Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 19 år som har hatt trang forhud fra jeg var liten av! Dette tror jeg har ført til problemer i senere tid, altså idag..

Idag klarer jeg å dra forhuden tilbake slik at hele penishodet synes uten problem, selv i errigert tilstand. Men ikke lenger enn akkuratt bak penishodet.. Det som min tidligere trange forhud har ført til tror jeg er 2 ting:

1. Jeg har utvikla talgkjertler. Jeg har noen prikker som er en blanding mellom hudfarge-og hvit på forhuden. De blir mest synlige når jeg er i errigert tilstand. De har aldri hverken svidd eller hvert plagsomme på noen som helst måte utenom at de bare "er der"... Jeg har ikke hatt kjæreste før nå pga dette! Jeg har alltid holdt tilbake pga dette, lurt på hva en jente ville sagt liksom! Men nå må jeg få noen svar, fordi jeg har møtt verdens nydeligste og snilleste jente, ei jente jeg rett og slett ikke Kunne si nei til å bli bedre kjennt med! Vi er nå kjærester..

Det jeg lurer på, èr dette talgkjertler, og er det NOE jeg kan gjøre for å få de bort? Eller i det minste få de til å bli mindre synlige?

2. Den trange forhuden førte også til noe litt "værre" Fordi strengen som går på undersiden av penis, den har grodd feil. Den er på en måte "festet" lengre opp enn den skal, så når jeg drar forhuden tilbake, så er det den som strammer opp, og hindrer i at forhuden går lenger... (Ikke fordi forhuden er for trang, men den henger på en måte fast) Her må jeg nok ta et snitt, men hvor må jeg henvende meg for å få gjort dette? Går det ann å gå til noen andre enn fastlegen sin? Og MÅ man snitte mye dersom man har dette problemet, slik at forhuden alltid vil være tilbakedratt liksom?

3. I pungen, er det vanlig at det kjennes ut som om det er forskjell på størrelsene på venstre og høyre? Og er det vanlig at det kjennes som om det ligger "tarmer" nede i pungen, som fører til stenene.. Eller er det meningen at det KUNN skal være 2 stener der?

Huttetu, ser ikke bra ut svart på hvitt egentlig ;]

Håper på opplysende svar!

Mvh,

en veldig usikker 19-åring..

God påske uansett ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142890-talgkjertler-pung-%C3%B2g-forhud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle gutter jeg har vært borti har hatt talgkjertler på penis. Helt normalt.

Pungen dine høres også normal ut, men hva vet jeg. Ikke så ofte jeg tafser på dem...

Det siste du lurer på aner jeg ingenting om, men hvis det er et problem er det nok best å gå til lege så kanskje han kan hjelpe deg :)

Alle gutter jeg har vært borti har hatt talgkjertler på penis. Helt normalt.

Pungen dine høres også normal ut, men hva vet jeg. Ikke så ofte jeg tafser på dem...

Det siste du lurer på aner jeg ingenting om, men hvis det er et problem er det nok best å gå til lege så kanskje han kan hjelpe deg :)

Har alle det? Jeg trodde liksom det vanlige var å ha "perfekt" hud hele veien jeg.. dvs samme "hudtype" helt ifra start og frem til begynnelsen av penishodet. Men hva har du isåfall tenkt om dette? Med tanke på oralsex.

Har alle det? Jeg trodde liksom det vanlige var å ha "perfekt" hud hele veien jeg.. dvs samme "hudtype" helt ifra start og frem til begynnelsen av penishodet. Men hva har du isåfall tenkt om dette? Med tanke på oralsex.

Har igrunn ikke tenkt noe over det... Men så er ikke jeg av de som suger mest heller da :o

Raska sammen noen linker til deg etter å ha søkt her på dol, men du kan igrunn søke selv. Gå på "søk" øverst her, og søk på talgkjertler i forumene. Da får du opp ørtenhundre svar fra leger om at det er normalt.

mil1365380270

"Jeg trodde liksom det vanlige var å ha "perfekt" hud hele veien jeg.. dvs samme "hudtype" helt ifra start og frem til begynnelsen av penishodet."

Huden trenger ikke være ensartet hele veien, og den forandrer seg også litt innimellom. Vet ikke om det skyldes at man fryser, svetter, alder, eller hva det er, men du kan slutte å bekymre deg for det :-)

Ang. oralsexen; jenter er også forskjellige, og de forandrer seg de også. Helt unødvendig bekymring det også m.a.o. :-)

Annonse

petter smart

Så godt som alle gutter har talgkjertler på penis. De er verken farlige eller noe en trenger å gjøre noe med.

At du ikke kan trekke forhuden ubegrenset bakover er også normalt. Strengen vil stoppe det. Så lenge du klarer å trekke forhuden langt nok tilbake slik at penishodet blir liggende åpent er ikke dette noe problem. Det vil sannsynligvis også gli lengre bak dersom du trekker forhuden tilbake mange ganger over tid.

Mange har ulik størrelse på testikklene. Dette er ikke farlig. Testiklene har "tråder" hengende i seg, ellers kunne de ikke tilført bl.a. sæd til penis. Dette er helt normalt.

Du høres helt normal ut og har neppe noe å frykte. Men du kan jo alltids gå til en lege og be han sjekke testiklene dine, bare sånn for sikkerhets skyld.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen vurderte at

spørsmålet ikke er relevant for dette forumet. Brukeren blir

selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon

for liknende spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...