Gå til innhold

sykemelde ham for mitt bekken?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten

Jeg er ca. 18 uker på vei med nr tre, og sliter med bekkenløsning. I tillegg får jeg blødninger innimellom, og legen sier at jeg bør ta det med ro. Det går ikke det med en mann som jobber fra morgen til kveld, og kun kan hjelpe til med kveldsstellet. Eldstemann er i bhg.,men det er jeg som gjør henne i stand. Han har nok med seg selv og bruker like lang tid på det, som jeg bruker på å gjøre i stand og servere frokost til de to små. Pappaen kjører den eldste i bhg og hun kommer hjem med drosje,så jeg har bare den minste. Men, det er mer som må gjøres i et hushold på 4stk. Regner med at de fleste vet hva, men jeg kan jo nevne at vaskemaskinen er i kjelleren og i natt begynte jeg å blø igjen etter bare 3 turer ned i kjelleren. Jeg kan jo ikke gjøre noen ting lenger! Støvsuging og gulvvask tør jeg nesten ikke tenke på en gang, av frykt for at bekkenet skal klikke og blødningene skal komme igjen. Hva kan gjøres ? Har jeg krav på hjelp fra kommunen? Kan min mann sykemeldes i korte perioder av gangen eller er den eneste muligheten for full hvile å bli lagt inn på sykehus, med hvem vet til å ta seg av ungene? Er det noen som kan svare meg på det? Jeg blir veldig takknemlig for alt av svar,- også fra andre som kanskje er i samme situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14188-sykemelde-ham-for-mitt-bekken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ingen lett situasjon dere har kommet i, og jeg er ærlig talt litt usikker på hvordan det hele lar seg løse. Du sier ingen ting om du er i arbeid utenfor hjemmet. Er du det, bør du selvfølgelig sykemeldes. Er du hjemmeværende, kan ditt arbeid anses å være å ha omsorg for det barnet som ikke er i barnehage. Er du ikke i stand til å gjøre den jobben, tror jeg faktisk din mann kan bli sykemeldt. Gå inn på forum for trygdespørsmål, eller snakk med din lege. Det er helt klart at du bør ta det veldig rolig, ihvertfall med tanke på blødningene. Har du ikke snakket med din lege om dette, bør du gjøre det snarest. Husarbeid bør du ikke gjøre hvis det er sånn at du blør med jevne mellomrom. Alt som kan provosere blødningen, bør unngås. Bekkenet ditt må du også ta hensyn til, og det gjelder i første omgang å avlaste. Ikke gjør noe som gjør vondt. Gjør alt med paralelle bein, f.eks. vri deg ut av senga/bilen med samlede bein. Sov med en pute mellom beina, og sørg for å hvile mye.

Det kan godt tenkes at du og din mann får en liten konflikt med tanke på alt ansvar du må overlate til han. Har dere råd til en vaske hjelp, så ikke nøl med å skaffe en. Ellers er det din mann som må ta hovedansvaret for å få hjulene til å gå rundt. Det er riktig som du sier, at en innleggelse kan være alternative når man har blødninger. Bekkenløsning blir man ikke innlagt for. Alt som gjelder risiko knyttet til barnet og gjennomføring av svangerskapet blir sett alvorlig på, så drøft dette nøye både hjemme og med din lege. Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...