Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er 2 1/2 mnd. siden jeg fikk en liten datter. Vi forsøkte for en stund siden og begynne med sex igjen, men jeg var altfor sår til at jeg kunne klare å gjennomføre det. Skulle ikke sår og sprekker være grodd nå? Er det hormoner som gjør at jeg er så sår? Vil det vedvare så lenge jeg ammer? Finnes det noe jeg kan bruke for å bedre det? Jeg brukte glidekrem da vi forsøkte sist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13972-s%C3%A5rhet-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det er hormonmangel som er årsak. Så lenge du ammer og ikke har fått mensen tilbake, har du et hormonnivå som hos kvinner etter overgangsalderen. Jeg anbefaler deg å bruke Ovesterinkrem eller stikkpiller (uten resept) et par ganger i uken, gjerne litt oftere de første ukene. Ikke bry deg om at det på bruksanvisningen står at det ikke skal brukes under amming. Det er et svakt østrogen som ikke påvirker melk eller barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...