Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest du har ikke fått svar ennå!

svar fra 'Dorthe' på dette spm., var da altfor lite inngående for 100kr! Beklager,-men det er for dårlig! Site'en er ellers veldig bra!

Du har ikke fått svar fra fagpersonen ennå.... tålmodighet... :-)

Dorthe er en vanlig leser, som også kan svare på spørsmål.

Når fagpersonen har svart så får innlegget ditt rød prikk, og fagpersonens signatur er også rød.

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Man har forsøkt å ’sile’ urinen for å få ut sædcellene og foreta inseminasjon (AIH), men det blir gjerne for få celler. Med en enkelt celle kan man dytte den direkte inn i egget under mikroskopi. For å få egget ut, må man foreta IVF og få mange egg til å modnes i en syklus, evt så man har flere å prøve på. Men først bør din partner utredes for mulig årsak til problemet, så søk til allmennlege som evt vil henvise til spesialist i urologi.

Vennlig hilsen Mette H Moen

ja, beklager! visste ikke det! bare så viktig for meg! :)

Du kan dra til Sverige eller Danmark og der kan de ta sædceller operativt ut fra testiklene. Jeg synes heller ikke du fikk noe skikkelig svar fra fagpersonen og jeg vet at det er folk som har gjort det på ufrivillig barnløs så spør der inne.

Eller så kan du gjøre et søk i søkfunksjonen øverst i høyre hjørnet. Så finmner du nok noe.

Mette Moen, Gynekolog

Man har forsøkt å ’sile’ urinen for å få ut sædcellene og foreta inseminasjon (AIH), men det blir gjerne for få celler. Med en enkelt celle kan man dytte den direkte inn i egget under mikroskopi. For å få egget ut, må man foreta IVF og få mange egg til å modnes i en syklus, evt så man har flere å prøve på. Men først bør din partner utredes for mulig årsak til problemet, så søk til allmennlege som evt vil henvise til spesialist i urologi.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Det har vært mye 'chat' om annen behandling, f.eks. å ta ut sædcelle fra testikkelen. Det skulle sjelden være nødvendig når man kan uthente sædcelle fra urinblæren. Det er riktig at inngrepet med uthenting av sæd fra testikkelen ikke er tillatt i Norge, men det blir muligens åpnet for denne behandlingsmetode fra høsten 2004.

Det har vært mye 'chat' om annen behandling, f.eks. å ta ut sædcelle fra testikkelen. Det skulle sjelden være nødvendig når man kan uthente sædcelle fra urinblæren. Det er riktig at inngrepet med uthenting av sæd fra testikkelen ikke er tillatt i Norge, men det blir muligens åpnet for denne behandlingsmetode fra høsten 2004.

Det har jeg faktisk ikke hørt at noen får tilbud om.

http://216.239.41.104/search?q=cache:Glkz9I_AezUJ:63.247.72.18/~lars/Diverse%2520Lars/Du%2520er%2520fortsatt%2520deg.PDF+grunnst%C3%B8nad+ryggmargsskade&hl=no&ie=UTF-8

Hvis du leser side 43 så kan du lese hva som er tilbudt de jeg kjenner

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...