to i par Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hei! Vi er et par på 43 og 36.Veldig Kjære i hverandre.Han har nå putselig ikke sex -lyst.Tar jeg på ham på intime plasse,liker han det ikke.Vi har sex,men sjeldnere enn i begynnelsen.Traff hverandre for snart tre år siden.Har hatt et 21 år langt ekteskap tidligere,han tre par forhold.Han trener er i god form.Vi har gtt gjennom mye siden vi traff hverandre.Tunge ting.Oppgjør etter skillsmisse,men vi har prata mye om dette.Han sier det er ikke noe med meg,ingen dame utenom,vi damer syns jo det er fælt og bli sjøvet vekk.Jeg har hatt det knalltøft,men lysten på ham jeg elsker er like sterk.Jeg forstår han syns det er vondt,jeg blir lei og gråter fordi jeg så gjerne vil hjelpe.Vi har valgt å ikke snakke så mye om hvorfor heller ta litt tid,ikke være så fokusert på sexen,ta mer koz.Vi planlegger å få barn og jeg /vi er enige om at det må skje etter hvert som det blir bedre.Han elsker meg høyt og lider av dette.Vi tar kontakt med hjelp neste uke før det blir verre.Har du noen råd til meg...Frustret mamma ,kjæreste som bare vil sin kjære det aller beste.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140322-seksual-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siebaeo Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg og kjæresten min igjennom 7 år har samme problemet. Vi har slitt i flere år og det bare har blitt verre og verre. I vårt forhold var det også han som mistet lysten. Jeg skjønner godt hvordan du har det . Det er kjempevondt å føle at partneren ikke tenner på seg lengre! (man får jo ikke så lyst selv lengre heller...) Men nå har vi endelig tatt steget og gått til sexolog. Bare det å ta avgjørelen gjorde at det føltes mye lettere. Nå har vi begyndt med sensitivitetstrening og skal prøve å starte helt på nytt. Vi skal bygge opp sexlivet på nytt igjen. (spennende og litt skummelt!)Jeg er kjempespent på om det vil virke. I tillegg skal samboeren min gå til legen og få sjekket om testosteron nivået er som det skal. Leste et innlegg om rosenrot som vi tenkte å teste. Alt skal prøves! : ) Jeg anbefaler dere å søke hjelp (hvis dere ikke har gjort det allerede). Det eneste jeg angrer på er at vi ikke har gjort det tidligere! Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140322-seksual-problemer/#findComment-884760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to i par Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg og kjæresten min igjennom 7 år har samme problemet. Vi har slitt i flere år og det bare har blitt verre og verre. I vårt forhold var det også han som mistet lysten. Jeg skjønner godt hvordan du har det . Det er kjempevondt å føle at partneren ikke tenner på seg lengre! (man får jo ikke så lyst selv lengre heller...) Men nå har vi endelig tatt steget og gått til sexolog. Bare det å ta avgjørelen gjorde at det føltes mye lettere. Nå har vi begyndt med sensitivitetstrening og skal prøve å starte helt på nytt. Vi skal bygge opp sexlivet på nytt igjen. (spennende og litt skummelt!)Jeg er kjempespent på om det vil virke. I tillegg skal samboeren min gå til legen og få sjekket om testosteron nivået er som det skal. Leste et innlegg om rosenrot som vi tenkte å teste. Alt skal prøves! : ) Jeg anbefaler dere å søke hjelp (hvis dere ikke har gjort det allerede). Det eneste jeg angrer på er at vi ikke har gjort det tidligere! Lykke til Tusen takk for rådet!Tror faktisk det er blitt bedre.Vi har klart å sortere ut litt av det som er problemet.Det er for det meste utrygghet,høye krav til hva egentlig livet skal være..m.m.Jeg har aldri opplevd dette fra den siden.Jeg vet jeg ikke var særlig lysten etter barnefødsler ,men det går over.Jeg er nok og fornøyd med selvet mitt og det gjør at jeg slapper av .Jeg /vi går nok til terapeut i en eller annen form før eller siden.Skal skrive litt etter hvert hvordan dette går.tror vi klarer det,selv om man blir mektig frustrert av og til . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140322-seksual-problemer/#findComment-885550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hva hans manglende sexlyst bunner i, er vanskelig å avgjøre ut fra det du skriver. En mulig årsak er at han er deprimert. Det er vanlig å ha problemer med å tenne seksuelt under en depresjon. Et aktivt og godt seksualliv er et overskuddsfenomen og påvirkes av den totale livssituasjonen. Å glede seg over seksuallivet og andre positive hendelser er problematisk når livet butter. Dersom du mener han er deprimert, vil det beste botemidlet være at du støtter ham og gjør ditt beste for å muntre ham opp – selv om han av og til avviser deg. Fremhev alle positive fellesopplevelser dere antagelig har hatt de siste tre årene. Gå tilbake i tid og prøv å få ham med på å gjenoppleve gode stunder dere har hatt – også de seksuelle. Fortell ham at han betyr mye for deg og stå ved hans side. Mens han mangler lyst og kanskje heller har behov for å sortere tanker enn at han klarer å konsentrere seg om sex, er bra dere fokuserer mer på kos enn samleier. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140322-seksual-problemer/#findComment-889689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to i par Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Hei!ja vi har nå vært hos terapeut-samtalepartner.Det har jammen hatt god effekt.Vi har opplevd mye i hvert vårt liv og når en da flytter sammen tar en med seg sine tidligere opplevelser.Dette kan skape frustrasjon.Sorg utgjør mye av dette.Atvi ikke har fått egentlig tenkt på hva vi søkte når vi traff en ny person.Vår terapeut mener at vi ønsker så å ordne opp i disse sakene og at vi er så glade i hverandre at dette skulle gå bra.Vil anbefale på det sterkeste å gå til en slik da det faktisk er godt å sortere livet sitt med litt hjelp fra andre.At vi er slitne hjelper heller ikke så mye så nå retter vi ikke så fokus på sex,men nærhet m.m og gleder oss til resten.Tusen takk for svar,det hjelper! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140322-seksual-problemer/#findComment-897272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.