Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har pcos, og i januar gikk jeg på Puregon-sprøyter, for så å ta eggløsningssprøyte, og så hjem og hoppe til køys. Ble ikke gravid av dette, fikk menstruasjon. Så, ganske nøyaktig en mnd etter første dag i menstruasjonen, fikk jeg en blødning. Dvs, er litt friskt blod hver dag, såvidt det kommer noe i truseinnlegget. Er egentlig for det meste blod iblandet i slim, slik jeg klarer å se det.Slik har det nå vært i 13 dager. Er i tillegg sliten i korsryggen, øm i puppene, og tydeligere blodårer både på brystene (blodårer som går ned til brystvortene), samt blodårer på skuldrene og ned langs armene.. Har til tider litt verk i magen. Har tatt flere graviditetstester, alle like negative. (sist en idag, 13 dager etter jeg startet med denne "blødningen".) Er litt redd for svangeskap utenfor livmor, da jeg har lest at dette ikke trenger slå ut på grav.tester med det samme.. Har i tillegg vondt i venstre skulder, men om det er pga at jeg har ligget feil eller noe, vet jeg ikke. Ringte sykehuset idag, fikk beskjed om å se det ann, pga at jeg evt. ikke er så langt på vei at det er farlig hvis det er en grav. utenfor livmor. Tror du at dette bare kan være hormonene mine som tuller, eller bør jeg få sjekket dette opp? Synes det er så rart at alt av blodårer på overkroppen er blitt så veldig mye tydligere enn før..! Tenkte også å prøve en runde Pergotime før neste forsøk med Puregon, da jeg har gått ned ca 10 kg siden siste forsøk med Pergotime. Når kan jeg evt prøve dette?! Ble litt langt dette, men er litt nervøs for hva det egentlig er som skjer med kroppen min.. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140231-svangerskap-utenfor-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Graviditet utenfor livmoren vil også gi utslag på testene (i de aller fleste tilfeller). Jeg er enig med sykehuset i at det ikke er risikabelt å se det an, men selvsagt bør du søke lege hvis du får økende smerter. Det du beskriver med synlige blodårer er ikke noe typisk graviditetstegn, men jeg kan ikke forklare hva det skyldes.

Den unormale blødning kan skyldes din PCOS.

Du kan starte med Pergotime når du får en normal menstruasjon, på da 5 i syklus. Hvis du ikke får menstruasjon, kan du egentlig starte når som helst, men må utelukke graviditet, før du starter.

Fikk du svar på alle dine spørsmål?

Lykke til med videre forsøk, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...