Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest VIKTIG!

Det der med å være deppa når man bruker p-piller. Er det også en bivirkning som i grunn skal vare de tre første månedene eller kan det vare lengre også?

Altså, varer de fleste bivirkningene bare de tre første månedene? Noen erfaringer?? Den eneste bivirkningen jeg merket _godt_ var at jeg var kvalm,men det varte bare i et par uker. (har nå gått på pilla i nesten et år)

Men lurer på om dette med at jeg ofte er deppa har noen sammenheng med pilla?

Vurderer å bytte til en annen prevesjonsmiddel, for å teste det,men da blir det dyrere..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VIKTIG!

Jeg kan ikke si noe med sikkerhet. Men jeg hadde ei venninne som var deppa 6 mnd. Hun bytta p pille merke, og depresjonen forsvant.

Er redd for å bytte til en annen pille merke pga at jeg muligens vil legge på meg. Bruker yasmin nå, og den har ikke den virkningen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-885736
Del på andre sider

Gullfisk i havet

Er redd for å bytte til en annen pille merke pga at jeg muligens vil legge på meg. Bruker yasmin nå, og den har ikke den virkningen.

Tror det var yasmin venninna mi også brukte. Det er bare vann du får i kroppen, og det forsvinner etter tre mnd(som oftest). Noen spiser også mer(og da legger man jo på seg mer enn bare vann). Men det går jo an å passe seg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-885741
Del på andre sider

Gjest lille rosinen

Hei!

Dette syns jeg også er veldig viktig! Og jeg svarer av egen erfaring. For jeg skulle ønske noen hadde hatt noen gode råd til meg når jeg sleit.

Jeg vet med sikkerhet at jeg ble veldig deppa av yasmin p-piller. Veldig! Til slutt bare slutta jeg. Jeg fikk nok, på dagen. Orka ikke ha det sånn og i samråd med kjæresten kastet jeg dem i søpla.

Jeg brukte dem ikke i tre hele mnd, men nesten. Og det var ikke antydning til bedring i det hele tatt.

Ganske snart etter at jeg hadde kvittet meg med yasmin kjente jeg at jeg begynte å bli meg selv igjen. Og det kunne kjæresten min bekrefte også. Det gikk jo ganske mye utover han også når jeg var så deppa...

Hvis du reagerer like mye som meg, syns jeg du skal bytte. Det er bare dumt å vente for lenge. Prøv et annet merke kanskje? Yasmin er jo ganske dyre p-piller, så det trenger jo ikke bli dyrere for deg å bytte.

Jeg byttet til p-ring og så langt syns jeg det funker ganske bra. Hvertfall MYE bedre enn yasmin :-)

Lykke til, og ikke vent for lenge da...

Hilsen ei som vet hvordan det er...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-885851
Del på andre sider

Gjest VIKTIG!

Hei!

Dette syns jeg også er veldig viktig! Og jeg svarer av egen erfaring. For jeg skulle ønske noen hadde hatt noen gode råd til meg når jeg sleit.

Jeg vet med sikkerhet at jeg ble veldig deppa av yasmin p-piller. Veldig! Til slutt bare slutta jeg. Jeg fikk nok, på dagen. Orka ikke ha det sånn og i samråd med kjæresten kastet jeg dem i søpla.

Jeg brukte dem ikke i tre hele mnd, men nesten. Og det var ikke antydning til bedring i det hele tatt.

Ganske snart etter at jeg hadde kvittet meg med yasmin kjente jeg at jeg begynte å bli meg selv igjen. Og det kunne kjæresten min bekrefte også. Det gikk jo ganske mye utover han også når jeg var så deppa...

Hvis du reagerer like mye som meg, syns jeg du skal bytte. Det er bare dumt å vente for lenge. Prøv et annet merke kanskje? Yasmin er jo ganske dyre p-piller, så det trenger jo ikke bli dyrere for deg å bytte.

Jeg byttet til p-ring og så langt syns jeg det funker ganske bra. Hvertfall MYE bedre enn yasmin :-)

Takk for svar;) Bra å høre at noen andre også har erfaringer å dele.

Har også snakket med kjæresten min om det, og bestemt meg nå å slutte med de, i alle fall for å se om det blir bedre..

Er så lei av å være sårbar og deppa..

Ja,Yasmin p-p er dyrere enn andre merker. Har vurdert å gå over til p-ring eller p-plaster,selv om de også er betraktelig dyrere enn vanlige p-pille merker...

Men først skal jeg slutte med Yasmin og ta det derifra!

Takk for gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-885937
Del på andre sider

Annonse

lalala1365380457

Hei!

jeg og ble kjempedeppa av yasmin. Eller, jeg fikk enorme humørsvingninger i negativ retning, av småting.. Ble kjempeirritert av ingenting, og gråt pga småting! Slutta etter kun 1 mnd for det var ikke til å stå ut med. Nå går jeg på p-sprøyta, og har gjort det i snart 2 år og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-888717
Del på andre sider

Gjest snuufs

Hei!

Jeg begynte med mitt første prevensjonsmiddel for tre måneder siden, nemlig p-plasteret.

Jeg har disse tre månedene vært så merkbart deppa at jeg og kjæresten har hatt en knekk. Jeg ble rett og slett deprimert :-( men selvsagt har vi klart å komme oss gjennom, men p-plasteret har jeg revet av. Og UTEN plasteret er livet MYE lettere igjen!

helt utrolig fjernt at det skal være slik.

Jeg har nå fått respept på p-piller i stedet, for legen mente at man reagerer forksjellig fra kropp til kropp og fra merke til merke, derfor kan det være at jeg som blir deppa av plasteret ikke trenger bli det av pillene. Og for deg kan det være omvendt. Kommer an på stoffene som er i pillene vet du.

Jeg bytter nå til Yasmin. og håper å bedre tider. Blir jeg deppa av dem også, da driter jeg i alt sammen, så får han heller beskytte seg! For så utrolig deppa som jeg ble av plasteret, det vil jeg ikke igjen!

Hvilke piller bruker du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-888828
Del på andre sider

Gjest snuufs

Hei!

Oooops, og jeg som nå skal bytte fra plasteret til Yasmin...isj, det var jo ikke fristende lenger...

Men legen sier vi reagerer forskjellig alle sammen..og jeg har en haug av venninner som syns yasmin er helt topp i fht mye annet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-888831
Del på andre sider

Gjest VIKTIG!

Oooops, og jeg som nå skal bytte fra plasteret til Yasmin...isj, det var jo ikke fristende lenger...

Men legen sier vi reagerer forskjellig alle sammen..og jeg har en haug av venninner som syns yasmin er helt topp i fht mye annet...

Neida,bare ta det med ro du. Som legen din sa, alle reagerer forskjellig. Ei venninna av meg var konstant kvalm av yasmin, så hun slutta, mens de andre veninenne mine ikke har noen plager. Nå ble jeg litt skremt av deg da, ang. plasteret. Og selv om plasteret _skal_ ha mindre bivirkninger, virker det ikke som det har det,men..uansett, skader ikke å prøve..(for meg altså)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-889178
Del på andre sider

Neida,bare ta det med ro du. Som legen din sa, alle reagerer forskjellig. Ei venninna av meg var konstant kvalm av yasmin, så hun slutta, mens de andre veninenne mine ikke har noen plager. Nå ble jeg litt skremt av deg da, ang. plasteret. Og selv om plasteret _skal_ ha mindre bivirkninger, virker det ikke som det har det,men..uansett, skader ikke å prøve..(for meg altså)

Jeg har som sagt ikke stort å klage på når det gjelder plasteret. Kun merket litt hovne bryster, men det har gått over nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141084-piller-og-depresjon/#findComment-889186
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...