Gå til innhold

Penger og (fornyet) tillit

Anbefalte innlegg

Gjest ebedebeli

For 2 1/2 år siden, krevde min mann separasjon. Det fikk han. Skjønn det den som kan, men skilsmisse vil han ikke ha.

Mens vi var gift ble jeg gravid med han, og fikk ei nydelig lita tulle. Hun ble født i separasjonstiden. Han var aldri med på fødselen, fordi han hadde det travelt på jobb. Han avkrevde også blodprøver av meg og den lille jenta.

Men så, 6 måneder etter at hun var født, dukket han opp igjen og fikk se henne for første gang.

Videre:

Etter dette bruddet, kjøpe jeg et lite hus til oss to. Det betyr i praksis at når måneden en omme, så er vi blakke. Dere vet, hus, bil, barnehage, og ikke så alfor godt betalt. Aleneforsørger.

Nå er det bråk om barnebidrag. Han er selvstendig næringsdrivende, har ikke tatt ut lønn av selskapet. Lav inntekt, og har derfor ikke bidragsevne. Betaler ingenting.

Men så kommer kjernen i problemet: Han vil flytte inn til oss nå.

Og det går ikke det, sett fra min kant.

Har ikke råd til å gå ned ei krone i inntekt.

Og han betaler ingenting, ikke engang mat - når han har vært på visitt.

Jeg kunne nok tenke meg innerst inne, å bo sammen med han, men det går bare ikke før han hoster opp kontanter.

Jeg føler meg som en stor egoist, eller er det dum jeg er?

Synes liksom ikke jeg kan gjøre oss husløse på grunn av han.

Hva gjør jeg da, da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140291-penger-og-fornyet-tillit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du så glad i han, at du ikke ser hvordan han er. Eller er det meg som tar helt feil her.

Først ville denne mannen ikke være gift med deg. (årsak er jo ukjent), så ville han ha blodprøve av deg.(null tillit til deg). Han så ikke barnet før hun var et halvt år.(virker ikke som han har den store farskjærligheten). Han betaler ikke for barnet.(hvor er ansvarsfølelesen?). Han har ingen penger, og ønsker nå å bo GRATIS hos deg, og ønsker fornyet TILLIT.

Så på tross av null tillitt til deg, lite omsorgsfull, uansvarlig, har satt deg i både økonomisk og følelsesmessig vanskelighet med mer - ønsker du han tilbake?

Utifra det du skriver, virker dette som regn og skjær utnytting.

Sett grenser for deg selv. Er det virkelig dette du vil??

Håper du tar de riktige valg for deg og jentungen.

DU en egoist? Mannen din høres HELT klart ut til å være en egoist!

Vil du ha han tilbake da? Ikke la han flytte inn, dersom dette ikke er noe DU vil. Og krev at han betaler halvparten av utgiftene, hvis ikke har han ingenting der å gjøre.

For barnets skyld ville det ideelle selvsagt være om dere fant tilbake til hverandre, og at økonomien bedret seg etc. Men vi lever ikke i en ideell verden, så DU må gjøre det du synes er riktig!

mvh

Du er klar over at når det har gått ett år siden seperasjonen så holder det med den _ene_ partens underskrift for å få innvilget skillsmisse? Du er skilt på kort tid du jenta mi, om du vil!

Og det vil du hvis du leser innlegget ditt godt selv! Han høres ut som en drittsekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...