Gå til innhold

Kyss på munn av sjefen som velkomshilsen, vanlig ?

Anbefalte innlegg

Gjest Månestråle65

Hvordan ville du ha reagert hvis din mann hadde en kvinelig sjef som ga han kyss på munnen som velkomsthilsen når de treffes. Jeg ble ganske paff når han sa det. Hun gjør visst det med andre også, ikke bare han, men allikevel, er ikke det litt spesielt ?

Fortsetter under...

Uakseptabelt. Selv så jeg forleden en som ga sjefen (med sjefens kone og kunder som tilskuere) en klem da hun gikk for dagen, det må vel godtas. Selv har jeg gitt noen sjefer klem et par ganger i året, f.eks. i forbindelse med fødselsdag.

serendipity

Litt mer enn litt spesielt vil jeg si...

Ganske respektløst også! Her i landet er det da vanlig at kyss på munnen er reservert kjæresten. (Noen kysser også barna sine på munnen.)

Er det rart å kysse barna sine på munnen??

Er det rart å kysse barna sine på munnen??

Jeg skrev ikke det. :-)

Jeg skrev at det er vanlig at kyss på munnen er forbeholdt kjæresten. Og at også noen kysser barna sine på munnen (og vice versa selvsagt).

Jeg mener vel bare at for noen er dette vanlig, for andre er kyss på munnen KUN forbeholdt kjæreste/ektefelle/sambo (el. andre man har intim voksenkontakt med...). Jeg er fullstendig klar over at kyss på munn mellom foreldre og (små) barn er vanlig blant noen, men for meg er dette ikke noe jeg er vant med, og skriver derfor at "noen" også kysser sine barn på munnen.

Annonse

For det første ville antakelig mannen min trodd hun var blitt fullstendig gal. Altså dersom hun var sjefen hans, og plutselig begynte å kysse ham på munnen når han kom om morgenen. Mer innbilsk er han ikke.

Og jeg ville vært helt enig med ham. Det er verken vanlig, hyggelig eller akseptabelt.

serendipity

Jeg skrev ikke det. :-)

Jeg skrev at det er vanlig at kyss på munnen er forbeholdt kjæresten. Og at også noen kysser barna sine på munnen (og vice versa selvsagt).

Jeg mener vel bare at for noen er dette vanlig, for andre er kyss på munnen KUN forbeholdt kjæreste/ektefelle/sambo (el. andre man har intim voksenkontakt med...). Jeg er fullstendig klar over at kyss på munn mellom foreldre og (små) barn er vanlig blant noen, men for meg er dette ikke noe jeg er vant med, og skriver derfor at "noen" også kysser sine barn på munnen.

Ok :-) Selv kysser jeg ofte poden på munnen. Men kan ikke huske at mine foreldre gjorde det på meg...

Ok :-) Selv kysser jeg ofte poden på munnen. Men kan ikke huske at mine foreldre gjorde det på meg...

Jeg har ingen barn selv, så jeg har jo ikke noen egen-erfaring i så måte. Om jeg skulle bli mor noen gang tror jeg ikke jeg vil komme til å kysse barnet på munnen. Jeg ble heller ikke kysset på munnen som barn.

Et lite sidespor: Jeg lar heller ikke hunden "rundsleike" meg i ansiktet, selv om det er hundens instinkt at den vil det. Jeg vender i såfall kinnet til, så han kan slikke der. :-)

Men hver og en velger selvsagt selv hva som er riktig for de, både ift. barn og dyr (uten sammenligning for øvrig!).

Men mellom sjef og ansatte føler jeg at det - uansett - er helt feil!

serendipity

Jeg har ingen barn selv, så jeg har jo ikke noen egen-erfaring i så måte. Om jeg skulle bli mor noen gang tror jeg ikke jeg vil komme til å kysse barnet på munnen. Jeg ble heller ikke kysset på munnen som barn.

Et lite sidespor: Jeg lar heller ikke hunden "rundsleike" meg i ansiktet, selv om det er hundens instinkt at den vil det. Jeg vender i såfall kinnet til, så han kan slikke der. :-)

Men hver og en velger selvsagt selv hva som er riktig for de, både ift. barn og dyr (uten sammenligning for øvrig!).

Men mellom sjef og ansatte føler jeg at det - uansett - er helt feil!

Rundsleiket i ansiktet av sjefen, he he;-)

Nei en hund ville aldri jeg ha kysset under noen omstendigheter. Å bli rundkysset i hele ansiktet av poden er selvfølgelig kjempe kos :-) Nå skal det også sies at det stort sett er han som kysser meg på munnen og ikke omvendt, men ett sted har han det jo ifra :-)

Det høres jo sykt ut!! Hadde feks en mannlig sjef kysset meg på munnen så hadde jeg blitt sint. Synes mannen din at det er ok selv da? For selv om det er hun som kysser ham, så kunne jo han feks ha reagert på det ved å feks trekke seg bort og ikke bare stå der å ta imot liksom.

Annonse

Gjest gjfgj

Glemte vel å skrive at de ikke jobber på samme sted fysisk, slik at det er ikke noe som skjer hver dag. Det har skjedd ved møter etc. Men jeg synes allikevel at det ikke er akseptabelt.

Er de norske begge to? Det høres innmari unaormalt ut..

Glemte vel å skrive at de ikke jobber på samme sted fysisk, slik at det er ikke noe som skjer hver dag. Det har skjedd ved møter etc. Men jeg synes allikevel at det ikke er akseptabelt.

Er hun fra en annen kultur?

Hvorfor ikke si det til mannen din at du ikke vil akseptere det?

Han kan faktisk trekke seg unna og la være å ta imot kysset/hilsenen.

Gjest Månestråle65

Er de norske begge to? Det høres innmari unaormalt ut..

Ja begge to er norske. Hun har samboer og barn, og det ligger ikke noe sånt noe bak. Jeg vet hvem hun er da jeg har jobbet i samme firma tidligere. Men jeg synes uansett at han ikke trenger å akseptere det. Han sa jo selv at han hadde blitt veldig overrasket første gangen det skjedde, og syntes ikke det var normalt.

Gjest Månestråle65

Er hun fra en annen kultur?

Hvorfor ikke si det til mannen din at du ikke vil akseptere det?

Han kan faktisk trekke seg unna og la være å ta imot kysset/hilsenen.

Hun er ikke fra en annen kultur.

Jeg ble jo ganske paff når jeg fikk vite dette. Det kom som svar på sprøsmål om han noen gang hadde kysset noen andre mens vi har vært sammen. Jeg hadde jo ikke ventet meg dette.

Nå er vi i en fase hvor vi mest sannsynlig kommer til å gå fra hverandre. Så hva jeg sier nå spiller jo ingen rolle lenger.

Gjest Månestråle65

Spesielt er det helt klart. Men jeg håper du ikke klandrer samboeren din for det?

Jeg klandrer ikke han for at hun har gjort det. Men når han selv synes det er spesielt og mener at kyss er forbeholdt kjæresten, det har han sagt tidligere, fordi han synes det er rart å gi meg klem, fordi det er forbeholdt venninner og venner¨, han vil heller gi meg kyss, så burde han vel etter første gangs overraskelse kunne satt en stopper for at det gjentok seg neste gang ?

Det er vel ikke slik at man bare må godta det fordi hun vil ? Det går vel litt på å sette grenser og, og respekt for meg også synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...