Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig sluttet med minipillen conludag. Mens jeg brukte denne, har jeg hatt svært sparsomme menstruasjoner (egentlig nesten bare brunlig utflod). Nå, da jeg stoppet (vi ønsker oss et barn nr. 2, har en datter på 20 mnd.), fikk jeg en slik blødning (ca.2 dager med brunlig utflod). Hvorfor får jeg ikke vanlig mens som jeg hadde før? Tidligere hadde jeg blødning i 4-5 dager, middels kraftig.

Hvordan er sjansene for å bli gravid etter en slik p-pille slutt? Må jeg ha en "normal" mens før jeg kan få eggløsning? Jeg hadde ingen problemer med å bli gravid med førstemann.

Dette ble nok litt rotete, men jeg håper det er forståelig skrevet...

Jeg takker for all råd og hjelp!

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Etter du har slutte med minipillen skulle mensen bli som før. Hvis du bare har svak blødning må du tenke på om du kan være gravid. Sjansene er de samme etter du er ferdig med pillen som om du ikke hadde brukt pillen. Eggløsning kommer før første vanlige mens (14 dager før). Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...