Gjest prust Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Da sønnen vår ble født for 20 mnd siden, hadde jeg hatt et helt ukomplisert svangerskap, og vært frisk hele tiden. Jeg gikk lenge over termindato, og på 18. dagen etter denne, ble han endelig født, etter 3 dager med gel, stikkpiller og drypp. Han satt fast, og måtte til slutt bli tatt ut med vakuum ( etter 1,5 time med pressrier). Fødselen ble mer dramatisk enn vi var forberedt på, men jormødre og gynekolog klarte under fødselen å skjule hvor dramatisk det egentlig var - det fikk vi vite etterpå. Nå venter vi nestemann til sommeren, og vi gleder oss til det, men er samtidig litt urolig for fødselen. Særlig mannen min er bekymret. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke planlagt keisersnitt, men hvis sjansen er stor for at omstendighetene rundt forrige fødsel gjentar seg, er vel kanskje keisersnitt det beste for meg og barnet? Er det slik at 2. fødsel vanligvis er letter enn den første, siden bekken og skjede allerede har vært utvidet en gang? Må vi regne med en ny komplisert fødsel? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14071-komplisert-f%C3%B8dsel-forrige-gang-gjentakelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Det er meget stor forskjell på 1. og 2. fødsel, spesielt med hensyn til utdrivningsperioden. Det er ikke bekkenet som endrer seg, men livmoren som har 'lært' av forrige gangen og riene blir mer effektive. Det er også mindre vanlig å gå over tiden andre gangen. Jeg synes dere skal få en samtale med fødeavdelingen og gå igjennom forløpet av forrige fødsel og evt. diskutere et opplegg for denne fødsel. Jeg tror det skal gå bra og ønsker dere lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14071-komplisert-f%C3%B8dsel-forrige-gang-gjentakelse/#findComment-67969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.