lillith1365380330 Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg har nå lest de to bøkene til sexperten for å få noen tips. Og jeg har noen tanker rundt det at kvinner skal ta ansvar for egen orgasme. I mine tidligere forhold har mannen mer enn gjerne tilfredsstilt meg og tydelig hatt glede av det. Det har vært en selvfølge for ham at også jeg skal ha orgasme før vi gir oss. Like selvfølgelig har det vært fra min side å sørge for hans tilfredsstillelse. Og like stor glede har jeg hatt av å gi ham nytelse. Selvfølgelig har det vært jobb noen ganger. Å suge mens kjevene nesten går ut av ledd og kroppen nesten må brekkes rett igjen etter å ha sittet sammenkrøpet i halvtimesvis. Eller å 'tillate' ham hans eget tempo med 'inn-ut' i lange tider til det går for ham, selv om dette ikke er spesielt godt for meg og til tider ganske ubehagelig og ikke minst kjedelig. Det har aldri falt meg inn å klage på det som forekommer av jobb og ubehag underveis for at han skal få sitt. For de har jo stilt opp tilsvarende for meg og vist ekte bekymring dersom det innimellom skulle være slik at jeg ikke kom. Med disse mennene trengte jeg da heller ikke halvtimesvis for å komme. Fordi de hadde genuin interesse for å kjenne kroppen min, visste de godt hva de skulle gjøre. Og fordi jeg visste at de hadde glede av min nytelse og utløsning, og at de ikke plutselig ville gi seg sekundene før det skulle til å gå for meg, så var jeg så trygg og avslappet at orgasmene kom lenge før krampa tok mannen. Så jeg er i utgangspunktet vant til å få orgasme hver gang, og etter fylte tredve, også ved samleie dersom det ble gjort på 'rette' måten. Så jeg hadde 3-4 måter å komme på, og de varierte mellom disse, og funket ikke det ene, så prøvde de på eget initiativ en av de andre måtene. Og enda bedre, hver av dem fant fram til nye måter å gi meg orgasme på som jeg aldri ville ha kommet på selv, fordi de likte å utforske kroppen min, og faktisk kunne gi meg en runde uten samleie bare for å se hvor høyt de kunne få meg. De minnene ligger i samlingen min og hentes fram når jeg trenger et smil. Så møter jeg denne mannen, som i begynnelsen av forholdet synes det er helt greit at jeg får orgasme bare en tredjedel av gangene vi har sex. Det bekymrer ham ikke det aller minste, for det er jo vanlig at kvinner ikke får orgasme. Men JEG var vant til å få det HVER gang jeg trengte det, også under samleie. Å utforske kroppen min fordi det er en glede i seg selv, synes å være fremmed. Det han 'må' gjøre med kroppen min er en jobb, en hindring som skal overstiges for å 'slippe til', få pikken inn i fitta mi og holde på med 'inn-ut'-greiene som han har stor glede av og så - selvfølgelig - hans egen utløsning. Når jeg føler at kroppen min er en jobb, og at det er om å gjøre å 'slippe til', og at jeg har tidsnød for han kan finne på å gi seg i verst tenkelige sekund, ja, da får jeg problemer med orgasmene mine og så tar det halvtimesvis, da. Og ikke har jeg stor glede av det heller. Så skal jeg ta ansvar for egen orgasme, da? Jeg som kom innen 'rimelig' tid tidligere? Ja, jeg kan vel ikke tvinge noen til å glede seg over kroppen min. Så er det slik at han noen ganger drar det for langt, og får problemer med å oppnå sin egen orgasme. Da var det alltid for meg en selvfølge å 'stille meg selv til disposisjon' til han kom i mål uansett hvor lang tid det tok eller hvor sår jeg til slutt ble. 2-3 døgn med underlivsplager etterpå, jeg gjorde det med glede jeg, og klaget ikke. Å suge ham har jeg prøvd i de situasjonene, det funker ikke, altså stiller jeg med det jeg kan. Og jeg har da faktisk ment at jeg 'ga' noe, selv om jeg var passiv og sto til disposisjon. Hvis det å stille fitta til disposisjon i en slik situasjon ikke er noen gave, da kan han vel klare seg like godt uten, da? Jeg tror ikke han ville synes det er like festlig å skulle runke seg selv for å komme i mål. Men altså, hvis man skal trekke dette med å ta ansvar for egen orgasme til sin ytterste konsekvens, så er det vel det han også skulle ende opp med? Like for like, vel? Dette med at jeg skal være aktiv ved å onanere meg selv sammen med ham, kjøper jeg gjerne som ekstra krydder og som avlastning når stakkar'n er i ferd med å utvikle musearm. Men jeg kan ikke noe for det jeg, da. Jeg savner mine tidligere elskere og den innstillingen de hadde, som samsvarte så bra med min egen. Jeg synes faktisk at min nåværende kjæreste er en DÅRLIG elsker. Hvor politisk ukorrekt det enn måtte være. Det har vært litt til og fra, og for et drøyt år siden var det slutt i en periode. Da hadde jeg et mellomspill med en annen mann med en helt annen innstilling. Han visste ikke hva godt han skulle gjøre for meg, og jo, han visste det veldig godt! Det var som å komme til en oase etter å ha vandret i ørkenen. Jeg måtte nærmest trygle om å få slippe til for å gi noe til gjengjeld, suge ham f.eks., hvorpå han forteller hvordan det skal gjøres for at jeg ikke skal behøve å bruke så lang tid. Kjære deg, sier jeg, jeg kan holde på en time, jeg, bare len deg tilbake og nyt det. Jeg liker det! Dessverre var jeg glad i han andre fyren, så det ble ikke noe mer med denne superelskeren, men om jeg savner det og drømmer om det... Så, Gro, mener du virkelig at jeg er urettferdig når jeg betegner min nåværende som dårlig i senga, er det virkelig slik at det ikke er han, men faktisk jeg, som er dårlig i senga? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142926-ansvar-for-egen-orgasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synlig Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Gjenkjenner situasjonen! Blir du for lenge i dette forholdet, vet jeg ikke hva som kan skje! Selv er jeg blitt en sur og bitter kvinne som ikke klarer å komme bort fra de erfaringene jeg hadde gjennom altfor mange år... Å leve med et så utilfredsstillende sexliv som det du har nå, gjør noe med deg! Ødelegger din glede over seksualitet - din egen og andres! Og det er ikke positivt! Du er glad i ham - er det ikke som utgjort! Før trodde jeg at alt prat om å "ikke passe sammen seksuelt" var noe tøys. At det hele er et spørsmål om å kunne kommunisere! Og det er vel det det er: Han _vil_ _ikke_ kommunisere. Det er et spørsmål om tid. Før kommunikasjonsbristen blir helt åpenbar og hva da? Ønsker du virkelig å ha det slik inntil døden skiller dere to ad? Jeg ville vurdere å sette hardt mot hardt - han trenger sexterapi - eller en helt annen dame enn deg. Du er nemlig altfor god for ham! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142926-ansvar-for-egen-orgasme/#findComment-901904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asosial og stolt! Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Gjenkjenner situasjonen! Blir du for lenge i dette forholdet, vet jeg ikke hva som kan skje! Selv er jeg blitt en sur og bitter kvinne som ikke klarer å komme bort fra de erfaringene jeg hadde gjennom altfor mange år... Å leve med et så utilfredsstillende sexliv som det du har nå, gjør noe med deg! Ødelegger din glede over seksualitet - din egen og andres! Og det er ikke positivt! Du er glad i ham - er det ikke som utgjort! Før trodde jeg at alt prat om å "ikke passe sammen seksuelt" var noe tøys. At det hele er et spørsmål om å kunne kommunisere! Og det er vel det det er: Han _vil_ _ikke_ kommunisere. Det er et spørsmål om tid. Før kommunikasjonsbristen blir helt åpenbar og hva da? Ønsker du virkelig å ha det slik inntil døden skiller dere to ad? Jeg ville vurdere å sette hardt mot hardt - han trenger sexterapi - eller en helt annen dame enn deg. Du er nemlig altfor god for ham! Beviser ikke dette at kvinner vil frigjøre seg fra seksualitet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142926-ansvar-for-egen-orgasme/#findComment-901959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synlig Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Beviser ikke dette at kvinner vil frigjøre seg fra seksualitet? Den kommentaren må du nok utdype. Skjønner ikke hva du mener i det hele tatt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142926-ansvar-for-egen-orgasme/#findComment-902027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asosial og stolt! Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Den kommentaren må du nok utdype. Skjønner ikke hva du mener i det hele tatt! Jeg mener at når sex blir anstrengende og noe man gruer seg til får man bare kutte det ut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142926-ansvar-for-egen-orgasme/#findComment-902054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dårlige erfaringer... Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Det er vel innlysende at det er denne elskeren det er noe "galt" med, ikke deg? Du har jo hatt det helt fint med andre tidligere! For en egoistisk drittsekk?!... Har selv vært i flere forhold hvor mennene har tenkt nettopp det du beskriver: Hun trenger vel ikke å få orgasme hver gang, det er noe galt med henne fordi hun ikke kommer, det tar for lang tid osv. En type jeg var sammen med mente det var jeg som ikke hadde en klitoris?? Og jeg trodde han omtrent, var 19 år og han var min andre partner. Hadde aldri hatt orgasme med meg selv heller. Etter han traff jeg en som sa han syntes det var kjempekjedelig å vente på damer som tok lang tid, og munnsex hatet han å gi, men likte å få... Kan i ettertid ikke fatte at jeg har vært så uheldig med mine elskere, men fant til slutt en som KUN tenkte på meg, som elsket å utforske kroppen min, som ikke synes han er ferdig før jeg er tilfredsstillt osv. Helt fantastisk! Var over 30 år før jeg altså kunne få orgasme med en mann, fordi all dritt som jeg hadde fått tilslengt omtrent ødela tankene mine og fikk meg til å føle meg som en idiot og fysisk misfoster... Kom deg vekk ifra han, eller få han til å forstå at du ikke er en forlengelse av høyrehånden hans som han skal bruke til å onanere i... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142926-ansvar-for-egen-orgasme/#findComment-902122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Vet han hvordan du føler det? Hvis ja, viser han tegn til å ville tilfredsstille deg mer? Hvis ikke, om det var meg, så ville jeg tatt forholdet opp til seriøs vurdering (og sagt ifra om dette). Sex - elskov - er alfa omega. Greit nok at det i (lengre) perioder kan fungere dårlig, men viljen til å jobbe (ev. på et senere tidspunkt) med det som er dårlig må være til stede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142926-ansvar-for-egen-orgasme/#findComment-902369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Kjære deg lillith. Visst finnes det dårlige elskere. Elskere som er og blir dårlige fordi de er for lite sensitive overfor andres behov. De vet bare å tilfredstille sine egne lyster. Dvs. de er egoistiske elskere. Eller de er uopplyste overfor kvinners behov. De VET rett og slett ikke hva som skal til for å gi kvinner den ytterste nytelse. Er en elsker en kombinasjon av en som ikke vil og ikke kan, er resultatet en dårlig elsker. Da nytter det ikke om du er verdens superelskerinne. Han er og blir den dårlige elskeren. Dersom du har planer om å fortsette et samliv med din nåværende, kan du prøve å tegne og fortelle om kvinners seksualliv og hva som skal til for at du skal bli tilfredstilt. Det kan kanskje også hjelpe med litt anatomiundervisning om kvinners og menns ulikheter, eller du kan be ham lese seg til mer kunnskap. Ellers er jeg sørgelig redd for at du får så lite seksuelle gleder sammen med ham, at lysten din på sex sammen med ham forsvinner etter hvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/142926-ansvar-for-egen-orgasme/#findComment-904983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.