Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 25 år som for et 3 måneder ble sammen med en som er 3 år eldre enn meg. Han har to jenter på 1 og 4 år fra før, som begge er kjempesøte. Nå har exen hans sagt at hun vil ha ham tilbake, men han sier nei (det var hun som gjorde det slutt...) Så det virker seriøst. Han har barna ca 40 %, og jeg lurer på om du/dere har noen tips til meg. For jeg tror han er "den ene". Vil han at jeg skal ta ansvar for barna hans når vi er sammen eller vil han ha ordet selv? Og har du/dere andre tips, om mitt forhold til ham og barna?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142993-typen-min-og-hans-to-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Dersom det skal bli dere to, så må du vinne barnas hjerter.

Du må forholde deg helt til barnas fars ønsker for hvordan han ønsker din rolle skal være. Vil han at du skal være en aktiv stemor eller bare hans kjæreste osv.

Den på 4 kan det være vanskelig å vinne kjærlighet og respekt av, pga hun kan tenke du er skyld i at mamma og pappa ikke bor sammen, hun på et klarer du nok fort å sjamere.

Det beste er trolig, dersom du skal være en del av deres liv, at du er den snille gode i begynnelsen, og lar far bestemme grensesetting, og forholder deg til hans regler.

Etterhvært så må du også kunne sette foten ned og si fra når nok er nok, når de gjør noe galt, men pass på å ha faren på din side!

Det er lett å bli kjent (og populær) dersom man finner på noe sammen, feks tur i dyrepark, tivoli, eller en annen aktivitet.

Det viktigeste er vel at ungene får se at du ikke tar faren fra de, men at du lar de være sammen og prate sammen med han. Og regler over alle regler, ikke snakk stygt om mor foren barna.

Uansett hvor umulig og vanskelig hun må være, snakk slik når ungene ikke er tilstede:-)

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er først og fremst de biologiske foreldrene som betemmmer og skal ha ansvar for barna sine. Du er fars kjæreste, og bør snakke med barnas far om din rolle overfor barna. Hva tenker han om din rolle, hva ønsker han at du skal være for ungene? Det er viktig av deg å gå forsiktig frem, men sats på å bli en god venn for barna.

Du kan lese mer om dette temaet under FAKTA her på DOL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...