Gjest Grumpy Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Jeg fikk oppsigelse fra huseier i dag. Tre måneders oppsigelsestid. Hvis jeg finner ny leilighet fort og flytter ut før de tre månedene er over, må jeg likevel betale leie ut oppsigelsestiden? 0 Siter
Gjest hos oss Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Ja, med mindre annet er avtalt, er oppsigelsesfristen gjensidig. Men jeg har leid mye, og opplevd de fleste utleiere som rimelige. Snakk med henne / ham om dette, hvis det er slik at leiligheten skal pusses opp / selges etc, så kan det jo tenkes at de kan være interessert i at du flytter ut tidligere, hvis det er det du vil. Jeg har flere ganger funnet ny leietaker til utleier når jeg har sagt opp leieforhold, og fått flyttet når jeg ville. Det viktigste er å være ute i god tid, kan du allerede nå (eller snart) si at du gjerne vil flytte ut f.eks en måned tidligere, så har jo utleier større sjanse til å benytte den siste måneden til noe (skaffe håntverkere etc) enn hvis du spør om du kan flytte ut "neste uke". 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 Ja dersom du ikke finner en ny leieboer. Dere har nok i kontrakten avtalt en gjensidig oppsigelse på tre måneder skulle jeg tro. Dersom du ikke betaler blir det vel trukket fra i depositumet. Mvh 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 1. april 2004 Skrevet 1. april 2004 ja det må du. Vi fikk oppsigelse i midten av februar, huseier måtte selge. Men han var ganske "grei" og sa at hvis vi ville flytte (vi ville jo ut som fort som mulig, pga. visninger osv.) så kunne vi betale siste husleia i mars. Så vi flyttet i midten av mars - og nå er leieforholdet over. Han har enda ikke solgt... Hvis huseier ikke vil la deg "slippe" før, så burde du bo der tre mnd. for å ikke tape så mye på det.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.