Gå til innhold

Når han er så sjalu...

Anbefalte innlegg

Gjest Krummelise

Jeg er sikkert sjalu, jeg også... men ikke som min samboer...

Jeg må alltid spørre om lov, om jeg skal noen steder, uten han. Han må alltid mases med, om han skal noe sted. Han vil aldri ut selv, og vil aldri la meg gå ut.

Jeg pleier som regel gjøre som jeg vil, men der er alltid kjefting og gneldring. Han er hysterisk om jeg snakker med tidligere flammer, som jeg av og til kan treffe ute, liksom.

Jeg gjorde det slutt et år (vi har vært sammen i flere år), og da truet han med selvmord. jeg syns synd på ham, for han har jo alltid vært min, og vi ble sammen igjen, etter et år, da.

Nå lurer jeg på om det var riktig... vi har jo barn sammen, og greier, men jeg tror jeg har falt for en annen....

hva gjør man...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14138-n%C3%A5r-han-er-s%C3%A5-sjalu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette hørtes litt komplisert ut.

er du glad i ham?elsker du ham?

viss du har fallt for en annen,liker han deg også?eller tror du det bare er en liten forelskelse som vil gå over etter en stund?du må kjenne godt på dine egne følelser før du tar noen avgjørelser her.

men han høres litt hysterisk ut,han kjæresten din.jeg mener,når hn ikke lar deg gå ut blandt folk..kanskej du skal ta en prat med han,forklare han hva du tenker,føler...

dere har barn sammen?hvor gamle er de?

du må prøve å kjenne etter hva du egentlig vil...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei Krimmelise!

Det høres ut som om dere har et stort samlivsproblem, med sjalusi som viktig faktor.

Har du lest temartikkelen om sjalusi her på DOL?

Jeg tror du må ta problemet opp med din partner. Å leve daglig med kjefting og utspørring om gamle og nye kontakter går ikke i lengden.

Jeg merker meg at du pga hans selvmordstrussler synes synd på han. Det tar jeg som et tegn på et ikke friskt samlivsforhold.

Klarer du ikke å få til en konstruktiv samtale med din samboer, vil jeg oppfordre deg til snarest å kontakte en familierådgiver for hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...