Femme fatale Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg er 37 år. Jeg har en livmor som har vokst også har jeg muskelknuter på den. Ble sterlilisert da jeg var 30. Gynekologen mener jeg ikke har så store plager at det trengs å opereres. Har ikke probl med mens, men begynner å få probl med samleie, det er ømt i magen. Var hos lege da jeg fikk store probl med magen, men også "menssmerter" i korsryggen som resulterte i at jeg ikke klarte rette ut ryggen etter å ha sittet litt på jobben. Store smerter etterhvert. Legen konkluderte med at ryggen var fin den, men at livmoren var stor og øm. Hun lurte på om ikke ryggplagene var direkte i sammenheng med livmoren. Ny henvisning til gynekolog. Men jeg fikk og voltaren. Etter en runde med det så gikk plagene i ryggen og i livmoren bort. Gynekologen konkluderte med at jeg var hypokonder...men nå etter noen uker uten tabletter begynner plagene i ryggen og underlivet å komme tilbake. Kjenner livmoren svelle opp, nesten...Men tør ikke gå til legen igjen...vil gjerne ha en runde til med voltaren for jeg ble så bra.Men har og begynt å få hormonforstyrrelser.Tar Femal som fungerer utmerket, men har begynt å få økt hårvekst rundt brystvortene. Hva i alle dager skyldes plagene mine og går det ikke an å gjøre noe med de??? Jeg jobber fullt og har ikke tid til sykmelding! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141096-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det er litt rart at du får ’store smerter’ fordi du har en stor livmor, det er ikke vanlig symptom. Livmoren skal være ganske stor for at du kjenner den, og den er ikke bygget slik at den kan ’svelle ut’. Den kan vokse som en hard klump. Det at du ble bra etter en kur med Voltaren tyder heller ikke på at smertene kommer fra livmoren, men heller fra skjelett-muskler. (tabletter av typen NSAID som omfatter Voltaren hjelper dog mot menstruasjonssmerter). Det er ikke noe i veiene for at du kan be om ny resept på Voltaren. Hvorfor tror du at du har hormonforstyrrelse? Hvis du har regelmessige menstruasjoner er det ikke så sannsynlig. Hår om brystvorten er i seg selv ikke tegn på at det er noe galt med hormonene. Så mit råd er å be om en nye resept og evt få livmorens størrelse sjekket etter ca et halvt år. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141096-underlivet/#findComment-886067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femme fatale Skrevet 6. april 2004 Forfatter Del Skrevet 6. april 2004 Det er litt rart at du får ’store smerter’ fordi du har en stor livmor, det er ikke vanlig symptom. Livmoren skal være ganske stor for at du kjenner den, og den er ikke bygget slik at den kan ’svelle ut’. Den kan vokse som en hard klump. Det at du ble bra etter en kur med Voltaren tyder heller ikke på at smertene kommer fra livmoren, men heller fra skjelett-muskler. (tabletter av typen NSAID som omfatter Voltaren hjelper dog mot menstruasjonssmerter). Det er ikke noe i veiene for at du kan be om ny resept på Voltaren. Hvorfor tror du at du har hormonforstyrrelse? Hvis du har regelmessige menstruasjoner er det ikke så sannsynlig. Hår om brystvorten er i seg selv ikke tegn på at det er noe galt med hormonene. Så mit råd er å be om en nye resept og evt få livmorens størrelse sjekket etter ca et halvt år. Vennlig hilsen Mette H Moen Jeg kjenner ikke noen livmor som er stor. Legen sa at hun kjente den da hun tok på magen på utsiden. jeg vet bare at det er noe som ikke stemmer der nede.Og at det virker med Voltaren. Om det kan være noe annet vet ikke jeg. Jeg stoler på legen. Men jeg vet fra undersøkelse at den har vokst og at jeg har muskelknuter på den.Om ømheten og den store magen kom av noe annet og legen tok det for å være livmoren vet ikke jeg. Jeg er bare redd for magesmertene nederst i magen.det er tatt blodprøver og de var fine. Og hvis Voltaren hjalp mot både rygg og mageproblemer er spørsmålet. hva var det da som feilte meg? kan jeg ha betennelse i tarmene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141096-underlivet/#findComment-900688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.