Gå til innhold

Fornuft og/eller følelser

Anbefalte innlegg

Gjest Ufornuftig

Hvor fornuftig er du?

Du er dødsforelsket i en mann. Han virker interessert lenge før han lar det stå til. Endelig! Dere ser bare hverandre. Du blir med ham hjem etter noen dagers intense samtaler på telefon, og flere møter ute.

Da får du vite hvorfor han holder igjen.

Mannen, som er i fullt arbeide og tjener godt og har en arbeidsgiver som stoler fullt og fast på ham forteller at han for ikke så lenge siden har sittet inne i 2,5 år.

Saken var en påstand mot påstand sak uten beviser. Han ble dømt på indisier. For vold og voldtekt.

Du får se hele saksmappen, hvor bare en liten overvekt fører til domfellelse. Du ser alle vitnemålene som snakker til hans fordel. Arbeidsgiveren legger fram beviser for at han ikke kunne ha rukket det tidsmessig, men blir mistrodd. Alle du treffer fra hans tidligere liv snakker til hans fordel. Advokaten vil ha saken opp igjen men han har ikke råd til det. Arbeidsgiveren ventet på fengselstrappa når han slapp ut; når kan du starte i jobb igjen? De eldste barna hans bedyrer hans uskyld, den yngste er usikker og vil ikke kutte kontakten med "offeret".

Han innrømmer også at han for å overleve innafor murene tydde til vold der inne, der er det den sterkestes rett, og en voldtektsdømt er rimelig langt nede på stigen om han ikke slår seg oppover.

På grunn av denne saken er han personlig konkurs. Man tjener ikke penger i fenselet, men utgiftene fra det tidligere liv løper likevel. Erstatning skal betales, barnebidrag løper.

Hva ville du gjort?

Jeg var så forelsket likevel at jeg hoppa i det. Jeg tenkte som så at en gang bare, så er det ut!

Det er mange år siden nå, men jeg angrer ikke en dag. Jeg har fått verdens snilleste mann, som aldri etter soningen har vært voldelig mot hverken meg, mine barn, hans barn eller andre som jeg vet om.

Mine venner og familie vet det ikke. Jeg vet de ville dømt det nord og ned. De tror vi er en vanlig familie:-).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141048-fornuft-ogeller-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ufornuftige hadde vel vært om du hadde stupt rett uti det uten å ha sjekket hans bakgrunn først. Men du har tydeligvis sjekket meget grundig og det ser jo ut til at han var uskyldig også så du gjorde et godt valg og gode vurderinger.

Lykke til videre! :o)

Gjest hvem skrev det?

...er lykkelige på samme måten. Ulykkelige familier er ulykkelige på sin egen måte.

Eller er det noen som kan sitatet ordrett? Og hvem har skrevet det? Strindberg?

Bare sånn apropos til den siste setningen "De tror vi er en vanlig familie:-)"

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...