Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med blødningsforstyrrelser og har bestemt meg å søke kvalifisert hjelp, men fastlegen min har jeg ikke tillit til og det er ingen å bytte til her jeg bor. Så derfor lurer jeg på om det egentlig er mulig å få komme direkte til gynekolog noen steder her i landet? Eller må man ha henvisning? Kan fastlegen nekte å henvise meg til gynekolog? Han er ikke under noen omstendigheter velkommen i mine edlere deler, men fungerer ellers relativt greit til sitt bruk som er utskriving av resepter.

Er det noen som vet hvordan man får seg time hos gynekolog? Ringte nemlig til de to gynekologkontorene i byen, Tromsø, og der sa de at det ikke var mulig å få time uten henvisning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139832-hvordan-kommer-man-til-gynekolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan gå på Volvat eller ett annet privat legesenter. Det gjorde jeg når jeg skulle sjekke noe jeg ikke hadde lyst at min faste gynekolog skulle vite. Det koster 750 kroner men det er av og til verdt å betale så mye synes jeg.

Mvh

Tusen takk. Da blir det Oslo-tur dersom jeg ikke greier å finne et privat legesenter i Nord-Norge/Tromsø som kan hjelpe meg.

Er det lenge siden du dro til Volvat? Var du fornøyd? Hvor lenge måtte du vente på time?

Kizza1365380506

Tusen takk. Da blir det Oslo-tur dersom jeg ikke greier å finne et privat legesenter i Nord-Norge/Tromsø som kan hjelpe meg.

Er det lenge siden du dro til Volvat? Var du fornøyd? Hvor lenge måtte du vente på time?

Jeg måtte vente en uke pga at gynekologen bare var der en gang i uken. Jeg måtte ringe selv for resultat selv om han sa han skulle skrive til meg enten resultatet var positivt eller negativt. Men han sa riktignok at han hadde en tendens til å glemme slike ting. Ellers var jeg veldig fornøyd. Gynekologer gjør jo slike undersøkelser mange ganger for dagen og er derfor veldig behangelige å gå til i forhold til fastlegen som ikke tar slike undersøkelser så ofte.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...