Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min samboer har via tekstmelding fått denne:"Du betyr mye for meg, jeg er så glad i deg. Det blir aldri borte det som er mellom oss, selv om vi har det bra på hver vår kant. Kommer kanskje aldri over deg? Er det bare meg?"

Han svarte: " Har det på samme måten selv. Var utrolig kult å møte deg igjen"

Hva tror dere om dette?? Han sier at det er sånt man "bare sier til hverandre" JEG gjør det ikke... De har "kåla med hverandre før vi ble sammen" (hans uttrykk) Vi har vært sammen i 8 år.

La meg legge til at dette kommer fra en mann som sjelden viser sine følelser, ikke ovenfor meg heller. Han var mest opptatt av at jeg ikke trodde de hadde gjort noe i natt (var på nachspiel med henne)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/140957-hvordan-vite-om-han-snakker-sant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han snakker sant? At det er bare slik man sier? Hadde mannen min sagt noe sånt til ei anna dame, så hadde det blitt rimelig lyst over heia her ja.

Aldri glemt og ikke kommet over...pøh!

Jeg mener om jeg burde tro han..at det er slik man bare sier (snøft!) og at det ikke er noe mellom de..

Er en smule forvirra selv..

Gjest nå skjønte jeg litt mer

Jeg mener om jeg burde tro han..at det er slik man bare sier (snøft!) og at det ikke er noe mellom de..

Er en smule forvirra selv..

Mulig at han snakker sant og at ikke noe skjedde, rent fysisk. Og jeg vet ikke med deg, men jeg vet at jeg hadde satt fyr på håret hans om han hadde sagt noe sånt til noen andre. Særlig en ex! Det er IKKE "sånt man bare sier" nei. Jeg hadde blitt utrolig såret og lei meg.

Annonse

Gjest Pricilla

Det blir aldri borte det som er mellom oss????

Det betyr jo at det tydligvis ligger noe i luften mellom dem det da, og han sa seg enig???

Jeg hadde blitt fly forbanna og krevd oppklaing i dette med det samme.. Sånt sier ikke "kompiser" til hverandre.. Mine kompiser og jeg skriver at vi er glade i hverandre av og til, men ikke sånn som det der... Synes ikke det hørtes ut som "Glad i deg kompis" - melding... Jeg hadde blitt bekymra.

serendipity

Det blir aldri borte det som er mellom oss????

Det betyr jo at det tydligvis ligger noe i luften mellom dem det da, og han sa seg enig???

Jeg hadde blitt fly forbanna og krevd oppklaing i dette med det samme.. Sånt sier ikke "kompiser" til hverandre.. Mine kompiser og jeg skriver at vi er glade i hverandre av og til, men ikke sånn som det der... Synes ikke det hørtes ut som "Glad i deg kompis" - melding... Jeg hadde blitt bekymra.

Enig. Det lå hverken vennskap eller humor bak det der. Jeg hadde blitt fly forbannet, mildt sagt.

Kanskje begge to hadde behov for å si at det var noe spesielt mellom dem? Uten at de har tenkt å gjøre noe mer med det.

Om de ikke har særlig mer kontakt fremover ville jeg ikke reagert spesielt på dette. Forutsatt at jeg generelt følte meg trygg på kjæresten.

Fint å vite at ikke bare jeg reagerer... Tok det opp med han igår kveld, først skyldte på at HUN var full og dum, han full, teit sagt etc. Han hadde ingen forklaring på de meldingene. Men han forsto godt at jeg reagerte!!

Han insisterer at det ikke er noe mer mellom de enn det som kom frem der og da i meldingene. Jeg tror han for nå. Så får jeg se fremover hva som skjer/ ikke skjer..

Genialt med sånne sider som dette, så får man luftet seg og hørt andres synspunkter uten å involvere en haug med bekjente.

Gjest tjohooo

Hvordan i al verden fikk du greie på at de hadde utvekslet disse meldingene? Leser du andres private meldinger?

Du... i et forhold er ikke slike meldinger private. Det "området" av ens liv er forbeholdt den eneste ene, dersom intet annet er spesifisert.

Annonse

Hvordan i al verden fikk du greie på at de hadde utvekslet disse meldingene? Leser du andres private meldinger?

Jeg leste meldingen, han bryr seg ikke om det. Ble heller ikke sur - bare redd for at jeg trodde de hadde gjort noe de ikke skulle gjøre..

Og jeg leste de med en liten mistanke om at noe kunne ha skjedd..

Du... i et forhold er ikke slike meldinger private. Det "området" av ens liv er forbeholdt den eneste ene, dersom intet annet er spesifisert.

Hvis man har en GRUNN til å lete igjennom samboerens mer eller mindre private saker, så skal man etter mitt syn kunne gjøre det uten å spørre.

Jeg ser imidlertid INGEN grunn til at man bare fordi men er "nysgjerrig" skal åpne samboers e-post, SMS-meldinger, brev eller annet.

At man LAR VÆRE å gjøre ting som man forsåvidt har muligheten til å gjøre, vitner om at man har RESPEKT for den andre.

Klarer man ikke å la være, vitner det kanskje også om at man er usikker på hva den andre foretar seg, eller på om man er "utenfor" noe (viktig) som skjer. Da må man heller ta tak i denne usikkerheten (finne ut hvorfor man er usikker) snarere enn å kompensere og fjerne usikkerheten ved å "skaffe seg oversikt" på den måten du antyder her.

Gjest tjohooo

Hvis man har en GRUNN til å lete igjennom samboerens mer eller mindre private saker, så skal man etter mitt syn kunne gjøre det uten å spørre.

Jeg ser imidlertid INGEN grunn til at man bare fordi men er "nysgjerrig" skal åpne samboers e-post, SMS-meldinger, brev eller annet.

At man LAR VÆRE å gjøre ting som man forsåvidt har muligheten til å gjøre, vitner om at man har RESPEKT for den andre.

Klarer man ikke å la være, vitner det kanskje også om at man er usikker på hva den andre foretar seg, eller på om man er "utenfor" noe (viktig) som skjer. Da må man heller ta tak i denne usikkerheten (finne ut hvorfor man er usikker) snarere enn å kompensere og fjerne usikkerheten ved å "skaffe seg oversikt" på den måten du antyder her.

Om min samboer sender/mottar "intime" meldinger med en annen dame, så synes ikke jeg det går under hans "privatliv" og noe jeg skal respektere og holde meg unna, for å si det sånn.

Det at man oppdager slike ting, rettferdiggjør det at en snoket. Magefølelsen var riktig.

Selvfølgelig bør en respektere den andre med ikke å snoke om man faktisk HAR en partner som er respekten og tilliten verdig.

• 2 uker senere...

Om min samboer sender/mottar "intime" meldinger med en annen dame, så synes ikke jeg det går under hans "privatliv" og noe jeg skal respektere og holde meg unna, for å si det sånn.

Det at man oppdager slike ting, rettferdiggjør det at en snoket. Magefølelsen var riktig.

Selvfølgelig bør en respektere den andre med ikke å snoke om man faktisk HAR en partner som er respekten og tilliten verdig.

Det er ikke innholdet av meldingen som avgør om noe er privat eller ikke. Du kan ikke vite noe om innholdet før du har lest det. Ergo må du FØRST avklare om brev/meldinger adressert til ham er private eller ikke.

Det du sier, er at SMS-meldinger til ham ikke er private i dine øyne.

Kanskje er han enig, kanskje ikke. Du kan være ærlig med ham og diskutere dette med ham (dvs. bli enige om hva dere kan åpne av hverandres brev, meldinger, e-post osv), eller dere kan leve på deres egne illusjoner.

SLik du beskriver forholdet deres, så er det visst på vei mot en avslutning. Ikke så rart, kanskje, at han er på jakt etter noen andre hvis du er av den typen som er villig til å snoke i hans private ting bare fordi du er usikker på om han er ærlig med deg. Det betyr jo at du har som strategi å bekjempe uærlighet med samme middel....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...