Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år og gravid i 15 uke. Har to barn og har hatt tre spontanaborter mellom dem. Spontanabortene var i uke 7, 7 og 10.

For to uker siden fikk jeg en kraftig blødning og var på sykehus for å ta ultralyd. Barnet levde og hadde det bra, morkaken var fin og det var ikke åpning.

Jeg blødde friskt rødt i fire dager som ved mens, men har har hatt brunt nå i 10 dager etter det. Er dette normalt? Jeg trodde det ville stoppe ett par dager etter det ble brunt. Det er ikke mye, men jeg bekymrer meg siden det ikke stopper helt. De sa først at det kan være dødt blod som kommer ut, men burde det ikke stoppe snart. Hva kan det være? Når vil det stoppe? Må jeg ligge? eller ta det ekstra med ro? Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140731-bl%C3%B8dning-i-svangerskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Etter en blødning vil det ligge gammelt blod igjen i livmoren, og det vil etterhvert komme ut som brunt blod/utflod. Hvis man ved 15 ukers svangerskap har sett levende foster og fin morkake, da er det liten risiko for abort. Du skal ikke gjøre noe som helst (kanskje unngå samleie så lenge du har blødning). Du vil sikkert merke at det kommer mer ’blod’ ut når du reiser deg, men det som har samlet seg tømmes ut av skjeden.

Lykke til med svangerskapet, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...