Gå til innhold

Kvinner som kler seg utfordrende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest spille på kropp

Dette vil kanskje komme som et sjokk, men here goes:

Kvinner er som folk flest - forskjellige!

Grunnen til at jeg spør er at jeg har syntes litt synd på kvinner som har måttet by fram kroppen sin på denne måten for å få oppmerksomhet. Jeg har på en måte sett på det som et uttrykk for dårlig selvtillit, men det trenger det ikke være, kanskje tvert imot eller hva synes dere? Jeg er kvinne selv og kan kle meg litt utforende i de rette anledningene, men utover dette føler jeg at det kan bli feil og horete. Hvor går grensen før det virker horete? Hvordan se mannfolk på dette? Hvis dere ser en dame som har kledd seg veldig utforendre - tenker dere at hun er villig da eller synes dere hun bare er sexy?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har syntes litt synd på kvinner som har måttet by fram kroppen sin på denne måten for å få oppmerksomhet. Jeg har på en måte sett på det som et uttrykk for dårlig selvtillit, men det trenger det ikke være, kanskje tvert imot eller hva synes dere? Jeg er kvinne selv og kan kle meg litt utforende i de rette anledningene, men utover dette føler jeg at det kan bli feil og horete. Hvor går grensen før det virker horete? Hvordan se mannfolk på dette? Hvis dere ser en dame som har kledd seg veldig utforendre - tenker dere at hun er villig da eller synes dere hun bare er sexy?

Noen grunn til at du legger ut det samme innelgget på nesten alle forumene her?

det er sexy!

petter smart

Ofte er det nok dårlig selvtillit. En ser jo de feite neger-dundrene på ricki lake. De er ikke pene og synes det neppe selv heller, egentlig. Men de overkompenserer for dette og viser fram alt.

Mange er også stokk dumme og bruker kroppen for å få oppmerksomhet eller andre fordeler.

Mange selvsikre, intelligente og selvstendige kvinner velger å ikke kle seg utfordrende i frykt for å bli sett på som dumme og/eller ha mangel på selvtillit.

Jeg synes det er pent med jenter som har en fin kropp og viser fram litt av den. Men blir det for mye så blir det vulgært og jeg antar at hun er stokk dum.

Er du ikke særlig pen synes jeg ikke du bør vise for mye kropp. Da blir det patetisk (tenker da mest på kvinner ala de på ricki lake, som veier 200 kg og går ut i kun tangatruse og bh).

Annonse

ShitDiddelyDo

"Har lurt litt på dette. Er dette et uttrykk for selvtillit over egen kropp eller er det bare et skrik om oppmerksomhet fra det motsatte kjønn?"

For et merkelig spørsmål.

Selv er jeg gutt, men når jeg skal ut forsøker jeg likevel å kle meg best mulig. Slik at jeg skal ta meg best mulig ut.

Det er ikke på grunn av lav selvtillit. Ei heller er det på grunn av mitt skrik etter oppmerksomhet.

Jeg vil rett og slett ta meg best mulig ut.

Hva er galt med det? Hva er galt med kvinner som vi ta seg best mulig ut? Det er vel ingen hemmelighet at gutter liker pene jentekropper. Mener du at de med pene jentekropper bør skjule seg mest mulig fordi det ikke tar seg ut å forsøke og se best mulig ut? Skamme seg over å ta seg bra ut?

Gjest Kjøtteteren

"Har lurt litt på dette. Er dette et uttrykk for selvtillit over egen kropp eller er det bare et skrik om oppmerksomhet fra det motsatte kjønn?"

Selv er jeg gutt, men når jeg skal ut forsøker jeg likevel å kle meg best mulig. Slik at jeg skal ta meg best mulig ut.

Det er ikke på grunn av lav selvtillit. Ei heller er det på grunn av mitt skrik etter oppmerksomhet.

Hva er galt med det? Hva er galt med kvinner som vi ta seg best mulig ut? Det er vel ingen hemmelighet at gutter liker pene jentekropper. Mener du at de med pene jentekropper bør skjule seg mest mulig fordi det ikke tar seg ut å forsøke og se best mulig ut? Skamme seg over å ta seg bra ut?

Det er alltid fascinerende å se folk trekke konklusjoner ut fra et innlegg som i realiteten ikke antyder noe som helst.

ShitDiddelyDo

Det er alltid fascinerende å se folk trekke konklusjoner ut fra et innlegg som i realiteten ikke antyder noe som helst.

Det var et svært generaliserende innlegg, hvor skribenten, åpenbart, antok at kvinner er en homogen rase.

Alternativet er at jentungen som skrev innlegget er 12 år gammel og ikke visste bedre.

Gjest Kjøtteteren

Det var et svært generaliserende innlegg, hvor skribenten, åpenbart, antok at kvinner er en homogen rase.

Alternativet er at jentungen som skrev innlegget er 12 år gammel og ikke visste bedre.

Joa, det er en mulig tolkning. Blabla.. Peace.

Man kler og sminker seg slik at man fremhever sine fordeler og skjuler sine ulemper.

Har man slank og har fine pupper, kler man seg i trange overdeler. Har man flott rumpe har man trange bukser som fremhever det.

Har man ikke rumpe, bruker man bukser som ikke viser det.

Man pynter seg når man går ut og vil selvfølgelig se best mulig ut.

Annonse

Gjest spille på kropp

Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg mener at alle bør gjøre det beste ut av seg selv. Men jeg har selv sett jenter som har kledd seg i så utringede topper at puppene nesten har faller ut og så korte kjørter at man nesten ser rompa og det vil jeg ikke kalle selvtillit heller et skrik om oppmerksomhet.

Gjest spille på kropp

Jeg synes det var ganske klart hva han antydet. Fikk du det ikke med deg eller forstod duu bare ikke? Det er noe som heter å lese mellom linjene vet du.

Gjest spille på kropp

Ingen av delene stemmer. Innlegget er ikke generaliserende, nærmere spørrende og inviterende til refleksjon og diskusjon rundt et tema. Det var det som var meningen. Jeg er heller ingen 12 åring.

ShitDiddelyDo

Ingen av delene stemmer. Innlegget er ikke generaliserende, nærmere spørrende og inviterende til refleksjon og diskusjon rundt et tema. Det var det som var meningen. Jeg er heller ingen 12 åring.

Så du vil altså diskutere hvorfor jenter liker å ta seg best mulig ut?

Svaret på det sier seg vel selv. Du vil helt sikkert også ta deg best mulig ut. Hva som regnes som "best mulig" er selvsagt en definisjonssak, all den til vi alle har ulike preferanser.

Tror du ikke at jenter som går i korte skjørt og ekstreme utrigninger gjør det for å ta seg best mulig ut? For å føle seg vel?

Gjest Kjøtteteren

Jeg synes det var ganske klart hva han antydet. Fikk du det ikke med deg eller forstod duu bare ikke? Det er noe som heter å lese mellom linjene vet du.

Hva er det du babler om??

Jeg kritiserte ShitDiddelyDoo for noe jeg så som en feiltolkning av ditt opprinnelige innlegg. Min tolkning av dette innlegg stemmer overens med den du presiserer nedenfor til nevnte opponent.

Ta deg en dram. Det kan i alle fall ikke misforstås.

hjelpe meg for et møl. Jeg er helt enig med shit her...det er ikke noe galt i å ville ta seg bra ut. den dagen du driter i utseendet ditt, det er den dagen du ligger for døden.

Det er antagelig like mange årsaker som det er "utfordrende kropper".

Grensene er flytende på hva man definerer som utfordrende. Jeg syntes det er ok når kvinner viser at de er kvinner.- Men det er usmaklig "å skryte avdet"...

Unnskyld, - har du hår på brystet?

- Nei...

- Da har du for dyp utrigning...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...