Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig!

Hadde i forrige uke noe som minnet opp en soppinfeksjon. Kløe, svie og utflod. Brukte Canesten, og plagene ble borte.

Hadde samleie forrigårs,ble da veldig sår igjen samtidig som jeg kjente smerter lenger opp i skjeden. I går oppdaget jeg så en ganske stor, glatt kul ca 7 cm inne i skjeden opp mot magen litt til venstre. Akkurat som den delvis stenger skjeden. Hva i allverden kan dette være?? Er rimelig sikker på at denne kulen ikke var der for en uke siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141093-kul-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beroliget

Jeg opplevde akkurat det du beskriver nå, og fikk nærmest panikk. Spesielt siden den var øm og jeg aldri hadde kjent den før. Det viste seg heldigvis ved en undersøkelse at det bare var livmormunnen! Jeg hadde aldri kjent den før!

Kanskje det også gjelder deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141093-kul-i-skjeden/#findComment-885902
Del på andre sider

Gjest Ikke vær redd du;)

Hei!

Tror ikke du skal engst deg,for det du beskriver er HELT vanlig.

Det du kjenner er nok helt sikkert livmortappen,og det flytter seg gjennom hele syklusen.Du kan også kjenne om den er åpen eller lukket,om den sitter høyt eller lavt,og om den er hard eller myk.

Det er veldig mange som bruker denne livmortappen i forhold til å skal prøve å bli gravide,for å finne ut når man har eggløsning!!

Husket jeg reagerte likedan som deg første gang jeg oppdaget dette,men som sagt så skal denne kulen være dær;)

Men er du usikker å tror at det ikke er det som jeg beskriver hær,så bør du få det sjekket,men sånn som du skriver,så er jeg nesten bombe sikker på at det er den berømte tappen vår;)

Ha en fin dag.

P.S Er du plaget mye med soppinfeksjoner,så skulle du ha bedt din lege om behandling med en tabelett,engangsdose.Jeg fikk det,og er ikke like plaget som jeg var en stund.Den het foressten Diflucan!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141093-kul-i-skjeden/#findComment-886141
Del på andre sider

Gjest Ikke fullt så engstelig

Hei!

Tror ikke du skal engst deg,for det du beskriver er HELT vanlig.

Det du kjenner er nok helt sikkert livmortappen,og det flytter seg gjennom hele syklusen.Du kan også kjenne om den er åpen eller lukket,om den sitter høyt eller lavt,og om den er hard eller myk.

Det er veldig mange som bruker denne livmortappen i forhold til å skal prøve å bli gravide,for å finne ut når man har eggløsning!!

Husket jeg reagerte likedan som deg første gang jeg oppdaget dette,men som sagt så skal denne kulen være dær;)

Men er du usikker å tror at det ikke er det som jeg beskriver hær,så bør du få det sjekket,men sånn som du skriver,så er jeg nesten bombe sikker på at det er den berømte tappen vår;)

Ha en fin dag.

P.S Er du plaget mye med soppinfeksjoner,så skulle du ha bedt din lege om behandling med en tabelett,engangsdose.Jeg fikk det,og er ikke like plaget som jeg var en stund.Den het foressten Diflucan!!

Hei,og tusen takk for svar. Jeg synes igrunn det er rart om dette er livmortappen, siden jeg aldri har kjent denne "kulen" før. Jeg skal ha mensen om noen dager, kan det være at den er bløtere og "større" pga av dette? Er nemlig myk, glatt og kjennes veldig stor ut. Var hos legen i dag, og hun fant ikke noe umormalt, så da er det vel bare å vente og se. Har vært veldig bekymret de siste dagene, det du skrev fikk meg til å slappe av litt, igjen takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141093-kul-i-skjeden/#findComment-886378
Del på andre sider

Gjest Ikke vær redd du;)

Hei,og tusen takk for svar. Jeg synes igrunn det er rart om dette er livmortappen, siden jeg aldri har kjent denne "kulen" før. Jeg skal ha mensen om noen dager, kan det være at den er bløtere og "større" pga av dette? Er nemlig myk, glatt og kjennes veldig stor ut. Var hos legen i dag, og hun fant ikke noe umormalt, så da er det vel bare å vente og se. Har vært veldig bekymret de siste dagene, det du skrev fikk meg til å slappe av litt, igjen takk :)

Hei!

Ja,du har helt rett,den kjennes veldig stor,myk,og glatt,og sitter ganske langt nede dagene før menstruasjon,så det er typisk.Du kan faktisk kjenne livmoråpningen på tuppen av denne "kulen"da kjenner du et lite hull,pitte lite.

Ganske interresant å følge med hvordan den er gjennom en hel syklus;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141093-kul-i-skjeden/#findComment-886836
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...