Gjest kumelk Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hei... Jeg vet jeg er nokså rar sånn, men ja, for meg er det nesten bedre at han har brukt damer til ren tilfredstilelse av behov enn at han har hatt litt følelser for dem og derfor ligget med dem. Men når du først spør meg om det, så vet jeg ikke helt hvorfor det er slik for meg. Men i det hele tatt så syns jeg jo det er ti ganger bedre at han har ligget med jenter han har vært sammen med (for det har han jo også) enn å ha ONS. Jeg har faktisk INGEN problemer med disse forholdene hans, for der er det jo kjærlighet inni bildet. Men alle disse ONS'ene, det er de som truer meg. Rett og slett fordi jeg innbiller meg at de er så mye mer spennende og bedre enn i et forhold.. Men nå er jeg vel litt selvmotsigende, og nå fikk jeg litt å tenke på også... Men liekvel, tross alt er jeg bare gal for at han ikke har hatt følelser for alle disse damene skjønner du. Veldig forståelig det du sier om å skille sex og følelser. Poenget er at han gjør igrunnen ikke det altså, men han HAR gjort det i noen år, ja. han trodde ikke han kom til å finne seg ei jente å elske igjen. Men så dukket jeg opp....derfor er det slik. Du spør:"Hadde du syntes det var værre om han hadde hatt feks tre langvarige forhold med folk han var glad i?" Nei, er det ikke rart? Han har nemlig flere forhold med noen han var gla i, men det sliter jeg ikke med. jeg har jo også det! Men jeg sliter med de ONS'ene, for jeg ser for meg at det er mye mer kult og spennende enn i et forhold...eh..? fordi han da får prøvd ut flere... Selv ville jeg jo aldri gjort det...Huff,nå er jeg kanskje selvmotsigende igjen...? dette er vanskelig. Jeg tåler at han har hatt det greit før meg, men syns bare dette med de ONS'ene er så vanskelig. Jeg er så redd for at han da vil være tilbøyelig for å ikke styre sine lyster - i et evt ekteskap/samboerskap. Og nei, jeg tror ikke han ville lagt ut til meg dersom han syns det var en kul tid det der. Ja, sånnt sparer man den adre for, men denne mannen er så ærlig at det gjør vondt. Og ejg tror han når han sier det IKKE har vært bra. Jeg Må jo tro det, og tilogmed en kammerat av ham har sagt til meg at min kjæreste har hatt det skikkelig dritt i det livet der.... Som jeg sier, joda, det er godt å få orgasme der og da, men når det ikke er følelser i bildet blir det kunstig. Han har funnet disse ONSene på nettet. Hvor rart er ikke det? Men takk for svar. Du ga meg mye å tenke på. :-) Svaret du ga meg nå innehold mange selvmotsigelser ja, og nå er jeg faktisk litt usikker på hvor problemet ditt ligger.. Er det bare rett og slett at han har hatt, for deg mange, partnere? Det at du tror han gjerne vil ha variasjon og bytte mellom damer? Hvis det hadde vært ren sjalusi ville vel forholdene værrt MYE mer truende for deg, siden dem var han jo glad i, hadde det fint med osv.. Håper du får tenkt det gjennom, snakket ut med ham, og greier å legge det bak deg:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente snart 24 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Etter å ha lest innlegget ditt og flere av dine svar, ville ikke dette vært en mann JEG kunne vært sammen med. Ikke fordi han har så mange, det er vel ikke så mange tatt hans alder i betraktning, men måten han har hatt disse damene på. Søke etter bare damer på nett for så å treffe dem og knulle de er det mest kyniske og kalde jeg har hørt. Jeg personlig ville tatt det lettere om han faktisk likte damene iallefall litt. Eller fant dem på byen eller noe. Når han greier å knulle noen etter 3 timer, og gjøre dette gjentatte ganger med nye damer virker det som han har litt merkelige behov og lyster. Han virker som en type som skille sex og kjærlighet, og jeg ville da tenkt at han så på det å ha sex med andre som noe han fortsatt kunne gjøre selv om han nå har blitt glad i noen. Kald, kynisk person. Han HAR hatt noen kjærester også vel? Forstår deg veldig godt!!! Og takk for ditt innlegg. Jeg har også vært der du skriver om. I begynnelsen tenket jeg hva slags følelsesløs, kald, kynisk type var dette? Men etter å ha hørt historien hans forstår jeg litt mer om hvorfor det har blitt gjort slik. Han HAR et nokså stort behov for sex, og han har TRODD at ved å gi etter for det så får han også den kjærligheten og nærheten han trengte. Noe han etterhvert innså ble helt feil. Han har oppi det hele ikke hatt håp om å noengang finne ei jente å elske igjen, og derfor tenkt med seg selv at han aldri blir gift og heller da funnet disse kyniske måtene på å få sex liksom. Han sier at det å ha sex med meg er det beste han har opplevd nettopp fordi det er kjørlighet i det. han gråter av og til når jeg er god med ham for det å "kose" har han aldri opplevd. Jo, han har hatt noen kjærester, men opplevd så mange svik og til slutt var han sikker på at han ikke kom til å elske igjen. Så alt tatt i betrakting så kan jeg aldri forsvar det han har gjort, men ser litt sammenhengen. men kynisk? Ja, veldig enig med deg. Men jeg elsker ham, da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente snart 24 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Svaret du ga meg nå innehold mange selvmotsigelser ja, og nå er jeg faktisk litt usikker på hvor problemet ditt ligger.. Er det bare rett og slett at han har hatt, for deg mange, partnere? Det at du tror han gjerne vil ha variasjon og bytte mellom damer? Hvis det hadde vært ren sjalusi ville vel forholdene værrt MYE mer truende for deg, siden dem var han jo glad i, hadde det fint med osv.. Håper du får tenkt det gjennom, snakket ut med ham, og greier å legge det bak deg:) Selvmotsigelser var det mye av ja, jeg vet. Problemet mitt er i grove trekk at jeg syns han har hatt for mange og at han har gjort det med noen han ikke har vært sammen med. Jeg syns det blir ekkelt og kvalm, jeg blir redd for kjønnssykdommer og for at han rett og slett skal være tilbøyelig til å la seg lett friste av damer lenger ut i vårt forhold. DER ligger vel egentlig problemet. Men når han først HAR hatt sex med noen han ikke kjenner, da er det like greit at det ikke var følelser i bildet. Skjønner du? Skjønner det knapt selv, men tror jeg sorterte litt nå. Takk for svar som fikk meg til å tenke og sortere. Det var lurt. Tror du jeg trenger å snakke med noen profesjonelle? jeg lurer på det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åmot høna Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Forstår deg veldig godt!!! Og takk for ditt innlegg. Jeg har også vært der du skriver om. I begynnelsen tenket jeg hva slags følelsesløs, kald, kynisk type var dette? Men etter å ha hørt historien hans forstår jeg litt mer om hvorfor det har blitt gjort slik. Han HAR et nokså stort behov for sex, og han har TRODD at ved å gi etter for det så får han også den kjærligheten og nærheten han trengte. Noe han etterhvert innså ble helt feil. Han har oppi det hele ikke hatt håp om å noengang finne ei jente å elske igjen, og derfor tenkt med seg selv at han aldri blir gift og heller da funnet disse kyniske måtene på å få sex liksom. Han sier at det å ha sex med meg er det beste han har opplevd nettopp fordi det er kjørlighet i det. han gråter av og til når jeg er god med ham for det å "kose" har han aldri opplevd. Jo, han har hatt noen kjærester, men opplevd så mange svik og til slutt var han sikker på at han ikke kom til å elske igjen. Så alt tatt i betrakting så kan jeg aldri forsvar det han har gjort, men ser litt sammenhengen. men kynisk? Ja, veldig enig med deg. Men jeg elsker ham, da... Har han ikke hørt om ronking? Men uansett.. gråter han når han er med deg, har han det nok bedre enn han hadde kunnet ønske seg.. du må bare greie å ikke tenke på fortiden hans.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det spørs om ikke du har litt for lite livserfaring til å klare å håndtere en voksen mann som tydligvis har mer erfaring enn deg på flere områder. Ut i fra hva du selv skriver så har jo ikke denne mannen gjort noe galt. men du har likevel problemer med å akseptere hans fortid. I tillegg er det svært uheldig å spørre og grave om en ny kjærestes fortid - spesielt når du ikke en gang klarer å takle de til dels "snille" svarene du får. Det kan se ut som om problemet ikke har med han å gjøre, men med deg, dine forventninger og dine krav. Da foreslår jeg at du først bør forsøke å løse det problemet du har med deg selv - uten å innvolvere han i dine problemer. Om det betyr at dere kan ha et forhold gående samtidig som du jobber med dette er ikke så lett å svare på. Men det kan virke vanskelig. Og du løser heller ikke problemet ved at forholdet avsluttes - for dette er problemer som du uansett vil møte når du blir sammen med en mann igjen. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kumelk Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Selvmotsigelser var det mye av ja, jeg vet. Problemet mitt er i grove trekk at jeg syns han har hatt for mange og at han har gjort det med noen han ikke har vært sammen med. Jeg syns det blir ekkelt og kvalm, jeg blir redd for kjønnssykdommer og for at han rett og slett skal være tilbøyelig til å la seg lett friste av damer lenger ut i vårt forhold. DER ligger vel egentlig problemet. Men når han først HAR hatt sex med noen han ikke kjenner, da er det like greit at det ikke var følelser i bildet. Skjønner du? Skjønner det knapt selv, men tror jeg sorterte litt nå. Takk for svar som fikk meg til å tenke og sortere. Det var lurt. Tror du jeg trenger å snakke med noen profesjonelle? jeg lurer på det... Jeg tror uansett ikke det kan skade om du snakker med noen profesjonelle, men det virker som du greier å nøste opp litt selv hva problemet ditt egentlig er. Alltid godt å snakke om ting da.. Tror jeg forstår deg nå da.. og jeg vet at det er vanskelig å tenke på h'n har gjort før _meg_ liksom, men for meg er kjærester den største trusselen da.. blir sjalu av å tenke på dem. Men skjønner hva du mener med at det er vanskelig å tro at han fra nå vil holde seg til en, altså deg. Men du må bare se på det som at han endelig har funnet den han vil ha... lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente snart 24 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Har han ikke hørt om ronking? Men uansett.. gråter han når han er med deg, har han det nok bedre enn han hadde kunnet ønske seg.. du må bare greie å ikke tenke på fortiden hans.. Du tenker som meg. Jeg har vært arg og mer enn arg og lurt på om han i en periode var uten hender, for ronking måtte da være et bedre alternativ. Men neida, idioten (den gangen var han idiot) måte ha ekte vare liksom. Dusten han. Kjenner jeg blir sint når jeg tenker på det. Er helt håpløst at noen lever livet sitt så kaldt og kynisk som det der. Men jeg må vel bare stole på at det ikke er slik lenger for ham. jaja... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente snart 24 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg tror uansett ikke det kan skade om du snakker med noen profesjonelle, men det virker som du greier å nøste opp litt selv hva problemet ditt egentlig er. Alltid godt å snakke om ting da.. Tror jeg forstår deg nå da.. og jeg vet at det er vanskelig å tenke på h'n har gjort før _meg_ liksom, men for meg er kjærester den største trusselen da.. blir sjalu av å tenke på dem. Men skjønner hva du mener med at det er vanskelig å tro at han fra nå vil holde seg til en, altså deg. Men du må bare se på det som at han endelig har funnet den han vil ha... lykke til! Takk! Godt med forståelse...det varmet. Skjønner godt at for deg er kjærester den verste trussel, for meg blir det ONS'ene pga en mulig tilbøyelighet til å gi etter for fristelser... Vi får holde ut og stole på. Mye ligger der. Takk igjen for engasjement! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Du tenker som meg. Jeg har vært arg og mer enn arg og lurt på om han i en periode var uten hender, for ronking måtte da være et bedre alternativ. Men neida, idioten (den gangen var han idiot) måte ha ekte vare liksom. Dusten han. Kjenner jeg blir sint når jeg tenker på det. Er helt håpløst at noen lever livet sitt så kaldt og kynisk som det der. Men jeg må vel bare stole på at det ikke er slik lenger for ham. jaja... 15 ONS på 18 seksuelt aktive år er ikke mange - så fremt han har vært singel en god del av den tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente snart 24 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det spørs om ikke du har litt for lite livserfaring til å klare å håndtere en voksen mann som tydligvis har mer erfaring enn deg på flere områder. Ut i fra hva du selv skriver så har jo ikke denne mannen gjort noe galt. men du har likevel problemer med å akseptere hans fortid. I tillegg er det svært uheldig å spørre og grave om en ny kjærestes fortid - spesielt når du ikke en gang klarer å takle de til dels "snille" svarene du får. Det kan se ut som om problemet ikke har med han å gjøre, men med deg, dine forventninger og dine krav. Da foreslår jeg at du først bør forsøke å løse det problemet du har med deg selv - uten å innvolvere han i dine problemer. Om det betyr at dere kan ha et forhold gående samtidig som du jobber med dette er ikke så lett å svare på. Men det kan virke vanskelig. Og du løser heller ikke problemet ved at forholdet avsluttes - for dette er problemer som du uansett vil møte når du blir sammen med en mann igjen. Lykke til! Her skriver du svart på hvitt det som er mitt dilemma. Jeg slites hver dag mellom å kutte ham ut pga hans fortid, eller å jobbe med meg selv paralellt med å være hans kjæreste. For ja, problemene vil jo komme igjen i et annet forhold. Og de har vært der før i andre forhold. (Jeg har det med å finne modne, erfarne menn) Poenget er at denne gangen er alt annereledes, for denne mannen elsker jeg virkelig av hele hjertet. Og jeg ser jo hvem han er i dag, verdens skjønneste mann som har roet helt ned det gamle livet og tatt avstand fra det. Så ja, jeg har et dilemma. Og ja, du har rett i at erfaringsmessig er vi på hver vår side av verden... Ps. Siden du er mann så spør jeg: Hva tror du er årsaken til at han har hatt ONS med samme dame noen ganger etterhverandre når det ikke er følelser i bildet og han ikke har vært spes tiltrukket? OG han sier at sexen var som et hvilket som helst annet ONS? Jeg fatter det ikke. Tilgjengelighet? Utnyttelse? Hm...Hva ville du sagt til dama di dersom hun slet med din fortid. Jeg vet du er sammen med en yngre dame og antakelig har du mer erfaring, hva vet jeg. Hadde du bedt henne gå i terapi eller noe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente snart 24 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 15 ONS på 18 seksuelt aktive år er ikke mange - så fremt han har vært singel en god del av den tiden. Men hele greia for meg dreier seg om at jeg er redd for at han skal være tilbøyelig til utroskap i forholdet vårt, siden han har hatt så lett for å hive seg rundt damer han ikke kjenner...og føler noe for. Er ikke det forståelig at jeg er redd for det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Her skriver du svart på hvitt det som er mitt dilemma. Jeg slites hver dag mellom å kutte ham ut pga hans fortid, eller å jobbe med meg selv paralellt med å være hans kjæreste. For ja, problemene vil jo komme igjen i et annet forhold. Og de har vært der før i andre forhold. (Jeg har det med å finne modne, erfarne menn) Poenget er at denne gangen er alt annereledes, for denne mannen elsker jeg virkelig av hele hjertet. Og jeg ser jo hvem han er i dag, verdens skjønneste mann som har roet helt ned det gamle livet og tatt avstand fra det. Så ja, jeg har et dilemma. Og ja, du har rett i at erfaringsmessig er vi på hver vår side av verden... Ps. Siden du er mann så spør jeg: Hva tror du er årsaken til at han har hatt ONS med samme dame noen ganger etterhverandre når det ikke er følelser i bildet og han ikke har vært spes tiltrukket? OG han sier at sexen var som et hvilket som helst annet ONS? Jeg fatter det ikke. Tilgjengelighet? Utnyttelse? Hm...Hva ville du sagt til dama di dersom hun slet med din fortid. Jeg vet du er sammen med en yngre dame og antakelig har du mer erfaring, hva vet jeg. Hadde du bedt henne gå i terapi eller noe? "Hva tror du er årsaken til at han har hatt ONS med samme dame noen ganger etterhverandre når det ikke er følelser i bildet og han ikke har vært spes tiltrukket?" Jeg ville tippet på at det er som han sier - tilgjengelighet, og muligens tilfeldighet og at det er "enkelt". Ville tro at det var spesielt lett hvis det ikke var noen følelser der, og kanskje fordi han følte det samme gjalt for hennes del. Jeg har alltid vært opptatt av at fortid er fortid - selv om jeg føler at jeg ikke har noe å skjule. Derfor har jeg fortalt minst mulig om mitt tidligere kjærlighet- og seksualliv. Hvis jeg i tillegg hadde følt at hun slet med det, så hadde jeg vært enda mer forsiktig. Og hvis det virkelig var et problem for henne, så hadde jeg oppfordret henne til å få litt profesjonell hjelp - og hjulpet henne med det så godt jeg kunne. Vi har alle våre erfaringer som vi lever videre med. Og du må forsøke å huske at disse erfaringene former oss til den vi er. Og negative eller "uheldige" erfaringer kan godt medføre noe godt i fremtiden. For da vet man mer om hva man vil - og ikke vil. Og man kan bli vesentlig flinkere til å ta hensyn til andre. Gjennom de forhold og erfaringer jeg har gjort meg, så er jeg blitt flinkere til nettopp å ta hensyn til min kjæreste. Og ikke minst har det lært meg å sette så mye mer pris på de egenskapene hun har, og ikke ta noe av det for gitt. De erfaringene sitter kanskje din nye kjæreste med også. Og det er DU som vil kunne høste fordelene av det. Det er i så fall noe du skal være glad for! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hei fuji.. Det er helt tydlig at jeg har et problem og det ser jo både du og de fleste andre her. Og ja, mye dreier seg om mitt selvbilde. Og også om tillit. Men vet du, ditt innlegg det skremte meg, jeg må innrømme det. For du sier at du har hatt en del ONS som du ikke har angret på og som du ikke ville vært foruten. Det får meg til å tenke at da har sikkert kjæresten min lyvd for meg og han syns sikkert også at det har vært bra. Skjønner, slikt du forteller meg, at ONS kan være bra, det gjør meg redd for om jeg faktisk kan stole på det han sier. Så er det dem lenger nedi tråden som er enige med ham igjen, som mener det hele er kjipe greier. Og oppi alt skriver du dette til meg: "Men kjæresten din sier at han ikke har vært fornøyd eller tilfredstilt av sine seksuelle erfaringer. Det bør du tro ham på." DET var godt oppi alt, å få høre fra ei som sier at hennes ONS har vært bra. Jeg MÅ jo bare tro på det han sier, at han ikke har hatt følelser for en eneste en av dem, men at det kun har dreid seg om der og da...og om tilgjengelighet. Det enste jeg faktsik ikke forstår er hvorfor han da har gjort det omigjen med et par av damene? Han sier tilgjengelighet og utnyttelse. Jeg må vel bare tro det også. Selv har jeg ikke opplevd ONS, derfor vet jeg ikke om det er som han sier, noe dritt, eller om det er supert. Spennende kan jeg forstå at det kan være og tilfredsstillende kan jeg forstå at det kan være, men jeg tror jeg hadde følt meg mer som han sier enn slik du legger det frem. men det er individuellt hvordan man opplever det og hvordan settingen er, ikke sant? De aller fleste ONS han har hatt er med damer han har funnet helt tilfeldig på nettet, med chatting. Ikke en dame han har siklet på i tre måneder liksom. Om du skjønner :-) Jaja, ville bare si at på den ene siden hjalp du meg ved å si at jeg må tro ham og at du viser at det hele er veldig individuelt. på den annen side blir jeg redd av slike ting som det du forteller og begynner med en gang å tvile på hans troverdighet. Det at jeg har opplevd mine ONS som spennende og stimulerende, behøver jo ikke å bety at han har det på samme måte! Og jeg tror heller ikke at det er noen sammenheng mellom folk som har hatt (flere) ONS når de var single, og at de er mer utro. Jeg har vært seksuelt fri, og eksperimentert når jeg har vært single. Når jeg har vært sammen med noen har jeg vært 100% trofast! Jeg foretrekker også å ha sex med en kjæreste, men jeg vil ikke bare være kjæreste med noen for å ha sex. Skjønner? Det er ikke alle som syntes at det er nok å onanere i single perioder. Og da kommer elskere inn i bildet... Hvis du er usikker på sykdommer osv, så kan du jo be ham ta en test for deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Men hele greia for meg dreier seg om at jeg er redd for at han skal være tilbøyelig til utroskap i forholdet vårt, siden han har hatt så lett for å hive seg rundt damer han ikke kjenner...og føler noe for. Er ikke det forståelig at jeg er redd for det? Jo - det er forståelig, men likevel ingen grunn til at du skal føle det slik. Han hadde ONS fordi han var singel. Nå er han sammen med deg, og hans "rammer" er nå helt annerledes. Hvis han hadde vært "kjent for" å være utro, så hadde det vært noe helt annet. Selv er jeg trofast i det forholdet jeg er i - og slik har jeg tidligere også alltid vært. Men når jeg har vært singel, så har jeg vært seksuelt aktiv på en mer "tilfeldig" måte. Hvordan jeg oppførte meg som singel har aldri hatt noen betydning for hvordan jeg oppfører meg med en kjæreste å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente snart 24 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jo - det er forståelig, men likevel ingen grunn til at du skal føle det slik. Han hadde ONS fordi han var singel. Nå er han sammen med deg, og hans "rammer" er nå helt annerledes. Hvis han hadde vært "kjent for" å være utro, så hadde det vært noe helt annet. Selv er jeg trofast i det forholdet jeg er i - og slik har jeg tidligere også alltid vært. Men når jeg har vært singel, så har jeg vært seksuelt aktiv på en mer "tilfeldig" måte. Hvordan jeg oppførte meg som singel har aldri hatt noen betydning for hvordan jeg oppfører meg med en kjæreste å gjøre. Du sier akkurat det samme som ham, så da er det vel noe i det, da ;-) Takk for at du delte dette med meg, det hjalp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente snart 24 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 "Hva tror du er årsaken til at han har hatt ONS med samme dame noen ganger etterhverandre når det ikke er følelser i bildet og han ikke har vært spes tiltrukket?" Jeg ville tippet på at det er som han sier - tilgjengelighet, og muligens tilfeldighet og at det er "enkelt". Ville tro at det var spesielt lett hvis det ikke var noen følelser der, og kanskje fordi han følte det samme gjalt for hennes del. Jeg har alltid vært opptatt av at fortid er fortid - selv om jeg føler at jeg ikke har noe å skjule. Derfor har jeg fortalt minst mulig om mitt tidligere kjærlighet- og seksualliv. Hvis jeg i tillegg hadde følt at hun slet med det, så hadde jeg vært enda mer forsiktig. Og hvis det virkelig var et problem for henne, så hadde jeg oppfordret henne til å få litt profesjonell hjelp - og hjulpet henne med det så godt jeg kunne. Vi har alle våre erfaringer som vi lever videre med. Og du må forsøke å huske at disse erfaringene former oss til den vi er. Og negative eller "uheldige" erfaringer kan godt medføre noe godt i fremtiden. For da vet man mer om hva man vil - og ikke vil. Og man kan bli vesentlig flinkere til å ta hensyn til andre. Gjennom de forhold og erfaringer jeg har gjort meg, så er jeg blitt flinkere til nettopp å ta hensyn til min kjæreste. Og ikke minst har det lært meg å sette så mye mer pris på de egenskapene hun har, og ikke ta noe av det for gitt. De erfaringene sitter kanskje din nye kjæreste med også. Og det er DU som vil kunne høste fordelene av det. Det er i så fall noe du skal være glad for! Ja, min nye kjæreste sitter også med de erfaringene du skriver om. Han vet så definitivt hva han ikke vil ha lenger, men vet også så inderlig hva han VIL ha - og det er visst meg, det. Mange ganger har jeg vært på nippet til å gå fordi jeg syns fortiden hans blir litt "for mye" for meg. Men samtidig ser jeg hvordan han har lagt det bak seg, og hvordan han elsker meg og er mot meg. Og det er akkurat det jeg også vil ha. Så jeg får vel heller jobbe litt med saken, om det blir på egenhånd eller med profesjonelle vet jeg enda ikke, men noe må jeg gjøre. Takk for ditt svar, det var faktisk veldig godt å lese. Og du sier i grunnen nesten det samme som ham, så det hjalp veldig. Takk, Golitah :-) Har alltid likt dine innlegg jeg, særlig på dette forumet. Du er så ærlig og virker så moden - og det er du vel og ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Du sier akkurat det samme som ham, så da er det vel noe i det, da ;-) Takk for at du delte dette med meg, det hjalp! Ønsker deg igjen lykke til - og håper du klarer å nyte det du har - når du har det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Ja, min nye kjæreste sitter også med de erfaringene du skriver om. Han vet så definitivt hva han ikke vil ha lenger, men vet også så inderlig hva han VIL ha - og det er visst meg, det. Mange ganger har jeg vært på nippet til å gå fordi jeg syns fortiden hans blir litt "for mye" for meg. Men samtidig ser jeg hvordan han har lagt det bak seg, og hvordan han elsker meg og er mot meg. Og det er akkurat det jeg også vil ha. Så jeg får vel heller jobbe litt med saken, om det blir på egenhånd eller med profesjonelle vet jeg enda ikke, men noe må jeg gjøre. Takk for ditt svar, det var faktisk veldig godt å lese. Og du sier i grunnen nesten det samme som ham, så det hjalp veldig. Takk, Golitah :-) Har alltid likt dine innlegg jeg, særlig på dette forumet. Du er så ærlig og virker så moden - og det er du vel og ;-) Barnslig er hva jeg egentlig er - men kanskje litt moden av og til også:-) Det er egentlig litt rart at det er så mye lettere å "leke" etter at man egentlig er blitt voksen? Men kanskje det er fordi man må ha blitt "voksen" for å tørre å kunne være barnslig? Nå gleder i hvert fall jeg meg som en unge på julaften, til snøen snart har smeltet og motorsykkelen kan tas ut igjen...he-he. Små barn, små leker - store barn, DYRE leker:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-879834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Her skriver du svart på hvitt det som er mitt dilemma. Jeg slites hver dag mellom å kutte ham ut pga hans fortid, eller å jobbe med meg selv paralellt med å være hans kjæreste. For ja, problemene vil jo komme igjen i et annet forhold. Og de har vært der før i andre forhold. (Jeg har det med å finne modne, erfarne menn) Poenget er at denne gangen er alt annereledes, for denne mannen elsker jeg virkelig av hele hjertet. Og jeg ser jo hvem han er i dag, verdens skjønneste mann som har roet helt ned det gamle livet og tatt avstand fra det. Så ja, jeg har et dilemma. Og ja, du har rett i at erfaringsmessig er vi på hver vår side av verden... Ps. Siden du er mann så spør jeg: Hva tror du er årsaken til at han har hatt ONS med samme dame noen ganger etterhverandre når det ikke er følelser i bildet og han ikke har vært spes tiltrukket? OG han sier at sexen var som et hvilket som helst annet ONS? Jeg fatter det ikke. Tilgjengelighet? Utnyttelse? Hm...Hva ville du sagt til dama di dersom hun slet med din fortid. Jeg vet du er sammen med en yngre dame og antakelig har du mer erfaring, hva vet jeg. Hadde du bedt henne gå i terapi eller noe? Ærlig talt jeg tror du må jobbe med din selvtillit. Så lenge mannen er frisk og ikke har kjønnsykdommer eller hiv, så er det vel ingenting å beskymre seg for. Nå vil han være sammen med deg. Du må tro han på det han sier at de andre ikke betydde noe. De gjorde jo tydeligvis ikke det når det bare dreide seg om sex et par ganger. Slapp av du er bra nok som du er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-881587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aqert Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei Rikke ) Vil bare si et par ting: Du sliter med tillit og kanskje litt med sjalusi? TRO PÅ kjæresten din. Gi ham din tillit, inntil det motsatte er bevist. One night-stands ER veldig ofte og stort sett noe drit. Det kan selvsagt være godt der og da, men det dreier seg kun om fysisk tilfredsstillelse. Jeg har selv hatt en del ONS for så å fullstendig kutte det ut. Det holdt på å ødelegge meg. Jeg opplevde meg som skitten etterpå og mange ganger gråt jeg over det jeg hadde gjort fordi det er jo så råttent både mot deg selv og andre når ingen følelser er i bildet. Så tro ham. Jeg kjenner meg igjen i hans beskrivelser. Jeg tror mange av oss som holder på slik har et stort behov for en kjærlighet som de ikke finner ved å holdepå slik. Nærhet kan det heller ikke kalles for det er et knull eller to og over og ut med den dama. Skjønner? Det er jo ikke følelser i dette. Det er lkart det er noe helt annet med deg som han er glad i?!! Og hvorfor skjer det igjen med en og samme person? Som typen din sier: tilgjengelighet, egosisme, et begjær som handler om å knulle noen/en hvilken som helst dame. Omtrent så ille er det. Kanskje noen vil si det er herlig med slike ONS, men det er isåfall det fysiske det er snakk om. Som regel er det jo ingenting følelser og ei heller trygghet. Jeg håper du viser din mann litt mer tillit etterhvert. Har du noen å snakke med om dette? Lykke til. Jeg vet hva du snakker om. Seriøst? følte du deg fæl etterpå altså? Sånn at du gjerne skulle ha hatt det omgjort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140224-klarer-ikke-forsone-meg-med-hans-seksuelle-fortid/page/2/#findComment-885298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.