blomma1365380672 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Hei! Det er alltid vanskelig å få time hos gynekologen på kort varsel. Veldig takknemlig for dette alternativet når jeg har spm. Jeg er 31 år gml. Har nå gått på p-pillen Yasmin i 6 mnd. Nå som tidligere har jeg problemer med mellomblødninger når jeg går på p-piller (har prøvd mange merker). 4 av de 6 mnd jeg har gått på pillen nå har jeg hatt blødninger mellom de normale blødningene. Denne mnd skiller seg ut fra de andre. Jeg har hatt blødninger i 11 dager (startet ca 9 dg inn i brettet). Først meget moderate, dernest litt sterkere (som vanlig mens) iblandet noen hvite klumper, dernest lys oranga farge som om det bare var litt blod blandet i normal utflod, men ikke slik slutten av en blødning pleier å være. Jeg har også moderate (ikke akutte)smerter som "strammer" og stikker. Jeg har ikke glemt noen piller eller hatt diaré eller oppkast, men tok for sikkerhets skyld en graviditetstest (som var negativ). Har vært trett og sovet mye i det siste, men har ikke feber. Har du kommentarer eller et råd til meg? Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141020-mellombl%C3%B8dninger-og-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en ”ektopi”. Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. Småblødning/blodig utflod kan skyldes infeksjon i livmorhalsen, f.eks. chlamydia. Med p-pille kan det komme blødninger i utide, evt kan man bytte til annet merke. I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen eller livmorhulen, både godartede og ondartede, eller det kan være betennelse i livmor og evt eggledere. Det er derfor viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro. Så få en sjekk, spesielt da du også har smerter, det kan være en infeksjon. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141020-mellombl%C3%B8dninger-og-smerter/#findComment-886060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.