Gå til innhold

tampongen vil ikke "inn"-har det noe å si når jeg skal ha sex?

Anbefalte innlegg

Gjest desperat jente_16

jeg får ikke til å bruke tampong..den går aldri helt inn liksom! stopper på halvveien..hva kan jeg gjøre med det? bruker minste størrelsen og alt. og det jeg også lurer på: jeg er jomfru. kan det være like vanskelig å ha sex når ikke engang en liten tampong kommer "inn"??? det vil i tilfelle være dritflaut! hva kan jeg gjøre?!?

Fortsetter under...

Har du prøvd Tampax tamponger? De har innføringshylse, som gjør de enklere å sette inn enn f.x. o.b. :-)

Du vil nok ikke ha noen problemer med å ha sex når det blir aktuelt. Skjeden utvider seg og blir våt når du blir kåt.

Du kan kanskje finne mer info her: http://www.suss.no/infobase.html

Gjest anonym

heisann..

det er ingen grunn til bekymring! jeg er en 16 år gammel jente som hadde akkurat samme problem som deg da jeg først begynte me tamponger. alle jenter er forskjellige, og det er rett og slett ikke alle som har det like lett når det kommer til tamponger. siden tamponger er tørre og tiltrekker seg fuktightet kjapt kan det være både vanskelig å smertefullt og prøve å sette en inn. jeg prøvde første gang for et år siden og måtte gi opp. jeg var også livredd for at dette skulle ha noen betydning for fremtidig sex akkurat som deg, men dette viste seg til ikke å bli noe særlig problem. akkurat som i innlegget ovenfor blir du våt når du er kåt, og det som føres inn i skjeden din er verken tørt eller trekker til seg fuktighet. det hele kan være litt smertefult første gangen og dersom man i tillegg er nervøs, men det er det hele.

jeg kunne ikke bruke tampong til etter at jeg hadde hatt mitt første samleie. dette tror jeg ikke er tilfelle som oftest, men det viser bare at dersom du ikke får det til heller er det ikke noe galt med deg.

men du kan jo prøve så kanskje det går til slutt. det hjelper å ha det ene benet på noe høyt, f.eks dolokket og gjerne bruke et speil slik at du ser at du setter den inn riktig, ettersom feil/skeiv innsetning kan være en av grunnene til problemet. det høres kanskje litt rart ut, men husk at de fleste jenter går gjennom det samme hver gang. hvorfor tror du vi jenter bruker lengre tid på do?

lykke til!

Gjest jente_16

heisann..

det er ingen grunn til bekymring! jeg er en 16 år gammel jente som hadde akkurat samme problem som deg da jeg først begynte me tamponger. alle jenter er forskjellige, og det er rett og slett ikke alle som har det like lett når det kommer til tamponger. siden tamponger er tørre og tiltrekker seg fuktightet kjapt kan det være både vanskelig å smertefullt og prøve å sette en inn. jeg prøvde første gang for et år siden og måtte gi opp. jeg var også livredd for at dette skulle ha noen betydning for fremtidig sex akkurat som deg, men dette viste seg til ikke å bli noe særlig problem. akkurat som i innlegget ovenfor blir du våt når du er kåt, og det som føres inn i skjeden din er verken tørt eller trekker til seg fuktighet. det hele kan være litt smertefult første gangen og dersom man i tillegg er nervøs, men det er det hele.

jeg kunne ikke bruke tampong til etter at jeg hadde hatt mitt første samleie. dette tror jeg ikke er tilfelle som oftest, men det viser bare at dersom du ikke får det til heller er det ikke noe galt med deg.

men du kan jo prøve så kanskje det går til slutt. det hjelper å ha det ene benet på noe høyt, f.eks dolokket og gjerne bruke et speil slik at du ser at du setter den inn riktig, ettersom feil/skeiv innsetning kan være en av grunnene til problemet. det høres kanskje litt rart ut, men husk at de fleste jenter går gjennom det samme hver gang. hvorfor tror du vi jenter bruker lengre tid på do?

lykke til!

tusen takk for svaret! det gjorde meg vertfall litt mindre urolig og da er det altså ikke bare jeg som har det sånn!

Mette Moen, Gynekolog

Det er mange jenter som må oppgi å bruke tampong før første samleie. Det betyr ikke noe som helst for at sexlivet kan bli vellykket. Som du har fått råd om, kan du evt forsøke en tynn Tampax som litt lettere kan bli inn, man kan evt smøre vaselin eller krem på hylsen.

Har du prøvd Tampax tamponger? De har innføringshylse, som gjør de enklere å sette inn enn f.x. o.b. :-)

Du vil nok ikke ha noen problemer med å ha sex når det blir aktuelt. Skjeden utvider seg og blir våt når du blir kåt.

Du kan kanskje finne mer info her: http://www.suss.no/infobase.html

Hei!

Jeg har akkurat samme problemet. Men jeg har kjæreste, og vi har ingen problemer når det gjelder samleiet.

Kanskje er det fordi du rett og slett bare er tørr i skjeden?

Har du prøvd å bruke tampong på en av menstruasjonens første dager?

Jeg og anbefaler tampax.

Du har ingen grunn til å bekymre deg iallfall.

hilsen jente med tampong-problemer :))

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...