Gå til innhold

Velge hormonspiral eller mini-piller?

Anbefalte innlegg

tenker1365380443

Jeg er 40 år og bruker mini-piller, men jeg får økt matlyst og ømme og hovne bryster av de. Derfor lurer jeg på å prøve hormonspiral. Men, jeg har hørt at den kan virke dårlig inn på humøret og der har jeg litt svingninger fra før med både angst og litt depresjon. Derfor er det vanskelig å velge. Kan noen dele sine erfaringer med meg, ville jeg bli takknemlig.

- tenker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141343-velge-hormonspiral-eller-mini-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo så mye annet å velge mellom nå. Vanlige p-piller som du ikke er nødt å ta på minuttet rett tid slik som med mini-piller, p-ring, p-plaster...

Har en sunn skepsis til hormonspiral jeg, men om du har fått de barna du skal ha er det kanskje ingen krise det heller. Men p-ring er jo ikke så langt unna, og mindre hormoner, og veldig lettvint da. Plasteret også, for den saks skyld.

UTEN TVIL HORMONSPIRAL !!!

Brukte selv p-piller og vanlig kobber-spiral i mange år. Store mens-smerter og blødninger fikk meg over til hormonspiral for 9 år siden. Har ALDRI hatt problemer med den. OG det er en guds lykke å slippe blødninger !!! Man er liksom ALLTID klar !;-)))

UTEN TVIL HORMONSPIRAL !!!

Brukte selv p-piller og vanlig kobber-spiral i mange år. Store mens-smerter og blødninger fikk meg over til hormonspiral for 9 år siden. Har ALDRI hatt problemer med den. OG det er en guds lykke å slippe blødninger !!! Man er liksom ALLTID klar !;-)))

Helt enig!! Og jeg merker ikke noe spes på humør/depresjon osv. Det eneste er at jeg iblant kan lure på om en "svingning" egentlig handler om enslags PMS, men tiden holder man jo ikke rede på siden man ikke blør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...