Gå til innhold

God kveldsmat til kos?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

I kveld har vi endelig fri begge to, og skal gå en lang tur i sola og slappe av hjemme i kveld med en god film. tenkte å lage noe god "kose" mat til kvelds...

Enten ost/skinke pai eller noe i den duren der.. Har ikke pai-form da, så kan bli litt vanskelig! ; )

Noen som har andre gode forslag til lettvinn og god kveldsmat?

Skrevet

Spekemat og reker er god og lettvint vår-mat.

Gjest hva med
Skrevet

Taco/pita med tilbehør.

Wok(lage selv eller ferdig i pose).

Pappa Bjørn
Skrevet

Skinke, eggerøre, potetsalat og fersk loff. Kaldt øl ved siden.

mariaflyfly
Skrevet

Taleggio ost, parmaskinke og foccatiabrød. *nammenam*

Gjest Pricilla
Skrevet

Taleggio ost, parmaskinke og foccatiabrød. *nammenam*

Hørtes godt ut... Men hvor får man kjøpt alt det "fancy" der? Ikke på kiwi i hvert fall.. Parmaskinke har de vel, men..

Får man kjøpt ferdig pesto noen sted?

Gjest grebinnen
Skrevet

Du blir feit av å spise kveldsmat. Hva med litt grønnsaker og dip istedenfor.

Bytt ut filmen med sex og så blir det bra.

Skrevet

Hørtes godt ut... Men hvor får man kjøpt alt det "fancy" der? Ikke på kiwi i hvert fall.. Parmaskinke har de vel, men..

Ferdig pesto har de til og med på Prixen her hvor jeg bor. Og jeg har sjelden sett en butikk med så elendig utvalg som den[1]. Du finner det i pastahyllen i en hvilken som helst dagligvarebutikk.

[1] De er av typen butikk som har "poteter". At man ikke får vite potetsorten er nå en ting, men man må gjette vilt på om det er kokefaste eller melne poteter de har i dag. Ofte har de blandet flere sorter i samme binge, så man får noen poteter som er istykkerkokt mens resten fremdeles er harde. Hvem var det som fant på doktrinen om at matvarer skal gjøres så billig og generisk som overhodet mulig? *grumf*

Gjest næhæhei
Skrevet

Du blir feit av å spise kveldsmat. Hva med litt grønnsaker og dip istedenfor.

Bytt ut filmen med sex og så blir det bra.

Det er en myte at man blir feit av å spise kveldsmat, eller andre tider på døgnet. Finner ikke linken, men det var nettopp offentliggjort en rapport om akkurat det der.

Så det så :o)

Gjest what the...
Skrevet

Rakørret,eggerøre,mandelpotet,flatbrød,smør og pils.:o)

mariaflyfly
Skrevet

Taleggioen får man bare i ostedisken på Ultra og ICA. Men den er til gjengjeld verd å smake på! ;o) Foccatiabrødet som naboen min baker, unner jeg alle å smake. Jeg er forøvrig heldig som har en av landets beste kokker til nabo. ;o) Mange koselige fredagskvelder når han mekker mat og vi har med vin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...