Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Ifølge tråden til "Sinnsykt lei..." er jeg sannelig ikke sikker på om jeg tør å legge ut mitt spørsmål. Men jeg har kommet til at det er viktigere å få svar hos alle dere flotte menneskene som vet noe om ufb enn å bry meg om eventuelle teite svar.

I januar i år fødte jeg min sønn så altfor tidlig. Han er ble til i vårt siste icsiforsøk og kom til oss i uke 22. Er det noen som aner om vi kan få søskeforsøk når vi starter på nye forsøk? Har snakket med klinikken, men da var ingen av oss inne på tanken om søskenforsøk. Jeg trodde at man måtte betale alt selv etter en gang med "trepakken" selv etter vellykket forsøk. Dersom noen er eller kjenner noen som er i samme vanskelige situasjon som oss hører jeg gjerne fra dere.

Vet jo at jeg kan ringe klinikken, men jeg klarer ikke manne meg opp til det helt ennå. Tårene sitter så løst når jeg prater om min lille sønn.

Fortsetter under...

Kjære vanmann, jeg gråter jeg også når jeg leser din historie.

Jeg har ikke fasiten på spørsmålet ditt. Vil bare si at det vil være helt urimelig og hjerteløst om dere ikke får søskenforsøk. Hva med å skrive et brev til klinikken?

Håper det ordner seg for dere.

Klem fra

Hei

Jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt, men vil bare ønske dere lykke til og håper virkelig dere får et nytt forsøk, og at dere lykkes med alt neste gang. Jeg vet jo ikke hvilket sykeus dere har brukt, men min erfaring med Riksen er at de er utrolig hjelpsomme og forståelsesfulle.

klem fra zabo

Jeg skjønner godt at du ikke har lyst til å ringe om et slikt spørsmål. Jeg kan foreslå to mulige måter å gjøre det på. Det ene er å snakke med fastlegen din, slik at han kan kontakte sykehuset. Det forutsetter at du har en fastlege du har tillit til at kan håndtere det på en god måte. Det andre alternativet er å sende en søknad om IVF i form av et brev der du forteller hva som har hendt.

Så vidt jeg har klart å lese meg til, går det en slags grense ved 23+0 uker for hva man regner som fødsel. Men jeg håper inderlig at de kan anse dette som en dødfødsel og dermed innvilger 3 nye forsøk som søskenforsøk. Hvis dere likevel skulle få avslag, vil jeg anbefale deg å klage på vedtaket.

Ønsker deg riktig lykke til videre ! Du får holde oss orientert om hvordan det går.

Stor klem

Gjest siwidi

Hvis noen kommer med ufine bemerkninger til dette innlegget så tror jeg at jeg kommer til å melde meg ut av DOL for evig og alltid...

Kjære vanmann - synes du har fått gode tips av andre, som å skrive brev eller gå via fastlegen evt. en frittstående gynekolog. Det er nok bare klinikken som gir svar på om du får søskenforsøk. Enten så regnes forsøket som endte så tragisk (trøsteklem!!) som en sen abort. Da må du fortsette på forsøkene i den påbegynte rekken. Om det regnes som en dødfødsel vil du få søskenforsøk og tre nye runder. Tidspunktet er nok avgjørende og det er på grensen, vil jeg tippe, men om det finnes fnugg av empati hos legene på sykehusene så går dette i din retning.

Uansett er det lite trolig at du får svar på telefonen, så det beste (og enkleste) er å skrive en mail eller et brev. Alternativt kan du be om en samtaletime med ansvarlig overlege på IVF-klinikken.

Masse klemmer fra

Annonse

Gjest hannemt

Uff så leit å høre...

Må bare støtte meg til det siwidi og tillajo skriver. Send ett brev eller mail til klinikken.

Jeg vet de har slingringsmonn på antall forsøk når ting er i grenseland, og dette må da sies å være litt i grenseland. Jeg tror de kommer til å hjelpe dere jeg...

Masse klemmer fra

Kjære vanmann, jeg gråter jeg også når jeg leser din historie.

Jeg har ikke fasiten på spørsmålet ditt. Vil bare si at det vil være helt urimelig og hjerteløst om dere ikke får søskenforsøk. Hva med å skrive et brev til klinikken?

Håper det ordner seg for dere.

Klem fra

- gode klemmer og oppmuntrende svar...

Tror nok vi sender et brev. Men har litt lyst å få snakket med overlegen først, så det spørs om jeg ikke manner meg opp og ringer han. Vi får bare krysse fingre for at de er snille med oss. Regner med at vi klager om vi ikke får medhold. Det blir sikkert litt vanskelig å la vær. Tøff argumentasjon skal de ha om de nekter også...

Gjest hannemt

- gode klemmer og oppmuntrende svar...

Tror nok vi sender et brev. Men har litt lyst å få snakket med overlegen først, så det spørs om jeg ikke manner meg opp og ringer han. Vi får bare krysse fingre for at de er snille med oss. Regner med at vi klager om vi ikke får medhold. Det blir sikkert litt vanskelig å la vær. Tøff argumentasjon skal de ha om de nekter også...

Klem til dere og lykke til...

Håper vi kan få følge dere videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...