Gå til innhold

Han har sjeldnere lyst enn meg

Anbefalte innlegg

lillith1365380330

Han har sjeldnere lyst enn meg. Og det synes for meg å være slik at når menn har bestemt seg for at de ikke har lyst, så er de på ingen måte innstilt på å prøve å få det. Etter å ha prøvd 'alt', har jeg nå resignert og ligger passivt og venter på at han skal ta initiativet. Så slipper jeg i hvert fall å bli avvist og føle meg sint, lei meg og dum. Har han lyst, så er det det samme hva jeg sier, gjør eller hvordan jeg kler meg, sex blir det. Og har han ikke lyst, så er det like mye det samme hva jeg sier, gjør og hvordan jeg kler meg, sex blir det ikke. Som kvinne vet jeg at det fint går an å få lyst bare man gir seg selv sjansen. Kan ikke menn det? Hva skal jeg gjøre for å få ham med? Nå klager han på at jeg er passiv og tar for lite initiativ. Javisst! Hva med å komme meg litt i møte da? Å bli avvist halvparten av gangene, gir i hvert fall meg såpass nedtur at jeg ikke vil utsette meg selv for det noe mer. Så altså: Hvordan forfører man en mann?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142770-han-har-sjeldnere-lyst-enn-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillith1365380330

Gjør mer husarbeid.

Javisst :-D Det er vel det rådet dere menn har fått de siste tredve årene når hun ikke vil. Men vi bor ikke sammen... Nåja, jeg kunne jo gjøre litt husarbeide for ham for det, iført .... veldig lite. Men om det hjelper ... sukk!

Ikke la han få biten sin hver gang han vil. Når det er gått en god stund pirrer du ham, men går ikke hele vegen. Gjenta to, tre ganger.

Han må skjønne at det ikke skal være kun på hans premisser.

I mellomtiden krydrer du ham med dype tungekyss han sjelden vil glemme.

Når du føler for det, binder du ham fast i senga og går så langt du vil. Sannsynligvis hele vegen.

Tips fra

Gjest sexlill

Jeg vet hva du snakker om. Mannen min er slik, og har vært slik så lenge vi har vært sammen (10 år nå).

Kjempefrustrerende!

Og som du skriver, vi kan jo hjelpes på vei til å få lyst. Men mannen min nekter å bli med på det!

Må si at jeg har resignert. Gidder ikke å styre noe mer med det. Nå har også min sexlyst blitt mindre (etter 2 fødsler), samt at jeg har fått meg en vibrator!

petter smart

Det du beskriver der er del vel flest menn som opplever. Uten at det hjelper deg stort.

Det høres kanskje dumt ut, men har du spurt han om dette? Jeg har liten tro på metoder som går ut på å nekte han sex osv. Det blir bare enda verre av slik.

Men du må få han til å forstå at sex ikke er noe han skal bestemme over. At han ikke kan forvente at du alltid stiller opp, mens han aldri stiller opp med mindre han selv har lyst. Har du ikke lyst så sier du nei. Og holder på det. Tvinger han seg da til sex er det voldtekt og du bør anmelde han.

Når det gjelder å forføre en mann så er det normalt veldig enkelt. Sexy undertøy, en grov SMS/mail, litt kos/stryking, være lettkledd, si rett ut at du er kåt, lek med deg selv i senga osv osv. De fleste menn er enkle slik, men det hjelper jo heller ikke deg når din ikke er det.

Prøv å snakk om problemet.

Annonse

lillith1365380330

Det du beskriver der er del vel flest menn som opplever. Uten at det hjelper deg stort.

Det høres kanskje dumt ut, men har du spurt han om dette? Jeg har liten tro på metoder som går ut på å nekte han sex osv. Det blir bare enda verre av slik.

Men du må få han til å forstå at sex ikke er noe han skal bestemme over. At han ikke kan forvente at du alltid stiller opp, mens han aldri stiller opp med mindre han selv har lyst. Har du ikke lyst så sier du nei. Og holder på det. Tvinger han seg da til sex er det voldtekt og du bør anmelde han.

Når det gjelder å forføre en mann så er det normalt veldig enkelt. Sexy undertøy, en grov SMS/mail, litt kos/stryking, være lettkledd, si rett ut at du er kåt, lek med deg selv i senga osv osv. De fleste menn er enkle slik, men det hjelper jo heller ikke deg når din ikke er det.

Prøv å snakk om problemet.

Jeg har snakket med ham om det - flere ganger. Jeg har spurt ham om hva jeg skal gjøre for å tenne ham når han i utgangspunktet ikke har lyst. Det har han ikke svart på. Ikke fordi han ikke vil, men fordi han ikke kan. Det er en ny situasjon for ham å få tilbud om sex oftere enn han selv vil.

Jeg har spurt ham om jeg ikke kan få utforske kroppen hans når han ikke har lyst, så kan vi se hva som skjer, om det skjer noe. Jeg er jo mer enn i stemning for å jobbe for ham, jeg, da, når jeg er i det lunet. Gjerne i et par timer om så skal være. Trenger bare ti minutter av de to timene for min egen del, jeg.

Så har han sagt at det ikke er noe problem for HAM, har han ikke lyst, så har han ikke lyst, da går han jo ikke glipp av noe, hvorfor jobbe med det da. Hvorpå jeg i en adskillig mindre forståelsesfull tone har svart at det er et problem for MEG, og da vil det til syvende og sist bli hans problem også. I hvert fall hvis han vil ha en initiativrik, aktiv dame i senga og ikke en 'som bare ligger der'.

Jeg har flere ganger påpekt at avvisningene fra hans side til slutt vil føre til at jeg slutter å ta initiativ.

Vel, etter forrige avvisning for et par måneder siden, sverget jeg på at dette vil jeg ikke utsette meg selv for noe mer. Så nå er jeg blant de damene som 'bare ligger der'.

Han klager jo nå, da.... indirekte .... ved å gi meg den kommentaren rett i øret etter at vi har hatt sex, om at jeg 'bare ligger der' og han 'må gjøre all jobben'. Nedtur etter noe som var grei nok sex for min del, synes nå jeg da. Og det føles jo også temmelig urettferdig slik situasjonen er. Han får det han har bedt om, mener jeg. Men om jeg spør ham mer direkte om det, så 'klager han ikke'. Da er jeg like langt.

lillith1365380330

Jeg vet hva du snakker om. Mannen min er slik, og har vært slik så lenge vi har vært sammen (10 år nå).

Kjempefrustrerende!

Og som du skriver, vi kan jo hjelpes på vei til å få lyst. Men mannen min nekter å bli med på det!

Må si at jeg har resignert. Gidder ikke å styre noe mer med det. Nå har også min sexlyst blitt mindre (etter 2 fødsler), samt at jeg har fått meg en vibrator!

Det er i det minste godt å høre at jeg ikke er alene og at det er andre der ute som tar dette seriøst. Jeg har prøvd å få hjelp i andre fora, hvorpå jeg stort sett har fått useriøse svar. Myten om at menn alltid har lyst og reagerer på det minste vink, lever tydeligvis i aller beste velgående. Men det er altså flere av oss som vet at det ikke alltid er slik.

Gjest har ofte lyst

Har det som deg!! Og er lei av å alltid bli avvist, og å alltid være den som tar initiativ. Nå prøver jeg å ikke gjøre det.. Jeg klarer fint å tenne ham, men så gidder han ikke ha sex..! Forstår det ikke. Har prøvd mye. Vi har det 1-2 ganger i måneden. Dere da?

lillith1365380330

Har det som deg!! Og er lei av å alltid bli avvist, og å alltid være den som tar initiativ. Nå prøver jeg å ikke gjøre det.. Jeg klarer fint å tenne ham, men så gidder han ikke ha sex..! Forstår det ikke. Har prøvd mye. Vi har det 1-2 ganger i måneden. Dere da?

Det ender ofte opp med tilsvarende, 1 - 2 ganger i måneden, men jeg kan være heldig også og ende opp med 1 gang i uka i snitt. Men jeg hadde ønsket meg sex hver gang vi traff hverandre, jeg, og gjerne flere ganger i døgnet - i hvert fall innimellom.

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det høres ut til at du har prøvd alle dine forførelseskunster, uten å ha møtt velvilje. Da er det vanskelig å mobilisere i det uendelige.

Å vente på at han skal ta initiativet, er en god oppskrift for å få ham til å ta mer initiativ. Noe som ofte er tilfellet når menn mister lysten, er at de i forkan kan ha hatt potensproblemer, eller at de har levd i den villfarelse at den må stå og stå og stå, ellers er de mislykket som elskere.

Det kan da hjelpe å fortelle at slike forventninger har du ikke.

Prøv å få mer av lek og glede inn i seksualiteten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...