Gå til innhold

Ryggskade/yrkesskade/erstatning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde jobbet som anleggsarbeider i 8 år,da jeg fikk en skade i ryggen,år 1996.Knall og fall,stor høyde.Fikk det godkjent som yrkesskade,gikk til behandling og omskolering.Spesialister,leger,kiropraktorer og fysioterapeuter fant bare ut at det va noe som ikke stemte i ryggen,siden musklene var så stramme,20% medisininsk invaliditet fastslo dem da.Fikk 50000 i men` erstatning for det.Hos trygdeeetaten.Så smertestillende og et veldig roligt liv var det som holdt meg oppe.Men jeg gikk videre med det,oppsøkte flere av landets exsperter.Siden jeg ikke klarte å leve med dette,selv etter endt utdanning. I 2003 fant dem 2 brudd i ryggen(endelig).Exspertene hadde ikke svar på hvorfor ikke dette var funnet ut før(kun tilfeldigheter etter utallige gang i røgnten, var svaret)Ble operert for dette i 2003 ,snart halvt år sia. Men har desverre ikke blitt noe bedre,med streng og skruer i ryggen,kanjse jeg i verstefall må ta en operasjon til,etc.Har advokat ,men det er godt å rådføre seg med andre.Knasker smertestillende og sovemedisin så det suser,eneste måten å leve på.Holder på med forsikringsselskapet no,men det tar tid.Jeg mener at hele min ungdomstid er forsvunnet,er 32 no og var 25 når skaden oppsto,altså 7 av de beste årene og hvem vet videre.Har tatt det veldig roligt,uten sex og samliv.Samt absolutt alt av fysisk aktivitet har vært borte.Og selfølgelig økonomien har vært langt,langt borte .

Mine spørsmål er ?Hvordan fastsetter dem den medisinske ivaliditeten? Hvor kan jeg begynne, har jeg noe hos trygdeetaten å hente,når det gjelder erstatning.Eller andre plass jeg kan henvende meg når det gjelder erstatnig.. Uansett hva du måtte ha på hjertet,vil jeg høre din vurdering av saken.Og jeg takker for det..

Hilsen frusrert

Skrevet

Er den medisinske invaliditetsgraden revurdert etter funn av to brudd og operasjon? Er erstatningen revurdert? Var det yrkesskadeerstatning du fikk?

Skrevet

Er den medisinske invaliditetsgraden revurdert etter funn av to brudd og operasjon? Er erstatningen revurdert? Var det yrkesskadeerstatning du fikk?

Nei den er ikke revurdert,dem revurdere vel ikke den før jeg er ferdig operert.Etter eventuelle operasjoner.Har fått beskjed å vente ennå et halvt år til før ny kontroll.Og hvem vet da, er jo selfølgelig fire forskjellige svar hos fire ulike spesialister.Vikarer etc.Nei erstatning har jeg ennå ikke hør noe om.Eneste for den tapte inntekta jeg har hatt,har jeg hørt noe om fra forsikringsselskapet.Men det går sent.

Nei på det siste også, dette var en men`erstatnig for et ikke økonomisk tap som dem sa.Fra trygdekontoret.

Skrevet

Nei den er ikke revurdert,dem revurdere vel ikke den før jeg er ferdig operert.Etter eventuelle operasjoner.Har fått beskjed å vente ennå et halvt år til før ny kontroll.Og hvem vet da, er jo selfølgelig fire forskjellige svar hos fire ulike spesialister.Vikarer etc.Nei erstatning har jeg ennå ikke hør noe om.Eneste for den tapte inntekta jeg har hatt,har jeg hørt noe om fra forsikringsselskapet.Men det går sent.

Nei på det siste også, dette var en men`erstatnig for et ikke økonomisk tap som dem sa.Fra trygdekontoret.

Ok. det høres jo ut som om din situasjon er betydelig mer komplisert enn da invaliditetsgraden første gang ble satt, og erstatning utbetalt. Siden du er veldig i tvil om disse spørsmålene lurer jeg på om du har en god nok advokat? Er advokaten en med erfaring i yrkesskadesaker/pasienterstatningssaker?

Skrevet

Ok. det høres jo ut som om din situasjon er betydelig mer komplisert enn da invaliditetsgraden første gang ble satt, og erstatning utbetalt. Siden du er veldig i tvil om disse spørsmålene lurer jeg på om du har en god nok advokat? Er advokaten en med erfaring i yrkesskadesaker/pasienterstatningssaker?

Jo jeg har nok bra advokat,men har bare hatt han i noen mnd. Fint å få litt input her og der når en er usikker. Kansje hvis det var noen i samme situasjon,og vært bort i dette før..Det er bare det at det tar jævla lang tid med allt som har med forsikringsselkaper å gjøre.Når en skal ha noe fra dem.Men ikke motsatt..Men er ennå litt usikker om det er andre jeg kan kontakte, eller er det bare og vente.Syntes jeg har venta nok no..

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Synes du først skal få en helt ny vurdering av en fysikalsk-medisiner.

Disse jobber med å vurdere graden av medisinsk invaliditet, og av yrkesmessig. Førstnevnte gjenspeiler hvor mye skaden isolert ( kun ryggen) begrenser din arbeidsevne.

Velg en fysikalskmedisiner som er helt uavhengig av forsrikringsselskap og de innvolverte parter til nå. Friskvernklinikken i Asker kan være et alternativ. Du må ha henvisning fra fastlegen din. Billedteknikker på rygg har blitt stadig bedre. Derfor kan de ha oversett noe før, mens de ser brudd på nye bilder. Fysikalsk-medisineren må få se på ALLE bildene.

Du må få hjelp til å finne riktige meidisiner. Det du bruker nå er uheldig på sikt. Legen må også kartlegge om du har blitt deprimert av alle plagene, noe som ikke er uvanlig. Friskvernklinikken i Asker utenfor Oslo er et godt valg for deg. Du må ha henvisning fra fastlegen din ( stå på for å få dette). Ventetiden er flere måneder, men det må du finne deg i. Finn deg også i å reise til f.eks Asker selvom veien er litt lang for deg.

• 2 år senere...
Skrevet

Hei igjen, no har jeg endelig fått fastsatt den medisinske invaliditeten på ryggen min.. Fikk den fastsatt før jul til 25%..Skadet meg i 1996 og fikk ivaliditeten fatsatt i 2006 Hvor my kan jeg kreve hos forsikringsselskapet i men` erstatning..Vet jo dem har standardiserte modeller som dem går etter.. Men har du noen pekepinn hvor mye, noen som har fått det før ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...