rici Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei leste på er innlegg her at en kan ta kort regime .Er dette noe alle kan få velge eller er det legen som velger dette for dere?Håper noen kan svare meg på dette ,da vi snart skal ta et nytt forsøk iløpet av våren .Lurer også på litt mere om hvordan behandlingen foregår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140955-kort-regime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
liaro Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hei du. Vi gjennomførte kort regime nå sist i Danmark - og jeg var kjempefornøyd med den måten å gjøre det på. Den store fordelen med dette er at du slipper nedreguleringen, som i alle fall i mine øyne, har vært helt pyton! Med kort regime - eller "den korte variant" som de kaller den i Danmark - begynte jeg med Puregon på 2. menstruasjonsdag - og så tok jeg i tillegg et stoff som kalles Orgalutran fra dag 8. Orgalutran settes i sprøyteform og har som oppgave å hindre eggløsning. Jeg så i det andre innlegget at medisinen som brukes i Norge heter noe annet - men det er vel noenlunde de samme virkestoffene, tenker jeg. Hvis det finnes en ulempe med dette oppleget, er det at du må sette to sprøyter pr dag i 5-8 dager - men dette er INGENTING mot nedreguleringen.... Eggløsningssprøyte, uttak osv gjøres akkurat som ved "normal" prosedyre. Jeg kan på det varmeste anbefale denne metoden - hvis noen lurer på om dette er like effektivt - kan i alle fall jeg si at jeg aldri har fått så mange egg - og så gode egg, som akkurat denne gangen. Kanskje bare tilfeldig - men det burde i alle fall bety at det ikke er mindre effektivt.... Det at det tar bare en liten måned fra den første sprøyten til du har svaret på om du er gravid eller ikke, har i alle fall gjort at jeg er villig til å prøve en 5. gang.... Og neste gang håper jeg at eggene fester seg i tillegg!!! Lykke til, uansett hvilken metode du velger.... PS Jeg var så heldig å bli behandlet av Flemming Kristensen ved Ciconia i København - han sa selv at han har vært med på å utvikle nettopp denne metoden. Jeg VET ikke om dette gjøres også i Norge - men jeg har gjort noe lignende ved Røde Kors for 3 år siden - dog uten denne Orgalutranen som sikrer at man ikke får en "ufrivillig" eggløsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140955-kort-regime/#findComment-884772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rici Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 Hei du. Vi gjennomførte kort regime nå sist i Danmark - og jeg var kjempefornøyd med den måten å gjøre det på. Den store fordelen med dette er at du slipper nedreguleringen, som i alle fall i mine øyne, har vært helt pyton! Med kort regime - eller "den korte variant" som de kaller den i Danmark - begynte jeg med Puregon på 2. menstruasjonsdag - og så tok jeg i tillegg et stoff som kalles Orgalutran fra dag 8. Orgalutran settes i sprøyteform og har som oppgave å hindre eggløsning. Jeg så i det andre innlegget at medisinen som brukes i Norge heter noe annet - men det er vel noenlunde de samme virkestoffene, tenker jeg. Hvis det finnes en ulempe med dette oppleget, er det at du må sette to sprøyter pr dag i 5-8 dager - men dette er INGENTING mot nedreguleringen.... Eggløsningssprøyte, uttak osv gjøres akkurat som ved "normal" prosedyre. Jeg kan på det varmeste anbefale denne metoden - hvis noen lurer på om dette er like effektivt - kan i alle fall jeg si at jeg aldri har fått så mange egg - og så gode egg, som akkurat denne gangen. Kanskje bare tilfeldig - men det burde i alle fall bety at det ikke er mindre effektivt.... Det at det tar bare en liten måned fra den første sprøyten til du har svaret på om du er gravid eller ikke, har i alle fall gjort at jeg er villig til å prøve en 5. gang.... Og neste gang håper jeg at eggene fester seg i tillegg!!! Lykke til, uansett hvilken metode du velger.... PS Jeg var så heldig å bli behandlet av Flemming Kristensen ved Ciconia i København - han sa selv at han har vært med på å utvikle nettopp denne metoden. Jeg VET ikke om dette gjøres også i Norge - men jeg har gjort noe lignende ved Røde Kors for 3 år siden - dog uten denne Orgalutranen som sikrer at man ikke får en "ufrivillig" eggløsning. Takk for utfyllende svar.Det høres fristende ut med kortere behandlings tid!I vårt første forsøk måtte jeg nemlig gå lenge på sprøyter og nesespray. Har litt lyst til og prøve denne metoden,men er det noen klinikker som gjør dette inorge?Ser du nevner røde kors.Jeg får vel ta noen telefoner i morgen og sjekke dette litt nærmere.Jeg ønsker deg tillykke med neste forsøk og krysser fingre og tær for at eggene klorer seg fast!!!! ;-))) ps! vi tar forsøk på st.olavs 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140955-kort-regime/#findComment-884924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siwidi Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Takk for utfyllende svar.Det høres fristende ut med kortere behandlings tid!I vårt første forsøk måtte jeg nemlig gå lenge på sprøyter og nesespray. Har litt lyst til og prøve denne metoden,men er det noen klinikker som gjør dette inorge?Ser du nevner røde kors.Jeg får vel ta noen telefoner i morgen og sjekke dette litt nærmere.Jeg ønsker deg tillykke med neste forsøk og krysser fingre og tær for at eggene klorer seg fast!!!! ;-))) ps! vi tar forsøk på st.olavs Jeg vet om noen som har fått kort regime både i Porsgrunn og på Rikshospitalet. Tror faktisk Røde Kors er mer tilbakeholden... Spør, krev, og be om informasjon om hvorfor hvis de nekter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140955-kort-regime/#findComment-885009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rici Skrevet 22. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg vet om noen som har fått kort regime både i Porsgrunn og på Rikshospitalet. Tror faktisk Røde Kors er mer tilbakeholden... Spør, krev, og be om informasjon om hvorfor hvis de nekter. Kjekt og få vite at noen klinikker gjør dette her inorge.Jeg skal ta noen telefoner idag for og sjekke litt nærmere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/140955-kort-regime/#findComment-885102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.