Gå til innhold

Si ifra, eller ikke si i fra om utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest crispi

Jeg har fått vite at en fyr jeg kjenner ("Per") har vært utro mot samboeren sin, med ei jente jeg kjenner godt ("Kari"). Samboeren hans kjenner jeg ikke noe særlig, men hun er ei snill "årntli" jente. Samboeren fikk greie på dette, og Per nektet selvfølgelig. Samboeren er jo ikke dum, og de to oppsøkte Kari for å konfrontere henne. På forhånd hadde Per avtalt med Kari at hun skulle si det ikke hadde skjedd noe, så det gjorde hun.

Dette er jo egentlig ikke min sak, men jeg vurderer å si i fra av følgende grunner:

1. Jeg hadde villet at noen hadde sagt i fra til meg hvis det var omvendt.

2. Jeg er i mot utroskap, løgner og å føre noen bak lyset på denne måten.

3. Jeg tror denne jenta fortjener bedre. Hun investerer faktisk en masse tid og følelser i forholdet, og tror "Kari" er en god venn.

Jeg er nok også litt farget av det faktum at min eks ofte brukte Kari til å "bevise sin uskyld" (alibi), når han hadde vært utro med andre jenter. ("Bare spør Kari, jeg var sammen med henne hele kvelden") Jeg syns det er råttent med jenter som lyger på gutter sine vegne!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140007-si-ifra-eller-ikke-si-i-fra-om-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si i fra til jenta, du!

Jeg har selv blitt løyet for, og det er en jævlig følelse å få vite det av andre - især når sambo allerede har bedyret sin såkalte uskyld!

MEN... jeg satte stor pris på at en bekjent sa fra til meg om hva som foregikk, og det tror jeg den jenta vil gjøre også!

Bare la det stå til...

Fry that bastard! Utro menn har vi ingenting til overs for!

Icora Panter

Si i fra til jenta, du!

Jeg har selv blitt løyet for, og det er en jævlig følelse å få vite det av andre - især når sambo allerede har bedyret sin såkalte uskyld!

MEN... jeg satte stor pris på at en bekjent sa fra til meg om hva som foregikk, og det tror jeg den jenta vil gjøre også!

Bare la det stå til...

Fry that bastard! Utro menn har vi ingenting til overs for!

Si ifra.. Hun fortjener bedre og gjøken fortjener å bli kastet UT!

Gjest Pers valg

Jeg er helt enig. Jeg ønsker også å vite det hvis noen jeg kjenner vet at samboeren min har vært utro. Men aller helst ville jeg ønsket at han hadde sagt det til meg selv. Kunne det vært en løsning å si til "Per" at du vet hva som har foregått og at du ønsker at hans samboer skal vite om det og gi han valget om han vil fortelle det selv eller om du skal gjøre det?

Annonse

mil1365380270

Du risikere å bli uvenner med "Per" og "Kari".

Synes du skal si fra, men gjør det anonymt, SMS med ukjent nummer, eller noe sånt. Da vekker du samboeren til "Per", samtidig som du ikke blir blandet inn. (og hvorfor skal du bli det..?)

Angela1365380318

Hva du mener om saken er helt urelevant. Dette syntes jeg overhodet ikke du har noe med. selv om jeg vet det er vansklelig å la være.

Jeg forstår tankegangen din, men synest argumentene hennes holder.

Hva om din man var utro mot deg og "alle" visste det uten om deg?

Dersom han ikke kom til å tilstå, ville du ikke fått vite det i det hele tatt, mens andre visste om det.

Hadde ikke du til syvende og sist satt pris på å få vite det, fordi om det hadde vært grusomt, eller tenker du anderledes om dette?

serendipity

Jeg forstår tankegangen din, men synest argumentene hennes holder.

Hva om din man var utro mot deg og "alle" visste det uten om deg?

Dersom han ikke kom til å tilstå, ville du ikke fått vite det i det hele tatt, mens andre visste om det.

Hadde ikke du til syvende og sist satt pris på å få vite det, fordi om det hadde vært grusomt, eller tenker du anderledes om dette?

Jo jeg ville ønsket å få vite det. Men jeg syntes ikke crispi skal si fra om dette, hun kjenner tross alt ikke den forsmådde særlig godt. Jeg er ikke imot at folk skal bry seg, men dersom dette kun var denne ene gangen hadde jeg latt være å si noe. Dersom det var et seriøst forhold bak ehnnes rygg ville jeg konfrontert både Per og Kari.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...