tyren1972 Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Hei, Sendte deg dette for en uke siden; Hei, Jeg fikk råd av deg tidligere å bruke provera for å hindre endo-cyste. Hadde en laproskopi og fjernet eggstokk. Begynte med provera tre ganger daglig to uker etter siste mens første dag. Nå etter tre ukers bruk har jeg plutselig fått mensen. Det er mer enn en liten blødning. Kan det være noe farlig, eller kan jeg rett å slett ha rukket og ha eggløsning før jeg begynte på tablettene? Skulle jeg ha begynt på første dag i mensen? Problemet er at jeg blør enda (9 dager), ser ikke ut til å bli mindre, men det har hele tiden ikke vært mye. Alikevel er det mer enn små-blødninger som jeg har hatt før med p-piller. Er det provera tablettene som gjør det, eller kan det være f.eks. kreft i livmorhalsen. Tok en prøve i juni 2003. De ville kanskje sett om det var noe under laproskopien i februar? Kan en cyste dukke opp så fort? Synes jeg kjenner kul oppi der igjen, eller er det bare livmoren? (Bak og øverst på livmorhalsen, mot endetarmen) Det var slik jeg oppdaget det sist. Skal til gynekolog 23/4. Kan jeg vente til da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142636-forsatt-bl%C3%B8dning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Ja, du kan ha fått eggløsning og det er en vanlig menstruasjon. Det er ikke uvanlig med blødninger i den første tiden etter man har startet med hormonbehandling med Provera. Noen ganger må man øke dosen. Det var vært brukt så mye som totalt 100 mg Provera daglig ved endometriose. Endometriosecyster vil ikke gi blødning som du beskriver. Kan du ikke øke dosen av provera i noen dager-uker? du kan gjerne ta dobbel dose (opp til 30 mg x 3) og så se om det ikke hjelper før du skal til gynekologen om små tre uker? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142636-forsatt-bl%C3%B8dning/#findComment-901383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.