Gjest tubal-kandidat Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 hei, Jeg er 28, og har brukt P-ring (Nuvaring) i 6 måneder nå, uten problemer. Så for 10 dager siden, 6 dager før ringen skulle ut for den ringfrie uken, fikk jeg plutselig blødninger, som varte i hele neste uken. Satte da inn en ny ring den dagen jeg tok ut den gamle, istedenfor å vente en uke. Har hatt brun utflod siden dette (3 dager), og er noe oppblåst i magen. Kan nevne at jeg hadde sex dagen før blødningen begynte, men da var det over 4 uker siden sist. Ringen falt også ut på et punkt, men var inne igjen på under et minutt. Har aldri brukt andre typer hormonbasert prevensjon, så er usikker på hvor vanlig slike forstyrrelser i syklusen er. Og regner med at jeg neppe kan ha blitt *skrekk* gravid den gangen for 6 uker siden, siden jeg har hatt to solide blødningsperioder etter det? Er allikevel litt urolig her, håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141201-p-ring-for-tidlig-mens-og-oppbl%C3%A5sthet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sorimori Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg bruker også p-ring og har ikke hatt noen problemer i forhold til dette. Jeg kan heller ikke svare på hva blødningsforstyrrelsene kan skyldes. Men er det ikke en mulig bivirkning? Jeg ville ha fortsatt og brukt ringen som vanlig og sett det an litt. Hvis du fortsetter å ha blødningsforstyrrelser burde du kanskje prøve å bytte til et annet prevensjonsmiddel? Hvis du er bekymret for at du skal ha blitt gravid (sjansen for det er vel mikroskopisk), så er det ikke verre enn at du tar deg en tur på apoteket og kjøper en graviditetstest, så slipper du den uroen. Hvis du skynder deg kan du enda rekke det før det stenger! Hadde jeg vært deg ville jeg hatt ringen inne i tre uker og så hatt en ringfri uke igjen og fortsette som vanlig. Siden du hoppet over den ringfrie uka nå, kan du nok få nok en kraftig blødning og blødningsforstyrrelser pga det. Ellers, så står det i pakningsvedlegget at ringen kan være ute i opptil tre timer. Så lenge den settes inn i løpet av tre timer reduseres ikke den preventive effekten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141201-p-ring-for-tidlig-mens-og-oppbl%C3%A5sthet/#findComment-886751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tubal-kandidat Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg bruker også p-ring og har ikke hatt noen problemer i forhold til dette. Jeg kan heller ikke svare på hva blødningsforstyrrelsene kan skyldes. Men er det ikke en mulig bivirkning? Jeg ville ha fortsatt og brukt ringen som vanlig og sett det an litt. Hvis du fortsetter å ha blødningsforstyrrelser burde du kanskje prøve å bytte til et annet prevensjonsmiddel? Hvis du er bekymret for at du skal ha blitt gravid (sjansen for det er vel mikroskopisk), så er det ikke verre enn at du tar deg en tur på apoteket og kjøper en graviditetstest, så slipper du den uroen. Hvis du skynder deg kan du enda rekke det før det stenger! Hadde jeg vært deg ville jeg hatt ringen inne i tre uker og så hatt en ringfri uke igjen og fortsette som vanlig. Siden du hoppet over den ringfrie uka nå, kan du nok få nok en kraftig blødning og blødningsforstyrrelser pga det. Ellers, så står det i pakningsvedlegget at ringen kan være ute i opptil tre timer. Så lenge den settes inn i løpet av tre timer reduseres ikke den preventive effekten. Hei! Takk for utfyllende svar, jeg har også tenkt til å fortsette som vanlig når det er på tide å ta ut denne ringen (tenkte ikke på at blødningen kan bli verre da, oh well.. . Lurte mest på hva som kan ha utløst blødningen og om det faktisk var "mensen"; noe av det bra med slik prevensjon er jo at man normalt vet når den kommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141201-p-ring-for-tidlig-mens-og-oppbl%C3%A5sthet/#findComment-886915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Ringen er jo ikke 100%, men jeg tror ikke du har vært gravid. Uregelmessige blødninger kan ha ulike årsaker, se oversikten. Bare en sjekk hos legen kan si noe om hva som er årsak hos deg. Vennlig hilsen Mette H Moen Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en ”ektopi”. Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. Småblødning/blodig utflod kan skyldes infeksjon i livmorhalsen, f.eks. chlamydia. Spiral kan gi samme symptom. Med p-pille (ring eller plaster) kan det komme blødninger i utide, evt kan man bytte til annet merke. I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen eller livmorhulen, både godartede og ondartede, eller det kan være betennelse i livmor og evt eggledere. Det er derfor viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141201-p-ring-for-tidlig-mens-og-oppbl%C3%A5sthet/#findComment-886946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.