Gå til innhold

Hvor lenge skal vi ha et avstandsforhold?

Anbefalte innlegg

Gjest justina

Hei!

Jeg og kjæresten bor sånn ca 50 mil fra hverandre. Det er litt for langt har vi funnet ut ;-) Vi har nå vært sammen 3 mndr og har allerede bestemt oss for å satse på bryllup om et år-halvannet. MEN vi kan ikke og vil ikke gå fra et avstandsforhold og direkte til et ekteskap. Så nå vurderer vi når vi bør gjøre slutt på dette avstandsforholdet og ehller bo på samme sted en stund før vi gifter oss.

Kanskje noen reagerer på at vi vet og er så sikre på ha vi vil så tidlig, men vi er begge voksne og har levd litt - så det er ingen tvil om hva vi vil ha. Hverandre :-)

Selv syns jeg det er for tidlig å skulle flytte til hans by nå, eller om han kom hit nå...for det å ha et avstandsforhold har den fordelen at man får tatt det litt rolig i starten, og det liker jeg. Man MÅ liksom ikke ses hver eneste dag nå, og det er deilig. Men samtidig savner jeg å ha muligheten til nettopp det.

Når bør vi flytte til samme by? Hvordan finne ut hvem som skal flytte på seg? (begge har all familie i den byen han bor og på sikt er det helt nautrolig å bosette seg der, men jeg må da flytte fra mine gode venner her)

jhvor lenge bør man ha bodd på samme sted før man gifter seg ?

Noen råd og tips?

Akt mottas med takk. Hører gjerne fra folk med samme erfaring...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140215-hvor-lenge-skal-vi-ha-et-avstandsforhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg...

Jeg kjenner meg igjen her!! altfor godt:) jeg traff mannen i mitt liv på nettet (for 3 år siden) har pendlet ca 25 mil annenhver helg noe som etterhvert blir uholdbart mellom to mennesker.. men til sommeren gifter vi oss i roma og han flytter hit.. Hva avstandsforhold anngår er det lett men farlig og gi råd, dere må selv finne ut av dette etter min mening, hva dere føler/vil etc... jeg ønsker dere all mulig lykke, håper dere finner ut av det som vi gjorde, men det kreves en stor mugge av tålmodighet og forståelse, så om dere begge to virkelig ønsker dette da er jeg sikker på at dere vil komme frem til en løsning som gjør dere begge utrolig godt....

Lykke til:)

Gjest justina

Hei på deg...

Jeg kjenner meg igjen her!! altfor godt:) jeg traff mannen i mitt liv på nettet (for 3 år siden) har pendlet ca 25 mil annenhver helg noe som etterhvert blir uholdbart mellom to mennesker.. men til sommeren gifter vi oss i roma og han flytter hit.. Hva avstandsforhold anngår er det lett men farlig og gi råd, dere må selv finne ut av dette etter min mening, hva dere føler/vil etc... jeg ønsker dere all mulig lykke, håper dere finner ut av det som vi gjorde, men det kreves en stor mugge av tålmodighet og forståelse, så om dere begge to virkelig ønsker dette da er jeg sikker på at dere vil komme frem til en løsning som gjør dere begge utrolig godt....

Lykke til:)

Hei og takk for svar! :-) Så kos at dere gifter dere også i Roma da! :-)) Grattis!

men si meg, går dere rett fra et avstandsforhold til å gifte dere? er ikke det litt vanskelig syns du, når dere ikke har delt hverdagene sammen liksom? Snakker ikke om at man må bli samboere først, men det å bo på samme sted litt liksom..?

Uansett - kjempekos og lykke til.

Hei og takk for svar! :-) Så kos at dere gifter dere også i Roma da! :-)) Grattis!

men si meg, går dere rett fra et avstandsforhold til å gifte dere? er ikke det litt vanskelig syns du, når dere ikke har delt hverdagene sammen liksom? Snakker ikke om at man må bli samboere først, men det å bo på samme sted litt liksom..?

Uansett - kjempekos og lykke til.

Jeg har vel vært litt heldig siden han har kunnet "jobbe" litt herfra så vi har vel testet det ut litt... vi er begge i midten av 30 årene og har et ekteskap bak oss så det blir kanskje litt anderledes, etter min mening gjør det ikke men kanskje etter din.. iallfall vil jeg si at så lenge følelser holder i et avstandsforhold blir de sterkere og mindre sårbare enn ellers.. Dette er min erfaring (noe jeg understreker for min egen del) håper dette gjelder for deg også.. Om følelsene dine sier ja burde du kjempe for det:) ønsker deg all mulig lykke..

Sommeren er da en fin tid for slike forandringer tror jeg. Spesielt om dere er studenter og da må søke studier i den byen dere skal flytte til. Eller eventuelt søke jobb. Kjekt å gjøre sånt først kanskje?

Så får dere bodd i samme by et års tid før dere gifter dere iallfall.

Men kanskje dere kan flytte til en helt annen by? Ikke hans by og ikke din, men et sted midtimellom? Hvis ikke det er slik at det er mye lettere for den ene å flytte da. Bare pass på at den ene ikke ofrer alt for den andre, mens den andre ikke endrer noe som helst...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...