Piglet Skrevet 3. januar 2001 Del Skrevet 3. januar 2001 Hei! Jeg hadde et innlegg den 01.01. der jeg spurte om grunner for uteblitt menstruasjon. Jeg hadde utslag på CP 10. og 11. desember, men har fremdeles ikke fått blødning. Har tatt to negative grav.tester (25. og 31. des.). Ditt svar var som følger: "Det mest sannsynlige er at du kan ha vært gravid men at graviditeten ikke fortsetter. Da vil det vanligvis bli blødning etterhvert, evt noe rikeligere. Tenk på at det også kan være graviditet uten for livmoren, men da vil testen vanlig gi positivt utslag." Det jeg lurer på er _hvor_ lang tid jeg kan forvente å gå før en slik blødning starter. Og ved en evt. ex.u., når begynner det å bli fare for alvorlige komplikasjoner? Kan man ved ul. påvise de to nevnte alternativer? Og er det noen mulighet for at "restene" må fjernes manuelt dersom de ikke kommer ut av seg selv? Jeg ville være svært takknemlig for svar, da dette gjør meg noe nervøs og påvirker nattesøvn, humør m.m. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14150-tidlig-missed-abortion/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. januar 2001 Del Skrevet 6. januar 2001 For det første så er det ikke sikkert at du i det hele tatt har vært gravid! Hvis du ikke har smerter eller blødning, kan du bare se det an. Noen graviditeter kan muligens bare 'visne bort' av seg selv. Ultralyd kan skjelne mellom de to typer av graviditet, men sannsynligvis ikke på så tidlig et tidspunkt, og det kan ikke være dannet mye vev som evt må bort 'manuelt'. Du behøver absolutt ikke bli nervøs over det svar jeg har gitt. PS Hvis du har CP sticks til overs, så ta en test. Noen ganger kan det være andre grunner til utslag. Gi tilbakemelding om sticksen er positiv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14150-tidlig-missed-abortion/#findComment-69011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 8. januar 2001 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2001 For det første så er det ikke sikkert at du i det hele tatt har vært gravid! Hvis du ikke har smerter eller blødning, kan du bare se det an. Noen graviditeter kan muligens bare 'visne bort' av seg selv. Ultralyd kan skjelne mellom de to typer av graviditet, men sannsynligvis ikke på så tidlig et tidspunkt, og det kan ikke være dannet mye vev som evt må bort 'manuelt'. Du behøver absolutt ikke bli nervøs over det svar jeg har gitt. PS Hvis du har CP sticks til overs, så ta en test. Noen ganger kan det være andre grunner til utslag. Gi tilbakemelding om sticksen er positiv. Hei! Du ba meg komme med en tilbakemelding etter å ha tatt en CP-stick. Jeg har desverre ingen liggende for øyeblikket. Da jeg nå har kommet frem til at utslaget må ha vært feil, føler jeg absolutt _ingen_ trang til å betale 300 kr. for en ny pakke. Jeg føler meg nesten lurt, slik at jeg gikk glipp av den egentlige eggløsningen denne måneden, hvilket ikke er spesielt hyggelig når man er desperat etter å bli gravid igjen. Jeg har lagt inn et nytt spørsmål den 07.01. vedr. den samme problemstillingen. Håper du kan ta deg tid til å svare på det snarest mulig. På forhånd takk. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14150-tidlig-missed-abortion/#findComment-69446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.