Gå til innhold

Oppsigelse av leiekontrakt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hos oss

Ja, med mindre annet er avtalt, er oppsigelsesfristen gjensidig.

Men jeg har leid mye, og opplevd de fleste utleiere som rimelige. Snakk med henne / ham om dette, hvis det er slik at leiligheten skal pusses opp / selges etc, så kan det jo tenkes at de kan være interessert i at du flytter ut tidligere, hvis det er det du vil.

Jeg har flere ganger funnet ny leietaker til utleier når jeg har sagt opp leieforhold, og fått flyttet når jeg ville.

Det viktigste er å være ute i god tid, kan du allerede nå (eller snart) si at du gjerne vil flytte ut f.eks en måned tidligere, så har jo utleier større sjanse til å benytte den siste måneden til noe (skaffe håntverkere etc) enn hvis du spør om du kan flytte ut "neste uke".

Gjest Pricilla

ja det må du. Vi fikk oppsigelse i midten av februar, huseier måtte selge. Men han var ganske "grei" og sa at hvis vi ville flytte (vi ville jo ut som fort som mulig, pga. visninger osv.) så kunne vi betale siste husleia i mars. Så vi flyttet i midten av mars - og nå er leieforholdet over. Han har enda ikke solgt...

Hvis huseier ikke vil la deg "slippe" før, så burde du bo der tre mnd. for å ikke tape så mye på det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...