Gjest figi Skrevet 22. mars 2004 Skrevet 22. mars 2004 Forstått at man må være min. 26 år for å få attføring.. Problemet er at mitt år med rehabpenger snart er over. Situasjonen er lik nå som den var da jeg fikk innvillget disse. Jeg fyller 25 dette året og har 2 år igjen av en profesjonsutdanning... Tross sykdom, kunne jeg tenke meg å prøve litt skolegang i fra høsten. Men er jeg for ung til å få attføring da? Har blitt forsinket over 2 år pga helsen, så lånekassen er uaktuelt. Å gå ut i arbeid er en umulighet. Ev studier vil skje i samråd med lege, og lesingen vil nok bli mye privat. Er kjempe takknemmelig for noen råd om hvordan jeg skal gripe an dette 0 Siter
tiliti Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 Du kan få attføring før 26, bare ikke skolegang. I særlige tilfeller kan du også få dekket skolegang. Det er ofte mulig å søke forlengelse av rehabiliteringspenger, og du kan søke midlertidig ufør for f.eks 2 år fremover. Snakk med legen din og trygdekontoret! Du har også mulighet til å kalle inn til møte mellom trygdekontor, deg og lege. 0 Siter
Gjest figi Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 tiliti skrev (På 23.3.2004 den 17.59): Du kan få attføring før 26, bare ikke skolegang. I særlige tilfeller kan du også få dekket skolegang. Det er ofte mulig å søke forlengelse av rehabiliteringspenger, og du kan søke midlertidig ufør for f.eks 2 år fremover. Snakk med legen din og trygdekontoret! Du har også mulighet til å kalle inn til møte mellom trygdekontor, deg og lege. Takk for svar.. men er ikke helt med jeg... Hva er egentlig attføring uten skolegang?? Innbiller meg at det er umulig å få forlenget rehabpengene.. Kan jo ikke prøve å fullføre skolen heller da. 0 Siter
tiliti Skrevet 23. mars 2004 Skrevet 23. mars 2004 figi skrev (På 23.3.2004 den 20.50): Takk for svar.. men er ikke helt med jeg... Hva er egentlig attføring uten skolegang?? Innbiller meg at det er umulig å få forlenget rehabpengene.. Kan jo ikke prøve å fullføre skolen heller da. arbeidstrening f.eks 0 Siter
Hekta Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 tiliti skrev (På 23.3.2004 den 17.59): Du kan få attføring før 26, bare ikke skolegang. I særlige tilfeller kan du også få dekket skolegang. Det er ofte mulig å søke forlengelse av rehabiliteringspenger, og du kan søke midlertidig ufør for f.eks 2 år fremover. Snakk med legen din og trygdekontoret! Du har også mulighet til å kalle inn til møte mellom trygdekontor, deg og lege. Sitat folketrygdloven kap.11 § 11-4. Alder Det er et vilkår for rett til attføringsstønad etter § 11-8 at medlemmet er mellom 16 og 67 år. Det er et vilkår for rett til attføringspenger etter § 11-9 at medlemmet er mellom 19 og 67 år. Ytelser til skolegang for ungdom under 26 år kan bare gis til et medlem som på grunn av sykdom, skade eller lyte er i en utdanningssituasjon som avviker vesentlig fra den som gjelder for annen ungdom. 0 Siter
tiliti Skrevet 17. april 2004 Skrevet 17. april 2004 Hekta skrev (På 17.4.2004 den 18.44): Sitat folketrygdloven kap.11 § 11-4. Alder Det er et vilkår for rett til attføringsstønad etter § 11-8 at medlemmet er mellom 16 og 67 år. Det er et vilkår for rett til attføringspenger etter § 11-9 at medlemmet er mellom 19 og 67 år. Ytelser til skolegang for ungdom under 26 år kan bare gis til et medlem som på grunn av sykdom, skade eller lyte er i en utdanningssituasjon som avviker vesentlig fra den som gjelder for annen ungdom. Det var jo akkurat det jeg svarte 0 Siter
Hekta Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 tiliti skrev (På 17.4.2004 den 20.04): Det var jo akkurat det jeg svarte jeg vet, men av erfraing er det greit å vite hvor og hva som direkte står skrevet 0 Siter
tiliti Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Hekta skrev (På 26.4.2004 den 17.50): jeg vet, men av erfraing er det greit å vite hvor og hva som direkte står skrevet Kanskje du skulle skrever det under hovedspørsmålet slik at det kom frem til rett person :-) 0 Siter
Hekta Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 tiliti skrev (På 26.4.2004 den 18.34): Kanskje du skulle skrever det under hovedspørsmålet slik at det kom frem til rett person :-) uff ja... det tenkte jeg ikke på gitt... h*n har nok lest det, håper jeg... 0 Siter
Hekta Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Sitat folketrygdloven kap.11 § 11-4. Alder Det er et vilkår for rett til attføringsstønad etter § 11-8 at medlemmet er mellom 16 og 67 år. Det er et vilkår for rett til attføringspenger etter § 11-9 at medlemmet er mellom 19 og 67 år. Ytelser til skolegang for ungdom under 26 år kan bare gis til et medlem som på grunn av sykdom, skade eller lyte er i en utdanningssituasjon som avviker vesentlig fra den som gjelder for annen ungdom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.