Gå til innhold

jente/ venninner/ hva m. bifile/lesber??

Anbefalte innlegg

Gjest usikker på hva som ligger bak

Jeg er hetero dame som er usikker på dette: Jeg merker at en annen dame/ bekjent gjør ting som får meg til å lure på om hun er bi. Da lurer jeg på om hun prøver å finne ut om JEG er bi også. Jeg kan jo ikke SI noe. Hva gjør jeg? Bare overser det? Synes det er litt ekkelt, for jeg er ikke vant til kroppskontakt med jenter: jeg mener, sånn da man var ung: gå arm -i-arm, osv., klemme osv. Noen er slik når de er voksne også, er de kanskje bifile da?

Hvordan kan jeg vite om det er ren vennlighet fra en hetero dame som bare vil være venner, eller om det er en som prøver å finne ut hvor jeg står, fordi hun er interessert??

Jeg synes dette er ekkelt og vanskelig, men vil jo ikke avvise folk bare fordi jeg er redd de KANSKJE har en annen seksuell legning enn meg. Det er mange jenter som er omsorgssfulle, og har et mer naturlig forhold til kroppskontakt også til andre jenter.

Vet ikke om dette ble klart??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141012-jente-venninner-hva-m-bifilelesber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Folk har svært ulike grenser for kroppskontakt mellom venner og venninner.

Jeg er en person som tar mye på folk - både kvinner og menn. Jeg tar dem på låret og ler når de forteller noe morsomt, jeg klyper vennene mine litt i nakken når jeg går forbi. Jeg tar etter hånden på venninner når jeg forteller noe som er vanskelig, og jeg gir lange gode kroppsklemmer!

Jeg er klar over at ikke alle liker dette, og prøver å ta det opp dersom jeg merker at folk trekker seg unna. Men de fleste liker å bli tatt på, det er min erfaring.

Du er jo åpenbart ukomfortabel med din venninnes kroppskontakt. Jeg syntes at det går ann å nevne det i en samtale: " du er jo mye mer fysisk enn meg. jeg blir litt usikker når du tar på meg, jeg foretrekker litt mindre fysisk kontakt."

Eller noen sånt. Det er lov og sette grenser for hva man selv er komfortabel med.

Jeg tror ikke at du skal være redd for at hun er lesbisk/bi og prøver å skjekke deg opp. Jeg kjenner mange som er lesbiske, og vet at de skjelden går frem på den måten, med mindre de VET at motparten også er lesbisk.

Det slår meg ofte når jeg leser om problemene her inne, hvor mye energi og problemer som kunne vært unngått hvis vi våget å prate med hverandre.

Det gjelder selvsagt meg også, blir visst aldri utlært i det, men det var ikke det jeg skulle svare på:)

...kvinnelige venner, som er intime, for intim synes du,jeg er også ei slik ei,- innmari til å gi klem og å ta på, -både til mannlige og kvinnelige venner, og de fleste setter pris på det, for er det noe vi trenger er det kjærlighet/nærhet av andre mennesker.

Du kan si til din venninne at du ikke liker det,...eller, spørre henne hva hun mener med å ville være så nær,- kanskje hun er glad i deg som venn, Kanskje er det noe ved deg som gjør at hun føler seg trygg, slik at hun tør gjøre det.

Prøv ikke å spekulere for mye og for lenge, det kan gjøre noe med vennskapet.

Kjenn på magefølelsen din og slå til;)

Varm klem fra meg.

Gjest usikker på hva som ligger bak

Det slår meg ofte når jeg leser om problemene her inne, hvor mye energi og problemer som kunne vært unngått hvis vi våget å prate med hverandre.

Det gjelder selvsagt meg også, blir visst aldri utlært i det, men det var ikke det jeg skulle svare på:)

...kvinnelige venner, som er intime, for intim synes du,jeg er også ei slik ei,- innmari til å gi klem og å ta på, -både til mannlige og kvinnelige venner, og de fleste setter pris på det, for er det noe vi trenger er det kjærlighet/nærhet av andre mennesker.

Du kan si til din venninne at du ikke liker det,...eller, spørre henne hva hun mener med å ville være så nær,- kanskje hun er glad i deg som venn, Kanskje er det noe ved deg som gjør at hun føler seg trygg, slik at hun tør gjøre det.

Prøv ikke å spekulere for mye og for lenge, det kan gjøre noe med vennskapet.

Kjenn på magefølelsen din og slå til;)

Varm klem fra meg.

ja, takk for svar : nå øver jeg meg, jeg likte innlegget ditt, bortsett fra at "Varm klem fra meg" var litt FOR varmt ...hehe.

Når det gjelder den dama, så likte jeg egentlig kroppskontakten, bare jeg kunne vært trygg på at det var 'ment hetero' og ikke lesbisk!!

Så nå tar jeg det med ro, og slutter å bekymre meg :-)

For det første, så lenge du ikke sender signaler til henne i retningen flørtning, så trenger du ikke bekymre deg for at hun skal misforstå og bli såret om hun finner ut at du ikke er bifil. Det blir det samme som en gutt sant, noen kamerater er mer fysiske enn andre.

Jeg er som deg, slik jeg forstår, litt homofob. Altså at jeg har litt problemer med fysisk kontakt med andre av det samme kjønn. Dette er noe jeg jobber med, for jeg vil jo gjerne kunne klemme venninna mi, og gå hånd i hånd med søsteren min, uten å føle meg ukomfortabel. For dette er jo egentlig noe som er veldig koselig og intimt.

Jeg prøver derfor å øve meg, spesielt på å ta imot klemmer og fysisk kontakt uten å trekke meg unna... og det hjelper, og også å øve på å gi bort klemmer selv...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...