Gjest tjukkebolla Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Saken er slik: Da vi ble sammen for 10 år siden var jeg normalvektig. Så ble stoffskiftet lavt, uten at jeg visste det. Jeg har hatt to graviditeter, og noe depresjon med følgende trøstespising. Situasjonen i dag er at jeg veier 120 kg og ser langt fra lekker ut. For en stund siden hadde vi en god prat mannen min og jeg, der jeg fortalte hvor deprimert og sliten jeg var. (Det er endel andre faktorer som spiller inn der.) I løpet av samtalen sa mannen min (noe jeg selvfølgelig egentlig visste) at han ikke syntes jeg var opphissende. Jeg skjønner det veldig godt, jeg ser jo forferdelig ut. Etter det så har vi hatt sex 2 ganger. Og det er vel 2,5 mnd siden samtalen. Jeg klarer jo da selvsagt ikke å nyte sexen. Jeg tenker bare på hvordan jeg ser ut, hvordan jeg kjennes osv. Egentlig vil jeg bare ligge under min egen dyne. Nå er jeg i gang med omlegging av livsstilen, men hva skal jeg gjøre med sexlivet så lenge? I går var den andre gangen vi hadde sex, og det var nesten ikke verdt tiden. JEg bare følte meg deppa etterpå. Håper du har noen råd til en fortvilet overvektig jente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140148-sex-og-overvekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bravura Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg må jo bare respektere mannen din for at han er ærlig mot deg og det er flott. Men jeg stiller spørsmålstegn ved at han ikke finner deg tiltrekkende. Er det virkelig så ille fatt eller mener han bare at han gjerne ser du går ned i vekt? For det er jo mange andre ting ved kroppen din han kan like. Kanskje synes han du har pent hår og kan fokusere på det, kanskje har du spesielt vakre øyne eller sexy lepper? Jeg synes du skal spørre han om dette, og så be om komplimenter på det han faktisk liker ved deg. Ved å fokusere på det positive kan lysten hans komme tilbake og komplimentene kan gi deg litt selvtillit Mens du slanker deg synes jeg du burde gjøre hva du kan for å føle deg attraktiv. Klipp og farg håret, ta sol, ta vare på hud og negler (gode bodylotioner, peeling, neglelakk) osv. Alt du vet får deg til å føle deg vel. Så får dere ta sexlivet litt etter litt. Ikke ha sex om du føler deg ekkel, dette kan gjøre vondt verre. La han kose med deg og ta i mot de godordene han kan gi. (For eksempel: "Du har så myk hud, du har veldig pene føtter osv.) Lykke til med et sunnere liv og bedre sex 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140148-sex-og-overvekt/#findComment-878764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjukkebolla Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg må jo bare respektere mannen din for at han er ærlig mot deg og det er flott. Men jeg stiller spørsmålstegn ved at han ikke finner deg tiltrekkende. Er det virkelig så ille fatt eller mener han bare at han gjerne ser du går ned i vekt? For det er jo mange andre ting ved kroppen din han kan like. Kanskje synes han du har pent hår og kan fokusere på det, kanskje har du spesielt vakre øyne eller sexy lepper? Jeg synes du skal spørre han om dette, og så be om komplimenter på det han faktisk liker ved deg. Ved å fokusere på det positive kan lysten hans komme tilbake og komplimentene kan gi deg litt selvtillit Mens du slanker deg synes jeg du burde gjøre hva du kan for å føle deg attraktiv. Klipp og farg håret, ta sol, ta vare på hud og negler (gode bodylotioner, peeling, neglelakk) osv. Alt du vet får deg til å føle deg vel. Så får dere ta sexlivet litt etter litt. Ikke ha sex om du føler deg ekkel, dette kan gjøre vondt verre. La han kose med deg og ta i mot de godordene han kan gi. (For eksempel: "Du har så myk hud, du har veldig pene føtter osv.) Lykke til med et sunnere liv og bedre sex Tusen takk for et så positivt svar. Jeg ble glad bare av å lese det! Jeg prøver å ta vare på meg selv. Og jeg vet at mannen min er glad i meg. Jeg setter også pris på at han er ærlig mot meg, men det var litt greiere når jeg kunne lure meg selv til å tro at han ikke syntes jeg var lite tiltrekkende. Men jeg skal snakke med ham om det med å trekke frem det positive, jeg trenger veldig å høre slikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140148-sex-og-overvekt/#findComment-878780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bravura Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Tusen takk for et så positivt svar. Jeg ble glad bare av å lese det! Jeg prøver å ta vare på meg selv. Og jeg vet at mannen min er glad i meg. Jeg setter også pris på at han er ærlig mot meg, men det var litt greiere når jeg kunne lure meg selv til å tro at han ikke syntes jeg var lite tiltrekkende. Men jeg skal snakke med ham om det med å trekke frem det positive, jeg trenger veldig å høre slikt. Glad jeg kunne hjelpe Kom på en ting til: Han må støtte din nye livsstil. Altså: Ikke kjøpe inn usunn mat, glede seg med deg når du viser framskritt og gjerne trimme sammen med deg. Det er utrolig hva en god gåtur, bare dere to, kan gjøre for forholdet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140148-sex-og-overvekt/#findComment-878788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg1365380063 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hei! Jeg veier det samme som deg, men har ikke gått gjennom to fødsler. Har bare generelt vært altfor glad i mat og altfor lite glad i trim... Jeg sliter også med sexlivet. Er ikke alltid så gøy å ha sex, når man bare føler seg som ei stor blubbe, alt disser, og ingenting er sexy. Jeg er kjempeavhengig av bekreftelser og kompliment, og må ofte fiske etter det. Men det føles jo så mye bedre å få, ikke be om! Vet egentlig ikke helt hva jeg kan si til deg, bortsett fra at vi er flere i samme situasjon! Jeg er også i en fase hvor jeg forandrer matinntak og har begynt å trene. Ikke så gøy, men slanke instruktører og slanke mennesker som spretter rundt. Men det er kjempegodt å gå på vekta og se at jeg har gått ned et kilo siden forrige uke! Noe jeg og samboeren har gjort for å bedre på forholdet er at han er med å trener av og til. Da gjør vi noe sammen, går hjem sammen og spiser middag med dessert med god samvittighet. Vi har nemlig sklidd litt fra hverandre, og jeg mistenker ham for ikke å tenne så mye på meg. Sexfrekvensen har i hvert fall gått drastisk ned. Men jeg er for redd til å konfrontere ham - vil heller lulle meg inn i en virkelighet om at det barer er så mye å gjøre i hverdagen at vi ikke orker sex på kvelden... Som sagt - liten trøst dette, men vi er flere i samme båt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140148-sex-og-overvekt/#findComment-879129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.