Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har det fint med kjæresten min, men har et problem med at det bor andre familiemedlemmer i huset. Jeg tror at de ofte kan høre at vi har sex. Hvor mye hensyn skal man ta? Reagerer folk negativt på sexlyder, eller tror dere at de godtar at det kan komme noen lyder iblandt. Vi vil så gjerne unngå at de hører noe, men det er ikke så lett i praksis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14031-n%C3%A5r-andre-kan-h%C3%B8re-vi-har-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Det der er nok veldig individuelt, men de fleste tror jeg vil bli brydd av å høre at noen holder på med sex, med stønn, rop og sengeknirk.

Noen vil også reagere negativt og be om at paret får seg å ta hensyn, ikke plage familien med sine sexlyder.

På den annen side er det nok også en del som kan bli svært seksuelt opphisset og tent av å høre at det foregår sex.

Du får forsøke å ta det opp med noen i familien og høre hva de har på hjertet.

Det der er nok veldig individuelt, men de fleste tror jeg vil bli brydd av å høre at noen holder på med sex, med stønn, rop og sengeknirk.

Noen vil også reagere negativt og be om at paret får seg å ta hensyn, ikke plage familien med sine sexlyder.

På den annen side er det nok også en del som kan bli svært seksuelt opphisset og tent av å høre at det foregår sex.

Du får forsøke å ta det opp med noen i familien og høre hva de har på hjertet.

Jeg bor hjemme. Innimellom kommer broren min og sambo på besøk. De har rom rett ved siden av meg, og jeg kan høre ALL aktivitet VEELDIG GODT!

De første gangene jeg hørte dem, syntes jeg det var ekkelt, men så var jeg jo ikke mer enn en 13-14 år da....

Nå plager det meg ikke lenger...er så vant til det, og gir egentlig blanke faen, selv om det jo ikke er så koselig å våkne til stønning og sengeknirk tidlig på lørdag eller søndag morgen...;o)

Men, nei, det plager ikke meg...

Det er da naturlig, og det er jo ikke akkurat som at man ikke kan slå på litt musikk, gå ut av rommet, eller bare drive med noe annet...lese en bok eller skrive ett brev....lukke ørene...

TA DET MED RO! (obs. det er klart at andre kan jo ha et annet syn på det, og ikke vite hvordan de skal takle det, synes det er ekkelt eller noe, og det bør respekteres!...synd at det er vanskelig å vite om det plager folk eller ikke...)

Gjest (Anonymous)

Jeg er av en annen oppfatning enn karrianne. Hører noen ganger naboer i blokka hvor jeg bor og jeg blir skikkelig provosert. Å ha sex er en privat ting som ikke angår andre. Jeg ønsker da heller ikke å høre andre har det og tar selvsagt hensyn sjøl. Bor man tett på andre er det noe en etter min mening bør tenke på for å unngå å plage andre.

Jeg får en følelse av at folk som vet at andre hører dem synes det er bra og at de nesten finner dette mer opphissende.

Vis hensyn!!

Jeg vet iallefall at jeg hadde synes det var faen så ubehagelig. Hadde faktisk blitt rimelig irritert.

Sex er en privat sak, og jeg synes ikke det er det minste "spennende" å høre at andre ojer seg på naborommet. Direkte pinlig å høre andres private lyder.

Går det ikke an å finne tidspunkt og/eller steder der dere får være mere usjenerte da ?

Før bodde vi i en firemannsbolig, og der var det visst ganske så lytt. Paret som bodde vegg i vegg med oss var ganske så aktive, og kjerringa i huset hyla som en støkkin gris. Jeg brukte som regel å sette på høy musikk når jeg hørte at dem "var i gang".

Husker en gang dem holdt på en formiddag, og poden på da 5 år lurte fælt på hva som feilte nabodama. Jeg sa at hun sikkert hadde falt og slått seg eller noe sånt, og så satte vi på "smurfehits". :-)

Synes egentlig at dette paret kunne tatt litt mer hensyn, dem visste tross alt at det var lytt i huset. Må vel gå an til å holde igjen lydene litte grann vel.

Annonse

Må man bråke så veldig når man har sex da? ¿

Det er jo spennende å gjøre det veldig forsiktig! :)

Om andre opplever det possitivt eller negativt, tror jeg at man bør ta hensyn. At andre får sexlyst av å høre dere ser ikke jeg nødvendigvis på som possitivt.

Sex er naturlig, og skulle andre få misstanke, så er det så som så, men å ta hensyn bør man i alle slags saker å ting syntes nå jeg.

Vis litt respekt, og gjør det litt rolig og forsiktig, Det er faktisk ganske deilig det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...