Gjest how do I know Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Hva menes når noen skriver det ?? 0 Siter
Gjest tips Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Det er fra retts-systemet, der aktor sier dette når hun / han avslutter sin prosedyre. Brukes altså når man har argumentert ferdig. 0 Siter
cecily Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 tja, noe sånt som "det kan du stole på" eller noe i den duren. 0 Siter
cecily Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Det er fra retts-systemet, der aktor sier dette når hun / han avslutter sin prosedyre. Brukes altså når man har argumentert ferdig. godt forklart! fant ikke helt ordene. ferdig argumentert er en god beskrivelse. 0 Siter
cecily Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 tja, noe sånt som "det kan du stole på" eller noe i den duren. traff ikke helt fullstendig her. kan på en måte oversette direkte, dvs at en lar saken ligge, avslutter, fremhever at en er sikker i sin sak. 0 Siter
citoyen Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Som det står under her: når man har argumentert ferdig - men i dagligtale ofte "det jeg har sagt nå beviser at jeg har rett, derfor trenger jeg ikke si mer". Som jo selvsagt bare er en variant av rettssystem-bruken. 0 Siter
Gjest Men eg vett kje altså Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Ikkje det at eg vett , altså, men eg tror (hvis du e den eg tro du e) at han meinte at han gor seg i diskusjonen... 0 Siter
Gjest how do I know Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Lest det på Tunsberg, eller? Å e det forno ? 0 Siter
Gjest how do I know Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Ikkje det at eg vett , altså, men eg tror (hvis du e den eg tro du e) at han meinte at han gor seg i diskusjonen... "gor seg" ?? 0 Siter
Gjest altså.. Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 "gor seg" ?? Eg meinte gir seg.... Ein O som sneig seg inn der... 0 Siter
Gjest tjihi... Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Å e det forno ? ei kvisse i fuesprekka! 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Jeg mener at det oftest brukes i dagligtale når noen en diskuterer med er opprådd for argumenter, evt sier noe som går i mot egen argumentasjon eller støtter opp argumentasjonen til motparten, gjerne ved å si dumme/selvmotsigende ting. At man "vant", gjerne på walkover;) Kan erstattes med f.eks. "nemlig!" eller "hah- der sa du det selv jo!";) Eller lignende Sånn tolker jeg det ihvertfall. 0 Siter
snilen Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Eg meinte gir seg.... Ein O som sneig seg inn der... Nei, mer at han har vunnet diskusjonen, at det ikke er mer å si. 0 Siter
Minigullet Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Jeg mener at det oftest brukes i dagligtale når noen en diskuterer med er opprådd for argumenter, evt sier noe som går i mot egen argumentasjon eller støtter opp argumentasjonen til motparten, gjerne ved å si dumme/selvmotsigende ting. At man "vant", gjerne på walkover;) Kan erstattes med f.eks. "nemlig!" eller "hah- der sa du det selv jo!";) Eller lignende Sånn tolker jeg det ihvertfall. Ikke helt, det er fra rettsaker. I rest my case, sier man når man har lagt fram sitt ugjenkallelige, ubestridelige bevis som gjør at man tror man vil vinne saken. Nå har jeg lagt fram alle nødvendige bevis og I rest my case (jeg er ferdig med bevisføringen). 0 Siter
Gjest how do I know Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 ei kvisse i fuesprekka! Noe sånn, ja. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Ikke helt, det er fra rettsaker. I rest my case, sier man når man har lagt fram sitt ugjenkallelige, ubestridelige bevis som gjør at man tror man vil vinne saken. Nå har jeg lagt fram alle nødvendige bevis og I rest my case (jeg er ferdig med bevisføringen). Ja, det ver jeg:) Men mitt intrykk er at det oftest blir brukt litt på siden av opprinnelig betydning. Gjerne for å dupere diskusjonspartner, hvis denne klarer å gi motparten "ubestridelige" argumenter i stedet for å styrke egen kasus. (hvilket jo kan skje den beste) Jeg mener det har mye tilfelles med "Hah!";-) 0 Siter
Gjest Fuga Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Ja, det ver jeg:) Men mitt intrykk er at det oftest blir brukt litt på siden av opprinnelig betydning. Gjerne for å dupere diskusjonspartner, hvis denne klarer å gi motparten "ubestridelige" argumenter i stedet for å styrke egen kasus. (hvilket jo kan skje den beste) Jeg mener det har mye tilfelles med "Hah!";-) Jeg bruker det når jeg ikke har mer å tilføre . . når diskusjonen ikke kommer lenger fordi man ikke kommer til en enighet. "kaste inn håndkle" kan også brukes,,,,men den er litt mer deffensiv, 0 Siter
Gjest gje et vink då Skrevet 24. mars 2004 Skrevet 24. mars 2004 Lest det på Tunsberg, eller? Kem e du ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.