Gjest HIlsen muffins Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hei! Er ei jente på 20 år som har noen spm om p-piller, menstruasjon, angrepillen mm. Jeg begynte med p-piller for nøyaktig tre uker siden (Yasmin). Har ikke brukt p-piller eller annen form for prevensjon tidligere (kun kondom). Litt over en uke før jeg begynte med p-pillen hadde jeg og kjæresten min ubeskyttet samleie 1-2 ganger (litt usikker på den ene gangen, vi brukte kondom, men tror den sprakk..). Jeg tok angrepillen først et par dager senere, fikk ikke skaffet det før. Nå er det jo sånn at man helst ikke skal ta angrepillen flere ganger i samme syklus. Jeg hadde tatt den ca tre uker tidligere også, og burde vel ikke tatt den igjen, men jeg ville være på den sikre siden. En uke senere fikk jeg mensen, 1 uke for tidlig. Jeg var litt usikker på om det egentlig var menstruasjon, fordi blødningen var såpass svak (vanligvis pleier jeg å blø kraftig de to første dagene, deretter blør jeg veldig lite noen dager, og menstruasjonen er gjerne også litt brunaktig disse siste dagene) Denne gangen var det som om jeg blødde i motsatt rekkefølge..Det begynte veldig svakt (og brunaktig), men jeg regnet dette som menstruasjon og tok første p-pille på brettet. Deretter fortsatte jeg å blø lite i noen dager, og etter ca en uke virket det som det skulle gi seg. Men så gikk det noen dager til med veldig lite mens, og så plutselig var det som om menstruasjonen begynte på nytt. Denne gangen var det nesten normalt, jeg blødde mye de par første dagene, så dabbet det litt av, men begynte å blø mye igjen litt senere. Nå har jeg hatt mensen sammenhengende i tre uker, siden jeg begynte på p-piller, og i dag har jeg altså hatt min første 'pillefrie' dag. (blødningene er fortsatt like sterke..de par siste dagene har det også kommet klumper av blod/slim/gudene vet hva) Jeg er klar over at blødningene ikke er normale de første månedene etter man begynner med p-piller, og at det kan oppstå såkalte mellom-blødninger og lignende, men er dette normalt? Kan det være at jeg begynte å ta pillene for tidlig? (at de første dagene med lite blødning ikke var menstruasjon)? Eller kan det at jeg fikk lite blødning og for tidlig mens ha noe å gjøre med at jeg tok angrepiller med tre ukers mellomrom? Kan jeg ha vært gravid da jeg begynte på pillene? Hva skjer hvis man tar p-piller mens man er gravid? Hva skjer hvis man ikke tar den første pilla akkurat den første dagen av menstruasjonen? Er det en vanlig bivirkning å få hodepine? Jeg får svært sjelden vondt i hodet (ca en gang i året). Nå har jeg hatt vondt i hodet de tre siste dagene. Oi, dette ble mer enn jeg trodde.. men måtte forklare situasjonen! Jeg har ikke så mye greie på p-piller og sånne ting, håper dere kan hjelpe meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142023-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
scindapsus Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har egentlig ikke så mye å bidra med.. men en venninne av meg begynnte på Yasmin, og hadde sammenhengende små og store blødninger nesten 3 mnd. før det stabiliserte seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142023-p-piller/#findComment-893691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.