Gå til innhold

Trening og betablokkere

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 36 som nettopp har begynt å ta betablokkere - Selo Zok 50mg (i tillegg til Atacand plus, som jeg har brukt en stund) for behandling av høyt bodtrykk. Jeg trener regelmessig, som oftest på trimsykkel og løping. Bare et par dager etter at jeg hadde startet opp behandling med betablokkere merket jeg at pulsen ikke kom opp til "vanlig nivå" når jeg trente. På det mest intense i treningen var makspulsen 30 slag i minuttet lavere enn den var før jeg begynte med betablokkere.

Er det speseielle hensyn en må ta når en trener og bruker betablokkere? Blir treningen like effektiv når en bruker betablokkere (pulsen er jo lavere på alle belastningsnivå)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141324-trening-og-betablokkere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vector

Hei, når det gjelder trening og betablokkere er min erfaring også at den totale toppfrekvens blir noe lavere når en bruker medikamenter. Jeg synes likevel selv at jeg får en bra effekt ut av trening som omfatter blandt annet spinning på helsestudio og er i brukbar gjennomsnittsform. Det føles også behagligere enn å trene med atrieflimmer. Idrett på topplan kan en sansynligvis bare glemme når en bruker betablokkere Jeg tar selv Cordarone på vedlikeholdsdosering for min "tidligere" atrieflimmer ( forkammerflimmer.) Som sagt tror jeg at en yter best så lenge en har sinusrytme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...