Gå til innhold

Han rotet med en ikke lenge før vi ble sammen. Kan jeg stole på?

Anbefalte innlegg

Gjest jente snart 24

Jeg har nå vært kjæreste med en mann i en måned, men forsatt sliter jeg med tilliten til ham. Fra vi ble kjent til vi ble sammen tok det ca en mnd.

Jeg har i ettertid fått vite at bare to uker før det igjen (før vi ble kjent) så rotet han med en annen dame. Han lå ikke med henne, men han rotet og ble da også helt ferdig med henne. Over og ut.

Jeg har problemer med å stole på at han er skikkelig fullt og helt for meg nå, siden det var så kort tid etter han holdt på med henne, at vi ble sammen.

Kan jeg stole på det han sier?

Fortsetter under...

Helt enig med papirtiger, dette var FØR dere traff hverandre, gi fyren en sjanse før du dømmer... Om dere møtes som dette med bare prat en stund kan jo ingen vite hva som vil skje, han visste jo ingenting om deg heller....

Gjest jente snart 24

Hallo menneske...hva han gjorde FØR din tid har ingenting å si.

Det er bare destruktivt å tenke slik, så prøv å la være.

Ok, ok, jeg skjønner at jeg har et problem..og jeg ønsker jo på ingen måte ha det slik. Hele greia er litt mer innviklet enn jeg har skrevet her. Les evt mitt innlegg på seksualitet. jeg har i det hele tatt problemer med å glemme hans seksuelle fortid. Jeg har ingen erfaring nesten, men han har mange ONS.

Jeg syns det er vondt og vanskelig og bare gråter fordi jeg er redd jeg ikke er bra nok enda han sier jeg er det beste han noengang har opplevd.

Tillit er kanskje nøkkelord, jeg vet ikke.

Takk for svar iallefall.

Dette er ikke ironi:

Nei, du kan ikke stole på noen. Ikke i betydningen "være sikker på at vedkommende ikke egentlig er pill råten".

Du kan nemlig aldri være SIKKER.

Kunsten å leve handler om å tørre å aldri være sikker. Det handler om å stole på det man ser og ikke engste seg over alt annet som KAN finnes (troll, spøkelser og slikt). Det handler også om å stole på seg selv. Vite med deg selv at han BØR elske deg hvis han har vett i hodet. Og vær sterk nok til å bare la ham gå, idioten, hvis han tror gresset er så mye grønnere på den andre siden.

Klarer du ikke dette, bør du kanskje heller leve alene enn å leve et liv sammen med et menneske som du risikerer å misbruke tilliten til, ved at du aldri tar ham for den personen du ser, men som han i de fleste tilfeller faktisk likevel kan vise seg å være.

Annonse

I all verden, reagerer du på at han klinte med en annen to uker før dere i det hele tatt ble kjent med hverandre?

Unnskyld hvis jeg er krass, men her snakker vi om å lete etter problemer. Skulle han sagt at vi må nok vente noen måneder med å bli kjent med hverandre, for jeg har klint med en annen for to uker siden?

Gjest lytt til hjertet?

Ok, ok, jeg skjønner at jeg har et problem..og jeg ønsker jo på ingen måte ha det slik. Hele greia er litt mer innviklet enn jeg har skrevet her. Les evt mitt innlegg på seksualitet. jeg har i det hele tatt problemer med å glemme hans seksuelle fortid. Jeg har ingen erfaring nesten, men han har mange ONS.

Jeg syns det er vondt og vanskelig og bare gråter fordi jeg er redd jeg ikke er bra nok enda han sier jeg er det beste han noengang har opplevd.

Takk for svar iallefall.

Er enige med de andre svarene du har fått. Men hvis han har hatt et voldsomt sexliv med masse forskjellige damer i lange perioder, forstår jeg din redsel. Jeg var sammen med en fyr, som før ekteskapet (han var skilt) bare hadde levd med fester og ny jente hver helg i flere år. Det viste seg etterpå at fyren fremdeles drev dobbeltspill. "Engang vill -> alltid vill"?, gjaldt denne personen iallfall. Men alle er forskjellige. Det plager deg åpenbart, og hvis du ikke har det godt - hva skal du da med denne fyren?

Gjest Sjalu?

Hvorfor i all verden stoler du ikke på han? Da han rotet med hun andre, var DU ikke en faktor i hans liv, hvis jeg skjønner deg rett?

Han har, i mine øyne, IKKE gitt deg noen grunn til å mistro han.

Men hvis du vil kjøre forholdet i grøfta med mistro og sjalusi allerede FØR det er kommet skikkelig igang - så værsågod

Gjest jente snart 24

Hvorfor i all verden stoler du ikke på han? Da han rotet med hun andre, var DU ikke en faktor i hans liv, hvis jeg skjønner deg rett?

Men hvis du vil kjøre forholdet i grøfta med mistro og sjalusi allerede FØR det er kommet skikkelig igang - så værsågod

Takk, den trengte jeg. Men det er ikke sjalusi det dreier seg om egentlig. Det dreier seg om hans tilbøyelighet til å rote rundt, være utro siden etc etc...

IKKE pga EN han rotet med men pga hele hans fortid. Se mitt innlegg på seksualitetsforum.

men takk, jeg forstår hva du sier...*sukk*

jeg er umulig...

Gjest tjohooo

De som har hatt mange tidligere og har lett for å finne seg nye, er ofte de samme som lett vil lengte tilbake til dette og forlate kjæresten.

Takk, den trengte jeg. Men det er ikke sjalusi det dreier seg om egentlig. Det dreier seg om hans tilbøyelighet til å rote rundt, være utro siden etc etc...

IKKE pga EN han rotet med men pga hele hans fortid. Se mitt innlegg på seksualitetsforum.

men takk, jeg forstår hva du sier...*sukk*

jeg er umulig...

*iler til* Du er IKKE umulig! Slett ikke. Men jeg er redd for at dersom du ikke er villig til å ta sjansen på at HAN er gla i DEG, så lar du ikke forholdet få en sjanse. Og det er urettferdig, både ovenfor deg og ovenfor han.

Har du snakka med han om dette, da? At du, på grunn av hans fortid, føler deg litt usikker - at du ikke mistror han, men vil gjerne vite hvor du står.

Det synes jeg er en helt fair ting å ta opp.

Gå i alle fall ikke rundt og "gnag" på det i hodet ditt hele tiden, for da vil det fortrenge mye av det positive ved forholdet.

Gjest gutt snart 24

Takk for svar iallefall.

Hei

Jeg vet NØYAKTIG hvordan du har det...

Jeg kjenner 5 stykker samboeren min har hatt sex med.

Dette skjedde FØR jeg noen gang hadde sett henne, og visste hvem hun var.

Vil påpeke at dette ikke har skjedd på noen liten plass, men i en av landets største byer.

Hvis du har problemer å takle et kyss kan du jo selv tenke deg hvordan jeg har det. Tenker på det hver dag hele tiden, men vet at det er jeg som har et problem... Hun hverken kjente meg eller visste hvem jeg var når dette skjedde.

Hva er litt roting på fylla uansett?? Har sikkert klina med over 200 stykker opp gjennom årene og husker vel ikke mer enn 10 av dem..

Mitt råd er slutt å bry deg om fortiden og lag planer sammen. Han valgte deg fremfor hun andre...

Du vant!!! Hva vil du han skal gjøre??

Annonse

Gjest jente snart 24

Hei

Jeg vet NØYAKTIG hvordan du har det...

Jeg kjenner 5 stykker samboeren min har hatt sex med.

Dette skjedde FØR jeg noen gang hadde sett henne, og visste hvem hun var.

Vil påpeke at dette ikke har skjedd på noen liten plass, men i en av landets største byer.

Hvis du har problemer å takle et kyss kan du jo selv tenke deg hvordan jeg har det. Tenker på det hver dag hele tiden, men vet at det er jeg som har et problem... Hun hverken kjente meg eller visste hvem jeg var når dette skjedde.

Hva er litt roting på fylla uansett?? Har sikkert klina med over 200 stykker opp gjennom årene og husker vel ikke mer enn 10 av dem..

Mitt råd er slutt å bry deg om fortiden og lag planer sammen. Han valgte deg fremfor hun andre...

Du vant!!! Hva vil du han skal gjøre??

hei du gutt snart 24 ;-)

Takk for at du delte dine erfaringer og tanker om det. Jeg kjenner meg også igjen i det du skriver, du skjønner det at denne gutten min har en litt kjip fortid sånn seksuelt sett også..og jeg vet også hvem noen av hans tidligere er. Det er kjipt, det...men som du sier : vi vant jo, både du og jeg - i hvert vårt forhold, da ;-)

Joda, jeg ønsker av hele hjertet å lage en fremtid med ham og ikke la fortiden henge i meg mer. Jeg jobber med saken.

Takk igjen ditt innlegg.

ps. Hvis du leser på seksualitetsforumet, så skjønner du at dette ikke bare dreier seg om et kyss med dene ene dama....det er et generelt problem jeg har med fortiden til alle dem jeg har vært sammen med faktisk. Jeg er redd for at dersom fortidn har vært kjip, så kan den gjenta seg i fremtid.

huff, frykt kalles dette...

Anyway. Takk :-) Lykke til selv!

Gjest millit

De som har hatt mange tidligere og har lett for å finne seg nye, er ofte de samme som lett vil lengte tilbake til dette og forlate kjæresten.

Og det utsagnet baserer du på HVA? Dine egne erfaringer? Kan ikke folk forandre seg mener du? En gang, alltid...liksom?

Pøh! Mennesker endrer seg dersom de går inn for det.

Slutt å generalisere, det er ikke så lurt.

Gjest jente snart 24

Dette er ikke ironi:

Nei, du kan ikke stole på noen. Ikke i betydningen "være sikker på at vedkommende ikke egentlig er pill råten".

Du kan nemlig aldri være SIKKER.

Kunsten å leve handler om å tørre å aldri være sikker. Det handler om å stole på det man ser og ikke engste seg over alt annet som KAN finnes (troll, spøkelser og slikt). Det handler også om å stole på seg selv. Vite med deg selv at han BØR elske deg hvis han har vett i hodet. Og vær sterk nok til å bare la ham gå, idioten, hvis han tror gresset er så mye grønnere på den andre siden.

Klarer du ikke dette, bør du kanskje heller leve alene enn å leve et liv sammen med et menneske som du risikerer å misbruke tilliten til, ved at du aldri tar ham for den personen du ser, men som han i de fleste tilfeller faktisk likevel kan vise seg å være.

Hei Bård,

Vil bare si at av alle innlegg jeg har lest som respons på mitt - så er dette det som har gitt meg mest å tenke på.

Du er inne på kjernen av mitt problem, nemlig frykten for å bli skuffet, for svik, for å ikke ha noen garanti...

Jeg vil bare si takk..tusen takk.

Vis deg litt mer på forumet. Du trengs :-)

Gjest jente snart 24

*iler til* Du er IKKE umulig! Slett ikke. Men jeg er redd for at dersom du ikke er villig til å ta sjansen på at HAN er gla i DEG, så lar du ikke forholdet få en sjanse. Og det er urettferdig, både ovenfor deg og ovenfor han.

Har du snakka med han om dette, da? At du, på grunn av hans fortid, føler deg litt usikker - at du ikke mistror han, men vil gjerne vite hvor du står.

Det synes jeg er en helt fair ting å ta opp.

Gå i alle fall ikke rundt og "gnag" på det i hodet ditt hele tiden, for da vil det fortrenge mye av det positive ved forholdet.

Hei, takk for oppmuntrende og ikke-fordømmende svar. Det setter jeg pris på.Jeg vet jo at jeg har et problem, så jeg blir så gla når folk skjønner at det ikke har noe for seg å gni det inn :-)

Ja, jeg har snakket med ham. senest i kveld, og mye løsnet. Jeg forstår at jeg bare MÅ stole på han, og jeg ser alt han gjør for å trygge meg og møte meg i mine vanskeligheter.

Så ja, jeg jobber jo med saken, og snakker om den. Enig i at det må være lov å si noe om det hele.

Er pr nå mye tryggere, men regner med tankene kommer igjen. Får jobbe iherdig....

Takk for at du ilte til ;-)

Hei Bård,

Vil bare si at av alle innlegg jeg har lest som respons på mitt - så er dette det som har gitt meg mest å tenke på.

Du er inne på kjernen av mitt problem, nemlig frykten for å bli skuffet, for svik, for å ikke ha noen garanti...

Jeg vil bare si takk..tusen takk.

Vis deg litt mer på forumet. Du trengs :-)

Takk for hyggelig svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...