helt feil informasjon om hva man egentlig vil ha.

Oppfatter ikke denne innskriveren som sjalu eller urimelig, nemlig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...