Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 44 år. De to siste mnd. har jeg ikke fått mens. Men jeg mener at jeg har hatt eggeløsning, jeg har hatt symptomer på det. I tillegg er jeg blitt veldig plaget med varmefølelse i kroppen. Ikke svetting, men jeg kan våkne to ,tre ganger i løpet av natten og være veldig varm, Jeg føler at jeg " koker". Dette problemet har jeg også på dagen.

Er det overgangsalderen som begynner å komme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140929-uteblitt-menstuasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det ikke blir til graviditet, vil en eggløsning alltid utløse en blødning, så det har du nok ikke hatt. Det kan være overgangsalder, men ikke nødvendigvis siste menstruasjon du har hatt. Dårlig nattesøvn er et symptom.

Kommer man tidlig i overgangsalder i din familie? Ved så tidlig overgangsalder anbefales hormon, det vil før 50 år ikke øke risiko for brystkreft i forhold til andre kvinner som fortsatt har egne hormoner. Snakk med din lege om evt hormonbehandling, start med lavest hormondose, f.eks. Novofem som bare inneholder 1 mg østrogen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140929-uteblitt-menstuasjon/#findComment-885046
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...