Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 28 år. Jeg begynte på p-piller da jeg var 15 og gikk på dem sammenhengende til oktober i fjor. Først nå har jeg min første mens etter at jeg kuttet ut pillene. Før jeg startet på pillene hadde jeg meget uren hud og uregelmessig mens. Jeg tenkte jo ikke den gang på at noe kunne være galt.... nå da jeg sluttet på pillen gikk det nesten et halvt år før jeg fikk mensen. Huden min er fet, men ikke med så mye kviser som før jeg startet på pillen. Jeg har lagt på meg tre kg siden jeg sluttet, selv om jeg er VELDIG nøye med hva jeg spiser og trener 4-5 ganger i uken. Hva er vanlig vektøkning første halve året etter pillestopp dersom man har PCOS?? Jeg synes jeg har økt hårvekst under armer, langs bikinilinje og på leggene, men ikke noe i ansiktet eller på brystet.

Jeg har bestilt time hos gynekolog for å sjekke om jeg kan ha PCOS. Er det noen der ute som har PCOS som mener jeg kan ha det?? Jeg har ingen barn og ønsker for tiden ikke det, men jeg har jo lyst på en gang.....

Håper på svar for det er så lenge til jeg har fått time hos gynekologen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141546-kan-det-v%C3%A6re-pcos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utifra det du skriver er det vanskelig å si om du har PCOS eller ikke. Det er ikke uvanlig at det tar flere måneder etter p-pilleslutt før mensen kommer. Økt behåring kan også komme som følge av at du slutter med pillen - du hadde ellers fått det før.

Avvent gynekologtimen du.

• 2 måneder senere...

hei,

når jeg leser innlegget ditt kjenner jeg meg så igjen. har alle de symptomene du beskriver. Har ikke gu-time før om en mnd.. Så det jeg lurer på er om du fikk konstatert PCO?

klem

Hei! Jeg fikk diagnosen PCO ja.... jeg hadde i den forbindelse noen spøsmål som jeg sendte Mette Moen. Tittelen på innlegget, samt dato er:

"PCO(S )og p-piller - Klemzi" (2004.04.22 08:31)

Re: PCO(S )og p-piller - Mette Moen, Gynekolog (2004.04.23 09:14)

Jeg har startet på pillen igjen og vil bruke den frem til jeg ønsker barn. Da kommer jeg til å ta kontakt med gynekologen for videre veiledning og eventuell hjelp. Han var veldig hjelpsom og oppmuntrende! Vi får ta det som det kommer:) Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...