Gå til innhold

svigermor har slått seg vrang

Anbefalte innlegg

Gjest novarius

Siste gang vi traff svigerforeldrene var høsten 2003. Vi har som vanlig snakket sammen på telefon etter den tid og da har svigermor alltid sagt at vi treffes for sjelden. Avtalte å treffe dem i påska, noe som svigermor kunne fortelle at det gledet hun seg så til. For to dager siden ringte svigerfar og kunne fortelle at svigermor ikke ble med på hytta fordi jeg og hun hadde så dårlig kjemi. Hun syntes at jeg var utidig til henne. Hverken jeg eller samboeren skjønner noe av dette, men......det er i allefall ingen andre som har fått med seg at jeg har sagt noe galt til svigermor, hverken meg selv, samboeren eller svigerfar. Jeg har ikke tilbragt tid alene med svigermor så man skulle tro at noen hadde hørt noe dersom jeg var så uhøflig at det ikke kan gå ann å treffe meg 4-5 dager i året (Vi bor 70 mil fra hverandre). I tillegg hadde vi hjulpet til alt for lite da vi traff hverandre sist. Vi laget middag en av de to dagene, vi ryddet av bordet etter måltidene, vasket koppene og vi spurte flere ganger om det var mer vi kunne hjelpe til med (nei fikk vi til svar da). Hun vrir og vender på alt som blir sagt og gjort så jeg har alltid vært veldig forsiktig i min framferd mot henne. Heldigvis er samboeren på min side da han kjenner til nykkene til sin mor, men det svir nå likevel.

Håper dere er overbærende med meg, men jeg måtte få ut litt aggresjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140467-svigermor-har-sl%C3%A5tt-seg-vrang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Har allerede gjort det, men hun kan ikke svare noe spesifikt på hva det gjelder.

Det kan jo være overgangsalderen.

Kanskje føler hun at du har stjålet hennes sønn fra henne.

Kanskje hun ikke synes du er god nok for hennes sønn.

Det virker jo som om dette er i hennes hode, det er et problem hun har. Fint at de andre støtter deg. Du har ingenting å være lei deg for.

skorpionfisken

Ikke bry deg om henne. Det er bare henne det går ut over likevel.

Dra på hytta med samboer og svigerfar og la henne sitte der hjemme å sture. Still opp på alt dere planlegger å gjøre sammen med familien du og samboeren, så får hun vurdere selv om hun vil være med.

Vil hun ikke, så straffer hun ikke deg, bare seg selv!

Annonse

Gjest mor i juni

Har allerede gjort det, men hun kan ikke svare noe spesifikt på hva det gjelder.

Da er det hun som er vanskelig. Slått seg vrang, som du sier.. Har hun ingen ordentilg årsak eller grunn så har hun ingenting. Men det hjelper jo ikke deg så lenge hun har bestemt seg for at du har gjort noe galt.

Håper du klarer å overse det og fungere greit med dem likevel.

Gjest novarius

Ikke bry deg om henne. Det er bare henne det går ut over likevel.

Dra på hytta med samboer og svigerfar og la henne sitte der hjemme å sture. Still opp på alt dere planlegger å gjøre sammen med familien du og samboeren, så får hun vurdere selv om hun vil være med.

Vil hun ikke, så straffer hun ikke deg, bare seg selv!

Det er nok det som blir resultatet av det. Vi drar på hytta sammen med svigerfar i påska mens svigermor sitter hjemme, selv om hun har "gledet seg slik til å se oss", deriblant sitt eneste barnebarn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...