Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Juli32

Det var meg som nevnte at jeg skal ha kort regime ved forsøk i mai (muligens juni). Har hatt to forsøk så langt, ett med nesespray og ett uten, hvorav det siste endte i vellykket svangerskap.

Grunnen til at jeg ba om kort regime på andre forsøk var at vi tok forsøket privat i Sverige - og da får man det man ber om! Hadde lest på FUBs sider at dette var et fint alternativ til nesespray. Og jeg synes nedreguleringen var pyton!

Nå skal vi ha søskenforsøk ved offentlig sykehus her i Norge. Jeg ba om kort regime - og fikk det. Ikke noen problem. Men du får ikke tilbudet uten å spørre, virker det som. Grunnen er nok at kort regime krever mer av sykehusene, rent planleggingsmessig. Ved kort regime følger forsøket kvinnens naturlige syklus. Ved nedregulering med nesespray kan derimot sykehusene i større grad kontrollere og styre pasientgruppen med tanke på datoer for sprøytestart og egguttak. Det er iallefall hva jeg mistenker... ;-)

Det er ikke påvist at bruken av kort regime fremfor nedregulering med nesespray har noen målbar effekt på graviditetsraten etter prøverørsforsøk. Noen opplyser å få bedre egg, andre får færre. Man må nesten bare prøve seg fram.

For øvrig anbefales kort regime på det sterkeste! Det funket jo for meg. :-) Og det er deilig å korte ned hele prosessen med to-tre uker. Fosøk er jo slitsomt nok uansett...

Lykke til, alle med barneønske!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141029-ang%C3%A5ende-kort-regime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...