Gjest ggjjjjjjjjjj Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Nei, tenk! Var det rart syns du? Jeg kunne ALDRI I LIVET hatt sex med et menneske jeg ikke kunne sagt av hjertet og med hele min sjel "jeg elsker deg". Sånn har jeg alltid hatt det. Selv om jeg, unnskyld at jeg sier det, faktisk bokstavelig talt hadde en sverm av jenter rundt meg, hadde jeg ikke intimkontakt med jenter før jeg gifta meg. Helt ubrukt m.a.o. Er nokså romantisk, og kanskje jeg tør si: nokså skikkelig og gjennomført i det jeg gjør, selv om jeg ikke føler at det har vært så vellykka, jeg er ikke der!! Er du religiøs da eller? Ser ikke poenget med å spare seg til en blir gift jeg da, for en må jo finne ut om en passer sammen med den en skal gifte seg med seksuelt også. Ellers kan en jo hende det blir full kræsj der? Dessuten går man jo glipp av masse deilig sex da, man har jo gjerne kjærester fra man er 16-17 og da er det jo ikke akkurat aktuelt å gifte seg, selv om man kan være veldig seriøs og glad i kjærestene da også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-890087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucretia Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Kommer sikker veldig an på hvor du er i livet også? om du er klar for å etablere deg, og ser en fremtid resten av livet sammen med ham? Har nok mye med modenhet å gjøre, men også litt med redsel å gjøre. Redsel for å binde sg, redsel for å bli avvist, redsel for at han ikke føler det samme, redsel for at det ikke skal føles rett likevel når man sier det... man må liksom være helt sikker. Men det er klart, om du virkelig føler at du elsker ham, og er klar for å fortelle ham det, så gjør du helt sikker det. Det vet du jo bare selv. Regner med du ikke forventer at han skal si det samme? Hva er best? At han ikke sier det, eller at han svarer at han elsker deg også? "teller" det da, eller blir det ikke ordentlig før han sier det av seg selv? Og om han ikke sier det, blir du skuffet? Noen gifter seg jo etter en måned også, mens andre aldri gifter seg i det hele tata. Klart vi er forskjellig! Jeg er klar for å etablere meg. Jeg har lyst på barn om et par år, og vil ikke kaste bort tid på mange kjærester før jeg finner den rette. Som jeg håper og tror jeg kan ha funnet nå. Og nei; jeg forventer ikke at han sier det tilbake. Jeg vil ikke høre de ordene fra ham uten at han virkelig mener det. Og jeg kan jo ikke vite sikkert hvordan han føler akkurat nå. Men jeg vet at jeg føler meg elsket og verdsatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-890088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiken76 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Kommer sikker veldig an på hvor du er i livet også? om du er klar for å etablere deg, og ser en fremtid resten av livet sammen med ham? Har nok mye med modenhet å gjøre, men også litt med redsel å gjøre. Redsel for å binde sg, redsel for å bli avvist, redsel for at han ikke føler det samme, redsel for at det ikke skal føles rett likevel når man sier det... man må liksom være helt sikker. Men det er klart, om du virkelig føler at du elsker ham, og er klar for å fortelle ham det, så gjør du helt sikker det. Det vet du jo bare selv. Regner med du ikke forventer at han skal si det samme? Hva er best? At han ikke sier det, eller at han svarer at han elsker deg også? "teller" det da, eller blir det ikke ordentlig før han sier det av seg selv? Og om han ikke sier det, blir du skuffet? Noen gifter seg jo etter en måned også, mens andre aldri gifter seg i det hele tata. Klart vi er forskjellig! Mener du at om hun sier det først og han svarer det samme så gjør han det sikkert bare fordi hun gjorde det? Kanskje han heller ikke har turt enda, og synes det var en enorm lettelse at hun sa det først sånn at han også kunne si hva han virkelig føler? Tror ikke folk er så "teite" at de slenger tilbake en jeg elsker deg også, bare for å gjøre det. Uansett så kjenner man vel partneren så godt at en merker om h*n mener det eller ikke? Husker første gang den første kjæresten min sa det til meg.. jeg svarte ikke noe tilbake for jeg ble så paff, hadde ikke tenkt så langt som til å elske.. vi var 17 år og hadde vært sammen i bare 3 mnd.. Etter noen måneder til når jeg var sikker på hva jeg følte sa jeg det til ham også. Ikke noe rart ved at han sa det først, var bare litt tidlig for meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-890099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Det finnes ikke noe klargjørende svar på spørsmålene dine ('når sier man det første gang?' - 'når skal jeg si det til ham / henne'? Her gikk det sånn: Forrige kjæresten: Ble aldri sagt, selv ikke etter xx år. Han som er kjæresten nå: 7 dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-890128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest olao Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Si det når du mener du er sikker på at du elsker ham og dere har et bra forhold. Ikke legg det til en spesiell dag for da kan det føles litt kunstig.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-890134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gammel klisje Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 De ordene er jo bare en klisje. Det å elske viser vi med handlinger, ikke med ord. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-890200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blynen Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Er du religiøs da eller? Ser ikke poenget med å spare seg til en blir gift jeg da, for en må jo finne ut om en passer sammen med den en skal gifte seg med seksuelt også. Ellers kan en jo hende det blir full kræsj der? Dessuten går man jo glipp av masse deilig sex da, man har jo gjerne kjærester fra man er 16-17 og da er det jo ikke akkurat aktuelt å gifte seg, selv om man kan være veldig seriøs og glad i kjærestene da også. Misliker ordet "relliøs", men jeg tror på Gud og på Jesus, og på syndenes forlatelse bl.a. Så da kan jo du lure på hvorfor jeg ikke satser friskere? - Det har jeg nesten ikke noe godt svar på, men samvittigheten min har nok holdt meg tilbake. Jeg har mange venner som ikke har praktisert my way, og jeg har helt sikkert, som du antyder, gått glipp av masse deilig sex. For som menneske er jeg tilstrekkelig erotisk anlagt, eller hva jeg skal si, nokså leken og kreativ.. Hm.. Og du: Men man kan jo se hvordan mange menn vokter på gasellene sine når man er på butikken og handler f.eks. Hva er det for no rart 'a? Ikke se, hu er min, ikke se på han.. (på meg!!) ikke se, ikke se!! Jo, som sagt, mulighetene har vært der de, men.. både respekt og samvittighet. Syndere i sommersol, Sigurd Hoel. Sier den TITTELEN deg noe? Er det i det hele tatt noe som heter synd? Hva er synd? Hvis jeg vil ha sex utenfor ekteskapet, er det synd? Vil bare leike litt, ha det litt gøy. Elsker ikke (jeg elsker deg), bare blåser av noen grynt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-890252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ggjjjjjjjjj Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Misliker ordet "relliøs", men jeg tror på Gud og på Jesus, og på syndenes forlatelse bl.a. Så da kan jo du lure på hvorfor jeg ikke satser friskere? - Det har jeg nesten ikke noe godt svar på, men samvittigheten min har nok holdt meg tilbake. Jeg har mange venner som ikke har praktisert my way, og jeg har helt sikkert, som du antyder, gått glipp av masse deilig sex. For som menneske er jeg tilstrekkelig erotisk anlagt, eller hva jeg skal si, nokså leken og kreativ.. Hm.. Og du: Men man kan jo se hvordan mange menn vokter på gasellene sine når man er på butikken og handler f.eks. Hva er det for no rart 'a? Ikke se, hu er min, ikke se på han.. (på meg!!) ikke se, ikke se!! Jo, som sagt, mulighetene har vært der de, men.. både respekt og samvittighet. Syndere i sommersol, Sigurd Hoel. Sier den TITTELEN deg noe? Er det i det hele tatt noe som heter synd? Hva er synd? Hvis jeg vil ha sex utenfor ekteskapet, er det synd? Vil bare leike litt, ha det litt gøy. Elsker ikke (jeg elsker deg), bare blåser av noen grynt? Eh.. nå gav du overhodet ingn mening.. men er du religiøs er ikke det så rart. Trodde dealen var at man kunne gjøre akkurat som man ville jeg, bare man ba om tilgivelse etterpå? Er hvertfall sinnskt mye dobbeltmoral i religioner... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-892475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blynen Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Eh.. nå gav du overhodet ingn mening.. men er du religiøs er ikke det så rart. Trodde dealen var at man kunne gjøre akkurat som man ville jeg, bare man ba om tilgivelse etterpå? Er hvertfall sinnskt mye dobbeltmoral i religioner... Nei,jeg.pirka.vel.litt.borti.din.skralle.samvittighet.da..Tastaturet.er.ødelagt,saa.jeg.kutter.for.denne.gang!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/141391-%C3%A5-si-jeg-elsker-deg-f%C3%B8rste-gang/page/4/#findComment-893301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.